Ik ben bezig om van de bv af te stappen en met flesvoeding te beginnen. Ik vraag me af hoe jullie ritme krijgen in de voeding. Ik zit nu op 7 voedingen. Ik wil om de 3 uur voeden, maar soms komt ze s'nachts om 3uur of later en begin dan van die tijd weer 3 uur te tellen, maar met het gevolg dat ze overdag dan weer verschillende tijden voeding krijgt. Doe ik nu iets verkeerd of moet ik altijd om de zelfde tijden voeden. Wie kan mij raad geven
Gewoon voeden op verzoek. Werkt en werkte hier altijd heel goed. Na een tijdje komt er vanzelf het ritme van je kindje in....
Je mag maximaal 4 uur tussen de voedingen laten zitten en inderdaad op verzoek voeden werkt het beste. Op een gegeven moment komt er vanzelf een ritme. Wij zitten met Lotti nu al een week of 2 op 5 flessen per dag met 150/5 voeding. Af en toe probeer ik eens een fles van 180/6 en die drinkt ze soms ook leeg. Dit alles is op het advies van het CB. Ons schema is: 07.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 23.00 uur Succes!
ik maak mijn zoontje nooit wakker snachts voor voeding, als je dit wel doet krijg je dus moeilijk die ritme erin dat je uk door gaat slapen snachts. overdag zorg ik wel dat er niet te lang tussen de voedingen zit, maar snachts laat ik hem heerlijk slapen hoor. hij sliep hier met 3weken oud al door snachts. tuurlijk zijn er nachten dat hij op juiste tijdstip komt voor de fles, maar er zijn genoeg nachten dat hij heerlijk 6uurtjes door slaapt. afgelope nacht zelfs 10uur geslapen (wel 2x kort wakker geweest voor de fles) na voeding slaapt hij gewoon weer heerlijk verder
Bij de BV heb je steeds de voedingen op verzoek gedaan. Ik zou dit nu bij de fles ook doorzetten. Dan vinden ze sneller hun eigen ritme. 's nachts hoef je niet wakker te maken voor de fles. Als er in totaal per dag maar voldoende gedronken wordt. Wij hebben met de fles altijd op verzoek gevoedt en'sincetwee nachten slaapt hij nu van ongeveer 21.00-07.00 uur (21.00 de laatste fles en 07.00 de eerste weer) Heel veel succes met het omgaan. Krissa
overdag niet meer dan 4 uur voor de rest op verzoek. dus niet wakker maken snachts, tenzij hij ondergewicht heeft, dan mag hij die voeding niet missen. hier ook nog steeds niet echt ritme qua tijden hoor, maar komt nu langzaam