Baby-Dump | De grootste online webshop voor duizenden baby artikelen zoals autostoeltjes, babykamers en kinderwagens
oeps verkeerde topic oh nee toch niet, ik zag ineens een easybase Nou als ik zo haar post lees denk ik dat ze echt denkt dat je 4 tot 6 weken na de bevalling aan het werk gaat. Ik ben in de gelukkige positie dat ik (betaald) ouderschapsverlof op kan nemen en daardoor bijna 6 maanden thuis kan blijven. Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid of kan het zich verooloven, aangezien het over het algemeen onbetaald is. Ik vond 12 weken ook te jong. Maar er zijn ook vrouwen die na het verlof snakken naar hun werk, prima toch?
ja je hebt 2 types ligt aan je auto of deze iso fix systeem heeft, als deze die niet heeft kan je alsnog een easy base nemen MAAR dan moet je de basis (eenmalig) vastzetten met je gordel, daarna is het steeds gewoon klikken. Maar goed moeten ze maar even uitleggen in de winkel. Ik heb nog een gordelversie te koop (tweedehands dus) want in onze volgende auto zit isofix namelijk..
het is zo handig, zo'n ding. Ik heb geen spijt van deze aankoop. En je verkoopt 'm echt zo weer op MP.
ja ik kan het me niet voorstellen maar dat zal best inderdaad. Ik vind wel grappig dat ze niet op mijn reactie ingaat over uitkering e.d.
thanks dames!! nou onze auto's hebben geen isofix denk ik hoor! oja qua auto's zijn wij weer erg ouderwets.... wij rijden altijd in oude zooi (diesels) maar ja hebben er nooit onderhoud aan! En qua eten ben ik miss wat ouderwetser... wil altijd aan tafel warm eten MET mes en vork! En verlang dat eigenlijk ook van de mensen die bij ons komen eten...
Hier zo een mama, heb huilend mijn baas gebelt of ik eerder mocht beginnen alsjeblieft. Werd helemaal gek thuis..... Mijn dochter was een super makkelijke baby, sliep at en was tevreden. Mensen om me heen waren allemaal aan het werk dus ik kon met niemand afspreken, het huis was al 100.000x gepoets, alles was in opperste staat, de winkelcentra's kon ik wel dromen. En het was ook nog eens winter dus niet echt een gezellige tijd. Ik vond het iig vreselijk. Overigens is mijn man de eerste weken thuis geweest toen ik weer ging werken.
Ik werk 32-uur, maar werk vanuit huis. Dus als de kleine straks geboren is, ben ik gewoon thuis voor hem/haar. Mijn man werkt 40-uur p/w. Komt hij thuis, staat het eten klaar. Wij hebben 1 auto. We hadden 2 maar door een auto-ongeluk nu nog maar 1. We hebben toen eigenlijk geen 2e erbij gekocht, waar ik nu soms spijt van heb. In de toekomst toch wel een 2e erbij omdat manlief ver van huis werkt en ik goed mobiel wil zijn als de kleine er is, mocht er iets gebeuren wil ik alla minuut naar een dokter of ziekenhuis kunnen. Manlief doet er een uur over om thuis te komen, en kan daar misschien niet altijd op wachtten. Ik heb wel een smartphone, maar met mijn oude telefoon was ik eigenlijk ook best tevreden. Vind dit nu ook wel prima, maar het moet me geen geld gaan kosten, dan maar een simpele. We hebben wel digitale televisie en een heleboel zenders. We hebben een televisie boven op de slaapkamer. Ik val moeilijk in slaap, en kijk dan nog graag even tv in bed. Ik heb wel facebook en hyves, daarmee houd het ook op. Dus tja, ben ik ouderswets? Denk het niet echt. In normen en waarden wel. Maar qua moderne techniek niet.
dit is momenteel heel herkenbaar, het kost eigenlijk ook handenvol geld dat verlof, want ik ben een graag geziene gast in het winkelcentrum en ik kom altijd wel met iets thuis. Zal blij zijn als ik bevallen ben.
Zwangerschaps- en bevallingsverlof is wettelijk geregeld. Een werkgever kan daar dus niet van afwijken... Dit heeft niets maar dan ook niets met meningen te maken. Als iets wettelijk geregeld is is het gewoon een feit... en helaas, kennelijk weet jij dus niet waarover je het hebt... Het zwangerschaps- en bevallingsverlof bestaat uit twee perioden: Het zwangerschapsverlof duurt 6 weken. Dit verlof kan ook nog doorlopen na de bevalling. Het bevallingsverlof duurt 10 weken. Als het kind later wordt geboren dan verwacht, kan deze periode langer duren. In totaal dus 16 weken. Als jij met 34 weken stopt (6 weken zwangerschapsverlof dus) heb je als het kindje op tijd geboren wordt na de bevalling nog 10 weken bevallingsverlof. Wordt het kindje bv 2 weken te laat geboren dan heb je 12 weken bevallingsverlof. Nou weet ik niet of jij uberhaupt wel eens gewerkt hebt, maar dit hoeft echt niet waar te zijn hoor. Zelf verdien ik meer dan mijn mannetje... Hmmm niet helemaal... Wettelijk gezien mag je pas op zijn vroegst 42 dagen na de bevalling weer aan het werk!
Islah, met alle respect, je hebt echt geen idee waar je het over hebt..... Wellicht eerst goed op de hoogte zijn voordat je gaat (ver) oordelen?
kwa opvoeding zijn wij best ouderwets. ik werk zelf wel gewoon 13 uur.. als zoontje later iets wil bijv. scooter of etc. moet hij daar zelf hard voor werken, natuurlijk zouden we dan wel iets bij leggen maar gewoon om het idee dat je moet werken om iets te kunnen krijgen of hebben. ook willen wij straks later dat je eerst dingen moet doen wil je beloond worden. Puur omdat wij later geen lambal willen hebben die niks uitvoert en denkt dat alles zo maar naar je toe komt gewaaid. wij hebben zelf altijd hard moeten werken om iets te krijgen. kwa spullen in huis zijn wij niet ouderwets
Mag ik even vragen wat er bedoeld wordt met maxi cosi met gordel vast maken?? was dat van vroeger ofzo?
heb jij een easy base en ken jij de "oude" manier niet meer dan (de maxi cosi met de gordel erover vast maken)
oke ik snap het maar ik heb nog een vraag misschien beetje offtopic maar ik heb laatst de maxi cosi citi sps besteld , maar daar staat niks over de easybase maar kunnen alle maxi cosi' s op zo' n systeem vast geklikt worden?
volgens mij kunnen alle maxi cosi groep 0 daar op bevestigd worden, als je niet over een easy base gesproken hebt dan heb je hem niet gekocht neem ik aan, aangezien er twee soorten systemen zijn. Hebben ze je niet uitgelegd bij de winkel hoe je hem moet bevestigen e.d. deden ze bij mij wel gewoon.. anders eens even info vragen bij de winkel zou ik zeggen
Nee, vroeger had je geeneens gordels! Ik werd zo in de rieten reiswieg op de achterbank gezet! Heul ouderwetserig!
Ja het valt onder groep 0 geloof ik en ik heb hem besteld bij babydump dus vandaar. thnx voor je antwoord