ik weet niet meer wat te doen, be zoooo moe

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nicolioo, 5 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Meiden ik heb jullie hulp nodig!
    Ik slaap al maanden geen enkele nacht een beetjhe fatsoenlijk, maximaal uurtje of 4 a 5 achter elkaar en dat zijn de goede nachten!

Ik ben begonnen met bv maar door hele slechte begeleiding in het begin is mijn productie zo erg teruggelopen en niet meer op te krikken dat ik nu over ben gestapt op fv sinds 2 weken. Wel geef ik zo af en toe de bv erbij maar dat is maar een klein beetje.

Een schema heb ik nog niet echt want Simon heeft totaal geen ritme.... Een dag ziet er bijvoorbeeld zo uit,
    7.30 flesje van 90 max, meestal krijgt hij niet meer op, dan de rest van de dag gaat het redelijk om de 3 a 4 uur soms wat meer tijd ertussen. Laatste flesje had hij gisteren om 19.45 en hij heeft toen maar liefst, na daarvoor 4 en een half uur geslapen te hebben 210 ml op... echt gulzig was hij, ik had hem na 180 ml lekker boven op bed gelegd en goed boertjes laten doen, begint hij na 5 minuten te piepen, ik denk kan alles zijn maar geen honger, dus luier nagekeken , nog voor een boertje gelopen temp gecontroleerd niets alles was oke. Toen toch maar een flesje gemaakt, en ja hoor met veel enthousiastme ruim 30 weer weggedronken. Daarna tevreden gaan slapen.
    Toen ik om 22.45 naar bed ging nog even eruit gehaald om aan de borst een klein slokje te drinken maar dat kwam niet verder dan een paar slokjes, toen tevreden weer gaan slapen.
    De eerste keer vanacht kwam hij om half 2, nou dat was redelijk dus flesje gegeven van 150 en die heeft hij niet opgedronken, hij heeft daar 120 hooguit van op, ben er ruim een half uur mee bezig geweest. Toen nog lekker over zijn buikje gewreven omdat hij moeite had zijn ontlasting kwijt te raken, resultaat een poepluiertje en een tevreden mannetje.
    Toen weer slapen en toen om half 5 weer en daarna om half zes weer mopperen en toen om 7 uur weer, je begrijpt de ochtenden zijn het probleem, hij blijft komen en slecht drinken, want als hij nou eens een hele fles van 150 leegdronk was het probleem er niet dacht ik zo.

Wat moet ik doen, hoe krijg ik er iets van ritme in.

Al vast bedankt voor het meedenken, ik hoop echt zo dat ik gewoon eens een beetje aan mijn slaap ga komen.
    Oh ja Simon is nu 8 weken en hij drinkt Friso voor krampjes, dat houdt hij goed binnen, spuugt amper heeft wel wat last van krampen momenteel en poept soms moeilijk.

groetjes Nicole

2. adi

adi Niet meer actief

Sliep jij tijdens de zwangerschap ook zo slecht dat je al maanden niet goed hebt geslapen? 4/5 uur slaap met een baby van 8 weken vind ik persoonlijk echt al heel wat hoor!

Maar ik snap dat het je opbreekt. Kan jouw man niet de nachtvoedingen overnemen voor een paar nachten dat jij kunt bijtenken? Een ritme bij 8 weken is nog lastig, het komt vanzelf wel.

3. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Ja ik sliep de laatste paar maanden van de zwangerschap al heel slecht , soms maar 3 uur op een nacht.
    Toen kon ik overdag gelukkig goed bijtanken.

Ik word gewoon een beetje oververmoeid en zie bij de april mama´s dat de meeste beebjes ook al zijn ze jonger gemiddels maar 1 keer per nacht komen, hier zijn die 2e helften van de nacht zo´n ramp.

Mijn vriend is nu een paar dagen weg en moet normaal al om 6 uur opstaan voor zijn werk, vind ik niet echt leuk als hij er dan ook nog eens uit moet.
    Maar volgend weekend kan hij aan de bak, vervelende is wel dat hij niet snel wakker wordt, tegen de tijd dat hij denkt ik ga een flesje maken ben ik al gek van het gekrijs.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Een ritme bij een kindje van 8 weken is moeilijk. Ze zijn nog zo jong. Dat komt vanzelf wel.
    Maar heeft hij 's ochtends niet gewoon veel last van krampjes? Je zou eens cinababy van vsm kunnen proberen en misschien een andere fles. Hier hielp de dr brown fles super tegen krampjes.

Verder proberen ook overdags je rust te nemen. Bv middagdutje als de kleine ook gaat slapen. Ik weet hoe vermoeiend het is, zo'n korte nachten. Die hebben wij tot een paar weken geleden nog gehad.

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik kan begrijpen dat je moe bent.
    Hier heb ik 13 weken lang 2 flesvoedingen snachts moeten geven vaak rond half 2 en rond half 5/5 uur. En dan vaak om 7.00 een wakker kindje.
    Mijn zoontje maakte ik in het begin ook wakker rond 23.00 maar het resultaat was een onrustige nacht.
    Misschien is dat bij jou ook het geval.
    Ik zou hem om 23.00 laten slapen en voeden wanneer hij wakker wordt.
    Kindjes kunnen maar één keer in een diepe slaap komen en daarna zijn het hazeslaapjes en miss haal je hem om die tijd wel uit zijn vast slaap.
    Mijn zoontje had vaak rond 20.30 een voeding en dan bracht ik heb naar bed totdat hij zelf kwam.
    Ook kon ik dan zelf op tijd slapen en ging zelf dan ook om 21.00uur.
    In het begin kwam hij rond 2.00 maar al gauw werd dat steeds later en sliep hij tot een uur of 5.00.
    Maar probeer dat eens.
    Misschien is dat wel het hele probleem.
    En misschien nog een tip neem alle voeding mee naa rboven en gekooktwater in een termosfles, dan hoef je snachts niet helemaal naar beneden en kan je de fles zo klaarmaken is ook minder vermoeiend voor je zelf.

Ook heeft mijn zoontje 2x bij oma geslapen zodat wij ff bij konden tanken, en dat was echt super.
    Succes.
    Ik ben benieuwd of dat helpt.

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier ook zo'n man... die van mij moet 7 dagen per week 5.30-6.00 uur naast zn bed staan... Hij hoort ook echt geen donder.. Dat is echt heel irri.. Zelfs met de babyfoon naast hem op t nachtkasjte word ie pas wakker als ik bij een 5e keer in de nacht mn bed uit te moeten de slaapkamerdeur maar eens dichtsla...

Maar nu die van jou... Je kunt hem best wel uit bed "trappen" voor een nachtflesje... Tis tenslotte ook zijn kindje en dan weet ie ook eens wat de gebroken nachten voor jou betekenen... Geen "medelijden" mee hebben hoor!

7. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Ik denk dat ik eens jouw idee ga proberen wesdaan, klinkt namelijk inderdaad als hetzelfde probleem.
    Hij ligt nu net op bed te slapen na 3 keer een fles te hebben gehad, eentje van 90, een uur later van 90 en een half uur later van 120, geen touw aan vast te knopen maar het lijkt me echt voldoende tot morgenvroeg:D Maar meestal wordt meneer dan toch weer midden in de nacht wakker.
    Ik laat hm nu in ieder geval gewoon liggen en zie wel wat er gebeurd, gisteren ook gedaan en dat werkte voor mij in ieder geval wel rustiger.
    Ik neem al alle spullen mee naar boven, heb 4 flessen klaar staan een fles met koud water en een waterkoker en de poeder natuurlijk, echt een heel gesleep elke keer maar ik hoef mijn bed in ieder geval niet uit inderdaad!

Ben benieuwd hoe het gaat de komende weken.

En wat betreft mijn man, ach die mag dit weekend aan de bak, vrijdag is hij vrij dus hij gaat de donderdagnacht doen, kijken hoe dat gaat.

8. zohra

zohra Niet meer actief

hoi,
    wat bij mij super werkte voor darmkrampen was infacol als hij idd steeds krampen heeft drinkt ie zn krampen weg maar krijgt ook weer krampen van het drinken.
    en is inbakeren ook iets mssch slaat hij zichzelf steeds wakker.
    als hij wakker is moet hij dan ook drinken of kun je hem troosten met een speentje.

9. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Infacol gebruik ik al en dat werkt inderdaad erg goed , hij heeft nu nog wel krampjes maar niet zo erg meer.
    Inbakeren een tijdje geleden geprobeerd maar daar werd hij echt woest van hahaa, 3 keer geprobeerd en echt even volgehouden maar hij liep op een gegeven moment bijna paars aan van woede , als hij slaapt slaapt hij op zich rustig en diep.
    Een speentje wil hij niet, ja voor een paar seconde en als ik het vasthoud in zijn mond, dan spuugt hij het uit, en geef hem eens ongelijk, er komt niets uit:D.

Ik ga proberen voor de avond en nacht friso forte te proberen daar schijnen ze wat langer een voldaan gevoel van te houden en ik gebruik voor de rest van de tijd friso comfort, dat bevalt wel goed eigenlijk.

10. Kan het niet zijn dat hij teveel aan flesvoeding in korte tijd binnen krijgt?Daar kan hij ook krampen van krijgen.
    Mijn zoontje van 5 en halve week krijgt om de 3,5 a 4 uur een voeding van 135 cc.
    Tussen door en dan vooral in de avond is hij erg jengelig maar als ik hem bij mij pak en dan het tutje geef(lees ik hou het zachtjes met mijn hand tegen)dan word hij rustig.

Deel Deze Pagina