Hoe 'ouderwets' ben jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMarije, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik ben heeuul ouderwets want wij hebben nog altijd geen platte televisie ;)

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hihi dus mijn zoontje zou bij jou vragen wat dat is achter die televisie :D, ach wij hebben er zelf ook pas sinds een paar jaar eentje dus zeg niets,...

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Haha geweldig! Die jeugd van tegenwoordig is ook niks meer gewend :D

We willen er wel graag eentje hoor maar ja, kost ook een hoop geld m'n man wil graag een LED ofzoiets en dan ook weer van een bepaald merk... :( Nou ja... zolang deze het nog doet en we het geld nog beter kunnen besteden blijven we maar dromen van zo'n moderne platte :p

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Denk aan digitale camera's. Vroeger "maakten" kinderen foto's door hun handjes met de virtuele camera voor hun hoofd te houden, nu met gestrekte handjes vooruit, ik vind dat zo grappig!:)

5. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens mij kan het easybase en easyfix systeem alleen in combinatie met de maxi cosi cabriofix en met de pebble en niet met de citi sps.

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Goed... even een dagje niet online geweest en toch maar weer een behoorlijke discussie gemist! Niet verwacht dat dit topic juist daar weer op zou uitlopen, maar goed :D.... hoe kan het ook anders hier op zp ;)! Jullie hebben het wel aardig netjes gehouden dames!

Zo te horen dus veel mengelmoesjes qua ouderwets/nieuwerwets! En idd, het voordeel is dat alles wat vroegah 'in' was, vanzelf weer terugkomt! Gewoon een kwestie van wachten dus :p

Vind het ook wel mega-bizar dat over een paar jaar Lucas mama wel even helpt als ze niet weet hoe de tv/computer/dvd werkt, hahahahahaha

7. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Aaaaaaaaaaaaaaaaaargh, ik haaaat dat woord: Thuisblijfmama!!!

Vroeger deden de moeders bijna niet anders.
    Ik vind het heel normaal dat mama's thuisblijven, hoor!
    Zou eerder spreken van "Carrière-moeders" denk ik...

Ik verkeer in de gelukkige positie dat ik niet persé hoef te werken, maar ik denk dat ik anders ook gewoon thuis zou zijn gebleven. Je wordt dan vanzelf een beetje creatiever met de boodschappen en uitgaven, lijkt me...

8. MiSe

MiSe Niet meer actief

;) Nou... NEE!! hahaha... Was het maar zo makkelijk! Ik verkeer in de luxe positie dat ik maar 21 uur hoef te werken per week en dus veel bij mijn meisje kan zijn. Maar daarvoor moeten wij heel zuinig doen. Als ik niet werk, wordt ik dakloos geloof ik.. ;)

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wil zeggen das beetje gelul natuurlijk. er zijn heel veel vrouwen die echt moeten werken om de rekeningen te betalen en niet om gerookte zalm ipv jam op brood te hebben;)

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

Totaal 16 weken hoor.......

11. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Punt 1: wij geven geen reet om luxe artikelen, merk-artikelen en ik eet het liefst gewoon kaas op mijn bammetje
    Punt 2: ik denk echt dat je met weinig middelen toch best creatief kunt worden
    Punt 3: dit topic gaat over "ouderwets"; vroeger was het toch niet anders dat vaders werkten en moeders voor de kinderen zorgden? Ik hoef niet zo nodig carriere te maken; ik zie liever de eerste stapjes van mijn kindje; en als ik daardoor dan bv. 2 jaar niet op vakantie kan, best. Dat heb ik er graag voor over.
    Owja, met werkende vrouwen op zich heb ik geen probleem hoor, ieder zijn ding. Waar ik niét tegenkan, zijn van die ogenschijnlijk gelukkige gezinnetjes, die met alle geweld een kindje op de wereld willen zetten, maar dat met 5 weken meteen voltijds naar het KDV doen, want ze willen wel beiden doorwerken om 6 weken per jaar naar Spanje te kunnen...

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nee en dat snap ik nou ook niet en daarom kies ik ervoor om parttime te gaan werken omdat ik niet helemaal kan stoppen maar toch van MIJN kind wil genieten:)

13. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Nou kabouter Klus er zit heel veel tussen thuisblijfmama en carrièrewijf dat werkt voor de derde auto en de vierde vakantie hoor. Wij zouden het echt niet redden als ik niet zou werken, ook niet met creatief boodschappen doen. Je kunt niet bij anderen in hun portemonnee en op hun bankrekening naar de afschrijving van de vaste lasten kijken. Dus als wij over een tijdje hopelijk een kindje krijgen zal ik wel proberen ouderschapsverlof op te nemen maar moet ik uiteindelijk toch weer aan de slag. Dus geen kwestie van "ieder zijn ding" maar van "wel de hypotheek betalen" (en nee wij hebben geen belachelijk duur huis in het centrum van Amsterdam ofzo, maar we wonen wel in de randstad).

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja maar je bent toch wel met me eens dat de huizen en het levensonderhoud gewoon duurder is als vroeger.

meid ik ben ook heel de week thuis en hoef me gelukkig om geld geen zorgen te maken. wij hebben het redelijk breed. maar de gemiddelde henk en ingrid moeten gewoon tegenwoordig met zijn twee werken anders brand de kachel gewoon niet. das gewoon een feit. en er zullen vast moeders en vaders zijn die dat erg jammer vinden maar zo is het nu eenmaal tegenwoordig.;) en daarbij aan alle henken en ingritten:NIETS OM JE VOOR TE SCHAMEN!:)

15. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tuurlijk ik snap ook wel dat er vanalles veranderd is, maar ik kan gewoon niet wennen aan die term "Thuisblijf-mama":)

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

das wat anders natuurlijk;) maar ik denk dat die term veel gebruikt wordt omdat de meeste mama's dus tegenwoordig ( moeten of willen) werken

17. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Wow, Henk en Ingrid, sorry maar wij zijn allebei hoogopgeleide linksstemmende mensen dus ik voel me even niet aangesproken. ;) ;)

18. MiSe

MiSe Niet meer actief

Dat was echt een heel andere tijd. Nu kan het niet meer altijd. Ik weet niet hoeveel jou man verdiend, mijn man verdiend 1200 euro netto, daar kunnen we niet eens alle vaste lasten en hypotheek van betalen.
    Ik snap wat je bedoeld met die zogenaamde 'carriere moeders' (en wat mij betreft ook vaders) maar bedenk wel dat er ook mensen zijn die echt geen keus hebben. (mijn zus alleenstaand met 2 kinderen)

Ik ben normaal niet zo fel maar ik vind je echt heel erg wereldvreemd wat dit onderwerp betreft en dat kwets mij maar ook veel anderen mensen denk ik.
    Zie het niet zo zwart-wit..

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hahaha;) ik bedoel er niks mee he:) maar ik dacht: dan weet iedereen precies wat ik ermee bedoel;)

20. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Haha, ik snap het wel hoor. Maar ook even om aan te geven dat niet alleen Henk en Ingrid noodgedwongen tweeverdieners zijn. ;)

Deel Deze Pagina