Hoe 'ouderwets' ben jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMarije, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

oh dat vind ik wel fijn om te horen, want weet je ik krijg zovaak te horen dat ik dan veel mis van m'n kind dit en dat...ik zou ook graag anders willen maar heb die keus niet helaas, ik heb ook heel veel respect voor moeders die fultime bij een kind zijn, daar heb ik ook heel veel discussies over gehad dat mensen zeiden oh wel lekker he de hele dag thuis zitten?? hun begrijpen niet hoeveel werk moeders hebben op een dag...je werkt de hele dag door zelf s'nachts...Als de kleine niet wilt slapen enz....:)

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Voor de rest in huis niet ouderwets

2 auto.
    4 tv
    magnetron
    droger
    digi tv
    laptop
    vaatwasser
    droger
    3 dvd

ga nooit lopen en een fiets met lekke band.
    Dus modern genoeg om de hele dag met laptop en internet aansluiting hier rond te dwalen, lol.

En speciaal voor Plurk een moderne friteuse en friet in de vriezer en niet bang om hem te gebruiken,hahaha.

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Sja.. ben ik ouderwets.. denk in de opvoeding wel.. dat vrije gedoe ben ik niet zo van.. al denk ik ook wel dat de maatschappij daar op zich ook wel op terug komt..

Huis.. gewoon rijtjes (koop) huis
    1 auto (wel een grote, maar geen luxe) zou wel een kleine 2e willen hebben.
    *doe alles op de fiets..
    *wel digitale tv (digitenne) maar gewoon 20 zenders. meer vind ik echt onzin..
    *klein tvtje boven op slaapkamer/kinderen ECHT NIET!
    *allebei mobiele telefoon, maar geen vaste aansluiting.. toen we nog geen kids hadden waren we bijna nooit thuis dus toen was een vaste aansluiting onzinnig. zo is dat gebleven.
    *tv ook aan de muur, maar dat is pas sinds kort omdat de oude kast ermee op hield.
    *dvd speler zit er toevallig in, maar anders hadden we er wel 1 gekocht.
    *magnetron/oven. CHECK.. wordt ook regelmatig gebruikt aangezien hub laat thuis is dagelijks en dus zijn eten moet opwarmen.. ik kook gewoon elke dag..(op een patatdag zo af en toe na dan)
    *houten speelgoed heeft mijn voorkeur, maar vind ik erg duur, dus hier veel v-tech en lego.. ook duur eigenlijk.. zucht..
    *Wil toch wel graag een smartphone.. kan ik op mijn werk ook op zp;)
    *werk dus 2 dagen per week
    *hebben 2 computers.. 1 op zolder bij de administratie.. wordt alleen voor werk of studie gebruikt..(zonder internet) en laptop beneden..
    *sinds een jaar een droger.. heerlijk, maar wordt niet dagelijks gebruikt..
    verder ben ik ook wel van het thuismama/werkende papa principe.. maar ja.. zo af en toe werken vind ik ook wel erg fijn.. even iets anders..dus dit is ideaal..

echt ouderwets dus niet.. ook niet supermodern..
    zou graag in een wat groter huis wonen.. jaren 30 uiterlijk met de snufjes van nu.. dus bijv..elektrische schuifdeuren die keuken en kamer scheidt maar dan wel met glas-in-lood ramen.. zoiets..

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Misschien behoor ik ook tot de 'ouderwetse lichting', geen idee eerlijk gezegd. Ik ben dan ook wel wat ouder dan de meeste zwangeren en moeders hier (39) en zal dus veel dingen idd anders doen, maar over het algemeen vind ik dat we hier redelijk moderne opvattingen hebben.

Qua gadgets gaan we redelijk mee met de tijd, we hebben alleen bv. nog geen flatscreen tv omdat ons ouwe breedbeeld het nog prima doet. Waarom onnodig geld uitgeven aan iets wat niet echt 'nodig' is? Een droger heb ik dan wel weer, kan ik niet meer zonder eigenlijk. Een vaatwasser hebben we niet, ik vind het altijd wel een gezellig momentje om samen na het eten even af te wassen. Mocht er in de toekomst een nieuwe keuken komen, zal er heus een vaatwasser inzitten hoor, er past er alleen niet een in nu. ;)

Mijn vriend is account-manager en zit altijd op de weg, heeft dus een auto van de zaak en we hebben nog een kleine andere wagen. Ik heb geen rijbewijs dus doe alles op de fiets of met het ov, wat me prima bevalt eerlijk gezegd.

We hebben 3 computers in huis, mijn stiefzoontje 1, eentje beneden met veel muziek, foto's en mijn fotobewerkingsprogramma's erop en nog een laptop die we allemaal gebruiken maar vooral bedoeld is voor de werk adm. van mijn vriend.

Verder werk ik strakjes 'gewoon' weer 3 ochtenden in de week, misschien later wel 4, net als voor mijn zwangerschap en een aantal uurtjes brengen we de kleine dan naar gastouders die bij ons in de wijk wonen en die we dus kennen. Thuisblijven is financiëel nog geen optie, maar ik zou er eerlijk gezegd ook niet gelukkiger van worden denk ik. Ik heb altijd gewerkt, jarenlang fulltime, maar nu al een jaar of 8 parttime en het geeft me een voldaan en nuttig gevoel. Het is puur persoonlijk, maar ik zou me een beetje opgesloten voelen als ik thuis zou blijven. Bovendien kan mijn vriend zijn eigen tijden indelen en kan hij dus ook regelmatig thuiswerken waardoor ik dan een paar uur buitenshuis (in de zorg) kan werken.

Verder lezen we veel, maar dan wel gewone boeken. Mijn mobiele telefoon is een prepaid en eigenlijk meer voor nood of zo nu en dan een sms-je. M'n vriend heeft wel een smartphone, privé en voor zijn werk, maar da's alleen maar handig als de navigatie in z'n bedrijfswagen weer eens iets niet herkent. ;)

High-tec is voor mij behoorlijk zinloos, ik weet wat ik met onze dvd's, t.v.'s en computers kan doen en dat is genoeg. Ik hou altijd nog meer van gewone gezelsschapspellen dan van gamen op de PC of Wii, etc. etc.

Het is een kwestie van prioriteiten denk ik, wat vind je echt belangrijk? Voor mij zijn dat gezelligheid in huis, een stabiele basis voor onze kinderen, mezelf kunnen ontwikkelen ook qua werk en een rijk maar zeker niet te overdreven vol sociaal leven. C'est ca. ;)

5. Trees

Trees Niet meer actief

#85 Trees, 13 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2011
    Grappig topic. Volgens mij zijn wij allesbehalve ouderwets. Al zijn we qua opvoeding redelijk streng.

- We werken beiden parttime.
    - Huishoudelijk taken zijn bij ons echt fifty-fifty gedeeld.
    - Zorgtaken idem dito.
    - De tweede auto is in de planning (gezien onze verhuisplannen noodzakelijk)
    - Ons huis beschikt over de nodige elektronische snufjes (al snap ik er weinig van ;)).
    - Beide ons eigen betaal- en spaarrekening naast de gezamenlijke rekeningen.
    - In tegenstelling tot sommige hier zijn wij wel ruimdenkend en respecteren we de keuzes van anderen. Ik vind dat ook wel een nieuwerwetse instelling ;)

@Isademi. Opmerkingen zoals je kind dumpen zijn alleshalve respectvol. Ik vraag me af wat je met dit soort terminologie wilt bereiken? Is dit nu echt de enige manier waarop je jouw mening kan verkondigen en moeten we eigenlijk medelijden met je hebben?

6. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Ik laat mijn man niet overal voor opdraaien! Ik heb heus wel een leven ook nu ik thuismama ben! Maar misschien denk je daar verder niet aan?
    En je begrijpt niet hoe mensen tegewoordig thuis kunnen blijven omdat het leven zo duur is?? Misschien komt het doordat mijn man goed gestudeerd heeft en daar de vruchten nu van plukt??

Ik heb respect voor moeders die werken maar ook voor de gene die het niet doen! Ik snap dat het tegenwoordig moeilijk haalbaar is maar met de maatstaven waar iedereen zich in deze tijd mee vergelijkt moet je haast wel bergen geld hebben om het waar te maken... Gelukkig kunnen wij het beide!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Whahaha, dan ben ik rete-ouderwets! Of was ik nou gewoon oud?;)

Anyway: ik ben gek op hightech spul en heb een Imac, Macbook, Iphone en Ipad, sorry.......:)

Thuisblijfmama zijn zonder auto die iedere dag biospul in de pan mikt en met houten speelgoed laat spelen is niet mijn definitie van ouderwets.

Ouderwets vind ik: oudbollig, strikte opvoeding, dat soort dingen.
    Wat betreft spullen is ouderwets weer nieuwerwets. Ik ben 40 en heb alles uit mijn jeugd alweer voorbij zien komen!;)

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

nee van jou weet ik het zeker :p KIDDING!!!!!!!!

9. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    :d:p:d

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hihihih hoe kom je er weer op:D:D:Dik voel die luchtigheid wel lekker erdoor heen waaien;)

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    rustig aan ik praat ook rustig:)

12. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    Zullen de hormonen wel zijn...
    Maar zit toch aardig rustig hier hoor...
    Heb geleerd leven en laten leven... Maar ook je mening verkondigen als die van een ander niet klopt ;)

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

whahahaahaha lieverd ik vergeef t je;)

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0

hmm weleens van sarcasme gehoord? Ik begrijp dat je niet op de hoogte bent, maar over het algemeen gaan een 6 weken oude baby niet naar de opvang, werkende vrouwen hebben nl. zoiets als zwangerschaps- en bevallingsverlof, dat duurt wat langer als 6 weken, google maar eens.

Ik vind het geen probleem als vrouwen er zelf voor kiezen om volledig thuis te zijn, ik heb er ook geen probleem mee als een man daar voor kiest. En ik heb er ook al geen probleem mee als vrouwen ervoor kiezen om naast de kinderen te werken, of ze het nu voor het geld doen of niet. Ik ben blij met mijn werk, ik zou voor mijn zoon echt geen leukere moeder zijn als ik elke dag thuis was, en dat heeft niets met mijn liefde voor hem te maken. Mijn man zorgt er ook nog eens voor dat ik kan werken, want hij neemt wekelijks ouderschapsverlof op. Ik vind het gewoon erg kortzichtig als je het hebt over dumpen, want zo werkt het niet. Maar het zegt uiteindelijk meer over jou, want dan heb je duidelijk geen respect voor werkende vrouwen. Als je dat aan je kinderen mee wil geven dan is het inderdaad echt ontzettend ouderwets. Laat een ander toch eens in zijn of haar waarde.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hmm volgens mij ben ik ook ouderwets.

- wij hebben thuis 1 tv en die staat in de woonkamer
    - wij hebben 1 auto
    - ik ben thuisblijfmama
    - ik kook elke dag vers (soms uit blik)
    - we hebben een moestuin
    - we hebben eieren van onze eigen kippen

Maar we zijn toch ook wel weer modern

- hebben een computer en een laptop
    - hebben dvd speler en een mediaplayer (door ons tot kastje omgedoopt)
    - heb een droger (gekregen van mijn schoonmoeder maar zomers hangt het gewoon aan de lijn)
    - ik heb een ds
    - we hebben een wii
    - lk heb hyves/facebook/weblog en een pagina voor de kinderen (rete handig om mijn zus in amerika op de hoogte te houden)

Conclusie ik ben gewoon ik :D

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier in sommige dingen denk ik wel ouderwets. ik ben thuismama (naar eigen wil) en een telefoon hoeft van mij niet vanalles te hoeven. Smsen en bellen en evt foto kunnen maken vind ik genoeg

Ook twitteren doet me helemaal niks, ik hou het wel bij Hyves.

Vind het ook fijn als een man nog een gentleman is op zijn tijd en deuren openhoud bijvoorbeeld

17. Islah

Islah Niet meer actief

Daar hoef ik niet voor te googlen, want ook deze thuisblijfmoeder weet best dat dat verlof al een tijd ingaat vòòr de daadwerkelijke bevalling. Dus als de baby of 4 of 6 weken is, moeten werkende moeders gewoon weer aan de slag.

18. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    nou google dan toch nog maar even want het is toch echt 10 tot 12 weken (nog afgezien van evt. ouderschapsverlof) ;)

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja hoe kom ik er op??? hoe kom ik er vanaf????:D

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, maar als je een werkgever hebt die je anders bedreigt met ontslag (want ze gunnen vrouwen zoveel in dit land.. als ze überhaupt al hetzelfde worden betaald als de mannen) dan kies je toch liever voor je baan denk ik, vooral in bepaalde situaties wanneer je niet anders kan.
    Ik hoef niet te googlen op jouw bevel hoor, ik weet best wel waar ik het over heb en jij waarschijnlijk ook. Ook al heb je een andere mening. En dat wordt vaak gewoon niet zo gewaardeerd m.b.t dit onderwerp.

Met 10 tot 12 weken verlof kom je trouwens op hetzelfde uit als waar ik het over had, maar dat is afhankelijk van wanneer je stopt met werken. Als je bv. met 34 weken stopt, dan gaat je kind waarschijnlijk met 4 weken bij je weg wanneer je werkt.

Deel Deze Pagina