Hoe 'ouderwets' ben jij?

Discussion in 'De lounge' started by MamaMarije, Jan 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ik doe veel met onze kids erbij, ga naar zo'n meeting van het CB bureau hier om met andere mama's te kletsen, heb veel contacten, natuurlijk zou het meer kunnen en soms baal ik wel eens dat ik niet naar de kapper ofzo kan (ook omdat mijn man zoveel werkt anders zou het wel kunnen natuurlijk)

Mijn man gaat meestal om 4/5 uur in de ochtend weg en komt ergens tussen 19/22 uur thuis, in de winter heeft ie meer tijd dus daar geniet ik dan gewoon even van natuurlijk (is wel zo gezellig haha) maar in de zomer zeg ik altijd voor de gein dat ik parttime alleenstaand ben ;)

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    maar goed ik zie dat ik afdrijf van het topic onderwerp (sorry hiervoor)

laten we maar op houden dat ik ouderwets ben maar wel van mijn moderne apparaten en snufjes houd LOL!!

3. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land

Ik heb helemaal geen kinderen maar wil het opnemen voor de werkende moeders. Heb je er wel eens aan gedacht dat niet iedereen het zich kan veroorloven om thuis te blijven!
    Soms kan de man zich kapot werken en nog niet genoeg verdienen. En ik vind het schandalig om werkende moeders zo een schuldgevoel aan te praten terwijl ze werken om hun kinderen te onderhouden en verwennen. Niet iedereen kan zoals jou leven!

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja idd. dit si toch weer een eindeloze discussie wat ik net ook al aangaf.

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,810
    4,192
    113
    Zullen we het erop houden dat het het meest eerlijk en wel zo netjes is om gewoon alleen respect voor elkaars keuze te hebben?

6. Islah

Islah Niet meer actief

Hoe leef ik dan volgens jou, als ik vragen mag?

BTW, ik ben sowieso arbeidsongeschikt, dus kán het niet eens, als ik het al zou willen (wat niet het geval is).

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

:D;) denk zal er es even iets luchtigs tegen aan gaan gooien. voor het hier weer een grote catfight wordt:D

8. Islah

Islah Niet meer actief

Maargoed, zoals je al zegt: om ze te kunnen verwennen.

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Haha,ik vind aan tafel eten wel handiger dan op de bank idd. Vooral als je allerlei schalen e.d. hebt maar als het gewoon patat is hang ik liever voor de tv.:D

Ik was nog van alles vergeten want we hebben ook Hyves,Facebook,Netlog,Twitter (alleen m'n vriend) enzovoorts.
    Natuurlijk een combi-magnetron,vaatwasser,droger, I-pod, PSP enz enz..

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hahahahaha:D

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

#71 wendyp, Jan 13, 2011
    Last edited by a moderator: Jan 13, 2011
    En verder, ik vind het vanzelfsprekend om thuis te blijven, en m'n kind niet te dumpen bij een op andere opvang. Sowieso werkte ik al niet voor ik kinderen kreeg. Maar ook dat heeft met principes te maken.
    Snap dus echt niet dat vrouwen die werken ook nog eens een actief sociaal leven móeten hebben, huishouden móeten doen (want ja, er wordt wel gesproken over taakverdeling, maar het komt uiteindelijk toch wel op de vrouw terecht), kinderen móeten krijgen en om 6 uur 's ochtends weer op moeten staan, níet vermoeid mogen zijn, er perfect uit móeten zien,...
    Zo zet je veel teveel druk op jezelf. En jammer dat veel mannen dat niet inzien.

Hier gaan mijn nekharen ook recht van overeind staan zeg! Ik ben nu tijdelijk thuisblijfmoeder (omdat ik even lichamelijk niet kan werken) en ik 'dump' mijn kind nog steeds iedere donderdag op het kdv, waarom? Omdat ze het superleuk vindt! Met andere kindjes spelen en even weg van d'r moeder. Een actief sociaal leven? Moet je dan alles alleen maar met je partner bespreken? Ik wil ook wel eens lekker met iemand anders kunnen kletsen, dan hem.
    En ja ik wil er leuk uitzien, maar mijn man vindt mij mooi zoals ik ben, ook als ik er volgens mezelf een dagje niet uitzie. Ik kan de hele dag er ook bij gaan zitten, in mijn joggingbroek, f/vaal tshirt, haren in een staart, maar dat wil IK niet. De hele dag alleen met mijn kind. Ik denk dat zowel Sasha als ik helemaal gek worden, als ik de hele tijd aan d'r lip hang.

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sorry, hormonen, liet me even gaan..... ;)

13. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    Ik kan me echt gruwelijk ergeren aan mensen die zeggen ''dumpen bij een of andere opvang'' Ik ben een alleenstaande moeder en moet in maart weer aant werk zijn, Ik ga dan 32 uur werken zodat ik kan rondkomen en brood op de plank heb voor mij en mijn dochter...Ik heb helaas geen vent die zegt, schat blijf jij maar lekker thuis met de kleine ik ga werken en betaal alles....Met mij nog duizenden andere die dat niet hebben...Dus ik ''dump'' mijn kind niet bij een opvang ik BRENG haar naar een opvang zodat mama centen kan gaan verdienen voor ons....Waarom? Omdat mama geen andere keus heeft...

14. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik bedoel met leven zoals jou om thuis voor de kinderen te zorgen.
    En trouwens heb respect voor 'alle' moeders. De thuiswerkers en de werkende. Thuisblijven is een fulltime baan want je hebt eigenlijk nooit vakantie. En voor de werkende je mist wel wat van je kinderen.

En Plurk wil je niet zo liegen volgens mij hou je wel van vinger(verven)

Maar nu on-topic: Ik ben een ouderwetse trut.
    Ik heb ouderwetse waarden en normen en dit zijn ze.
    Opstaan voor oudere mensen.
    met 2 woorden praten
    Niet brutaal doen tegen oudere mensen
    Geen sex voor het huwelijk ( telt alleen voor me zelf;) wil geen rel)

15. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    god non de juu...tja ben nog wel ouderwets in mijn scheldwoorden,:D maar verder ben ik wel van de nieuwe snufjes..

ik loop zeker niet met de mode mee, dus kan best dat ik er ouderwets bij loop, vaak nog dingen aan van tig jaar geleden...;)

en ben ook wel redelijk ouderwets in het opvoeden van mijn kids, ik werk maar 1 dag en de rest voed ik zelf mijn kids op, dus net als vroeger..

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja maar dan zijn het geen principes maar gewoonweg noodzaak dat je thuis bent.

Ik ben chronisch ziek maar uit "principe" heb ik geen uitkering maar zelf voor gekozen om thuis te blijven samen met mijn man (ofcourse die heeft ook iets te vertellen, niet veel maar toch :p )

Ik weet niet of je een uitkering hebt ja of nee maar ik zou het wel schandalig vinden als je andere mensen "veroordeelt" terwijl hun juist bijdragen aan jou (eventuele) uitkering, nogmaals ik ken je verhaal niet en ben het in zoverre met je eens dat ik ook vind dat je best een paar jaar thuis kan blijven voor je kids als het financieel een beetje toelaatbaar is, maar das meer omdat ik het doodzonde vind om zoveel van je kindje te moeten missen en ik graag zelf mijn kids opvoed (ik wil niet al teveel indrukken van andere mensen op zo'n jong kindje zeg maar) niet dat je dus niet zelf opvoed als je werkt (anders krijgen we dat weer) maar ik vind dat een kindje in alle rust mag opgroeien met veel vastigheid in hun leven, ik zie daar een KDV niet echt in (in elk geval niet fulltime)

17. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat vind ik ook een heel ander verhaal en kan daar alleen maar respect voor hebben! Laat ik daar even heel duidelijk in zijn :D

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow en deze dan, geen piercings voor het 18e levensjaar en zeker geen tattoo's voor de 21e!

Dit stuit in mijn omgeving wel op rare reacties, aangezien mijn man en ik onder de tattoo's zitten en ik een aantal piercings heb, maar wil dat Sasha en 'Bob' daar eerst maar goed over na gaan denken. ;)

19. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Leuk topic! :D

Hier is het alsvolgt:

- 1 auto, 2 is gewoon niet nodig! Auto wordt ook alleen gebruikt voor lange afstanden.
    - Boodschappen worden gedaan op de fiets/lopend
    - geen tv op onze slaapkamer
    - wel digitale tv in de woonkamer
    - elke dag koken, het liefst vers
    - wel magnetron, wordt overigs amper gebruikt dus stekker zit ook niet in het stopcontact
    - wel een droger, maar wordt ook niet veel gebruikt
    - we hebben wel een aantal laptops etc in huis, maar meer voor het werk van vriendlief!
    - vriend werkt parttime voor een baas, parttime voor zichzelf
    - ik werk nu 2,5 dagen in de week, als het financieel haalbaar is wil ik straks graag thuisblijfmama zijn.

Nou volgens mij zitten wij beetje er tussen in! ;)

20. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

mee eens, ik moest ook wachten en ben nu nog steeds blank terwijl ik allerlei wilde plannen had op mijn 16e :p

Share This Page