Tips en advies, tweede op komst!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linniestra, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linniestra

Linniestra Actief lid

23 jan 2011
    119
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ik weet niet of mijn bericht hier goed staat, maar ik doe een gokje.

Wij zijn zwanger van de tweede. De oudste is 18 maanden als de tweede komt, in januari. Nu vroeg ik me af hoe jullie dat hebben gedaan met het kamertje. Zou de oudste al in een peuter - meegroeibed kunnen. Ze blijft wel op haar eigen kamertje, maar dan zouden de meubeltjes naar het nieuwe babykamertje kunnen. Hoe moet ik het bedveranderen aanpakken, nog tips? We zullen niet veel spullen aan hoeven schaffen, deze keer. Wat hebben jullie voor de tweede erbij gekocht. Ik denk aan een meerijdplankje of extra buggy. Babyfoon naar de overloop, zodat ik ze allebei kan horen? Hebben jullie verder nog tips of advies. Ik ben erg benieuwd!

Bedankt, Linda.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  3. Linniestra

Linniestra Actief lid

23 jan 2011
    119
    0
    0
    Oke, bedankt voor de tip.

Een peuter of meegroeibedje, zou dus prima kunnen! Ik dacht dat het wat vroeg was, ongeveer 18 maanden. Hoe ga ik dat aanpakken? Hebben jullie al meteen een dekbedje gebruikt of kindje nog in slaapzak? In de eerste fase ook het ledikantje erbij?

Ik heb inderdaad ook een draagzak, dus die zal ik erbij gaan gebruiken! Een meerijdplankje lijkt me ook wel handig, als extra.

Dan doe ik een extra verschoonkussen, die erg mobiel gaat worden! Zorg ik dat ik beneden ook alles heb liggen, luiers en doekjes. Dat heb ik nu niet. Ga altijd even snel naar boven met onze dochter.

Ik wil proberen de tweede wel in het bedje te laten slapen, maar voor beneden heb ik ook een babyhangmat en de box!

De babyfoon, op de overloop zetten?

Nog dingen waar we rekening mee moeten houden?

Groetjes Linda.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Die van mij is straks 17 maanden als nr 2 komt, en wij hebben dit peuterbed gekocht: PEUTERBED + speelgoedlade + lattenbodem = 169,95 euro (TIP) Daar zal hij niet zo makkelijk uitrollen.

Verder weet ik nog niet of ik een duo wagen koop. Een mee rijd plank vind ik hem nog te klein voor straks. Dus het wordt of een duo wagen of een draagdoek.

De babyfoon gebruik ik al sinds hij 8 maanden is niet meer, dus die kan bij ons gewoon naar de volgende spruit.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier sliep ze al heel vroeg met een dekbedje, die ik pas over doe als ze sliep want ze wou nooit onder de dekens. Dus wel gewoon in slaapzak en met die warme dagen alleen in pyama. Nu kruipt ze zelf onder de dekens maar toch nog in slaapzak anders word ze koud als ze er onderuit woelt. Geen ledikant erbij want ze heeft nooit in ledikant geslapen, ze sliep in co sleeper naast ons bed en dat staat er nogsteeds.

Ik heb 1 babyfoon, een 2e zou handig zijn maar is zo duur. Hij staat 's nachts bij dochter op de kamer, maar zoals nu als zoon na badje boven ligt te slapen, dan zet ik 'm op onze kamer. Kan presies als ik de stekker op de overloop erin doe, dan verzet ik 'm zo van kamer naar kamer. Wat voor draagzak heb je? Ik hoop wel een ergonomische draagzak? Een draagdoek is wel fijner voor pasgeboren kindjes, ik draag zelf nog niet prettig met mn manduca. Hij zit al wel vanaf 4 dagen oud ofzo in de draagdoek. En daar kan ik dan onderweg ook weer mn dochter in knopen als die ineens niet wilt lopen. Wij hebben geen meerijdplankje want dat lijkt me zo onhandig lopen. Als we afstandjes lopen die ze zelf kan, dan loopt ze zelf en gaan we lang weg, gaat dochter in de wandelwagen en baby in de draagdoek.

Ik vind zelf even snel beneden verschonen wel handig, dat kan dan ook even als de andere aan het spelen is, naar boven met een van de 2 en de andere beneden laten vind ik niet handig. Luiertas staat toch altijd beneden, daar zitten luiers, doekjes en een reserve setje in.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij hebben een nieuwe babykamer gekocht voor de tweede, wel één waar hij langer mee kan doen. Bedje van 140x70 waar een kant uit kan (hij slaapt de eerste maanden in een ledikantje bij ons op de kamer) en ruime kledingkast.
    De kamer van dochter is toch wel erg meisjesachtig en ze kan vast wel in een peuterbedje, maar ik vind het wel erg prettig dat ze zelf nog niet uit bed kan. (is ook nog wel klein om echt te luisteren). We houden straks haar kast en commode (als kast) en dan krijgt ze een groter bedje als zij daar aan toe is.

Ik heb een goedkope duowagen van marktplaats gekocht, verwacht hem weinig te gebruiken maar soms zal hij toch wel heel erg handig zijn (dagje stadten bv) ik loop nu vaak met dochter om te oefenen en ik ga de baby ook vaak dragen.

7. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik heb 2 dezelfde babyfoons. Daarvan gebruik ik 2 zenders en 1 ontvanger, dus zitten op hetzelfde kanaal.
    Misschien kan je op marktplaats dezelfde babyfoon vinden als die je nu al hebt? Dan is het niet zo duur.

Tussen mijn jongste 2 zit bijna 24 maanden en de jongste slaapt nu nog in een wieg dus kan ik het ledikant nog even gebruiken voor mijn andere kindje. Uiteindelijk komen ze op dezelfde kamer. Dan zal de jongste in het ledikant komen en komt er een ander bed bij.
    Ik heb deze duowagen gekocht. Topmark Toppi 2 Zwart | Topmark Toppi 2 + GRATIS MAXI COSI CITI SPS | Baby-Dump
    Tot nu toe bevalt die erg goed, al ga ik soms ook gewoon met de buggy weg en heb ik de jongste in een draagdoek.
    Een meerijdplankje zou ik zelf nooit voor kiezen. Ten eerste lijkt mij dat onhandig lopen en ten tweede zie ik het niet gebeuren dat mijn kindje daar braaf op blijft staan. In de wagen kan hij tenminste ook gewoon lekker zitten.

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb dezelfde duowagen als Rosa5 gekocht, een Topmark Toppi 2.... gezien het feit dat ik bekkeninstabiliteit heb, wordt door mijn fysio een draagdoek de eerste maanden na de bevalling erg afgeraden.

Verder een doorgroeibedje voor onze dochter en ik koop een extra babyfoon erbij als deze weer in de aanbieding is.

Onze dochter zal ca. 12 maand zijn bij de komst van de 2e, maar ze ligt nu al op d'r nieuwe kamertje in haar doorgroeibedje.

Ik weet niet waar je woont, maar wij hebben hier een doorgroeibedje gekocht voor weinig (100 euro)

Baby's Droomparadijs, voordelige kinderkamers, box, kinderwagen, commode, ledikant, Zenderen, Overijssel

9. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Onze dochter is nu 16 maand en de baby wordt eind november verwacht.
    We hebben wel een duowagen gekocht, de Mimi Kobi. We waren van plan om een plankje achter de Stokke te plaatsen maar dochter loopt nog niet, dus dat gaat nog niet echt!

Verder hebben we wel een nieuwe babykamer gekocht (zonder ledikantje). Dochter ligt nog in het ledikantje en baby zou de eerste maanden in de wieg slapen bij ons op de kamer.
    Daarna kan baby in het ledikantje en krijgt dochter een nieuw peuterbedje!

We hebben een beeldbabyfoon voor dochter en hebben er een extra unit bijgekocht, welke dus bij baby geplaatst kan worden.
    Volgens mij kan dit bij alle babyfoons!

Verder hebben we niet heel veel nieuw gekocht. De box staat nog in de kamer, dus die plaats ik straks weer omhoog voor baby.
    Kleertjes hebben we ook nog genoeg van onze eerste zoon*. Alleen wel nieuwe hydrodoeken enz gekocht, want die gebruik ik ook voor dochter nog erg veel.

Succes!!

10. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda

Bedankt voor de tip;) we hebben hem vandaag ook besteld!

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier een wat groter verschil (2jr en 2maanden)

Wij hebben voor tycho een andere kamer "cadeau" gedaan voor zn 2e verjaardag. We hebben bij ikea een pax kast samengesteld als kledongkast,die blijft voor altijd staan. Een malm ladekast als commode (ik verschokn en verkleed Tycho daar nog elke keer op). Ook die kan in principe gewoon blijven naderhand. Hij slaapt nog in een ledikant, is erg onrustige slaper en vind hem in allerlei houdingen en plekken terug in zn bed en ben bang dat hij eruit valt. En natuurlijk dat hij elke keer uit zn bed gaat,dat vond ik als hoogzwangere met toch al een slechte nachtrust door dat vele plassen en niet lekker liggen niet echt handig. Bedje kan een zijkant uit dus straks als we beetje van de nachtflessen afzijn en alles loopt een beetje lekker maar eens proberen (bedje is ook ikea)
    Ik heb wel een duowagen ondanks dat mn zoon al een jaar loopt. Ik wandel graagen veel en kan niet van mn 2jarige zoon verwachten dat hij 2uur lang loopt of op een plankje gaat zitten/staan. Ik heb een phil&teds gekocht. Die is straks ook als monowagen te gebruiken. En hij is noet breder of langer dan een gewone wagen,heb er absoluut geen spijt van! Draagdoek/draagzak werkt voor mij wel maar niet voor mijn vriend en schoonmoeder.
    Babyphone had ik nog staan. Degene die we hadden was en keer stuk en de reparatie zou 3weken duren dus hebben we een goedkope babyphone drgens gehaald. Zoon zou in principe zonder kunnen maar hij kan zo lekker kletsen voordat hij gaat slapen ;) en ach we hebben hen toch dus waarom niet neerzetten?
    En verder heb ik niks extra gekocht, behalve meisjeskleding dan ;) overigens na de geboorte gedaan omdat we niet wisten wat het was ;)

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dit kan helaas niet bij alle babyfoons... omdat de meeste dect babyfoons tegenwoordig zijn beveiligd met een eigen signaal, moet je wel een type kopen waarbij je ook echt een extra Baby-unit kan plaatsen.

Bij de DBX-85 en 88 val Alecto kan dat dus niet, maar ze hebben wel een speciaal type waarbij je extra baby-units kunt plaatsen.

Deel Deze Pagina