hoe overgaan naar opvolgmelk?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nance83, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    hallo,

ons dochtertje is 5,5 maand, ze krijgt als bijvoeding fruit en groentehapje, ook krijgt ze de ochtend en de avondfles rijstebloem toegevoegd als papfles.
    Ik vraag me af als ik al over kan gaan naar opvolgmelk, ik heb het idee dat ze toe is aan de volgende stap.
    Klopt het dat deze extra voed? ik gebruik nu friso comfort moet ik deze ook weer gebruiken bij de opvolgmelk?

Moet ik voorzichtig zijn met overstappen ivm verstopping?
    hier is ze namelijk gevoelig voor, kan ik ineens of is het raadzaam half, half te doen.
    Zou ze er last van krijgen ik lees namelijk dat kinderen ineens niet meer willen drinken bij het starten van opvolgmelk.

wat een vragen he, alvast bedankt

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben ook met ca 5,5 maand gaan overstappen naar opvolmelk. Heb eerst 1 doos half om half gedaan, maar heb niet gemerkt dat mn zoontje erg moest wennen.
    Ik weet niet of de Friso comfort hetzelfde is als hypo allergeen? Of tegen spugen en krampjes?
    Ik gebruikte zelf altijd nutrilon Forte voor hongerige baby's. En ben overgestapt naar de gewone standaard variant opvolgmelk (gewoon van het etos merk trouwens, veel goedkoper). Het vult inderdaad beter en mn zoontje doet het er prima op! Geen krampjes of verstopping bespeurd.

Deel Deze Pagina