Hoi, Mijn dochter is bijna 5 weken en weegt ruim 4200 gram. Tot nu toe kreeg ze 6 voedingen. 1 van 90+3 en 5 van 120+4, afgegoten naar 120cc. Ze is een flinke slaper overdag en moet haar geregeld wakker maken voor een voeding. 's nachts komt ze 1 keer, zo tussen 3.00 en 4.00. Nu zit ik al een paar dagen te twijfelen wat ik moet doen. Moet ik haar overdag wakker maken om rond redelijk vaste tijden te blijven en een ritme te creeren. Wat prima lukt trouwens, als ik haar wakker maak. De afgelopen 5 weken zijn eigenlijk constant hetzelfde verlopen. Of moet ik haar lekker laten slapen overdag en zelf laten komen? Ik vind het zo moeilijk. Het liefst heb ik wat vastigheid en voorspelbaarheid, maar vind het ook zo wat om haar steeds wakker te moeten maken. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Vooral op dagen dat ze smorgens wat later wakker is (tussen 8.00 en 9.00) worstel ik met dit probleem. Dan lukt het bijna niet om haar 11.00 -15.00-19.00 en 22.30 te geven, omdat 11.00 al te dicht is op haar eerste...... BEn benieuwd wat jullie zouden doen.
Ik zou haar voor de eerste voeding wakker maken. De rest van de dag zal dan waarschijnlijk voorspelbaar verlopen. Het blijft persoonlijk. Ik ben zelf een voorstander van regelmaat.