welke maat trappelzakje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anja 29, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja 29

    anja 29 Actief lid

    11 okt 2006
    400
    0
    0
    Hoi allemaal

    Onze dochter is 6 weken oud en ligt nog steeds bij ons op de kamer in haar wiegje als ze 2maanden oud is dus over 4 weken wil ik haar overdag proberen te slapen in haar ledikantje maar dan moet ze toch een trappelzakje om weet iemand dan met welke maat je begint of is dat bij elk kindje anders i.v.m de lengte!
    Óf hoef ze dan ook nog geen trappelzakje om ! alleen een lakentje en dekentje
    wie kan mij hierover meer vertellen :)
     
  2. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben toen gewoon een grote maat gekocht is dacht ik 96/104 van de hema en die met de onderkant onder het matras gestopt..anders blijf je kopen.....maar ze moeten natruulijk niet naar benden zakken..en daar overheen zijn lakentje en dekentje...ja meneer houd van de warmte.....
     
  3. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    je kunt ook alvast gewoon een grotere maat kopen (is ook veel fijner als ze beneden wat meer ruimte hebben) en dan bij de mouwen en het halsgat het met een paar steekjes wat kleiner maken..als ze dan groter worden kun je dit weer weghalen. Het is namelijk van belang dat je kindje niet in het slaapzakje kan verdwijnen. Werkt bij mij in ieder geval prima!
     
  4. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    maar als je kindje trouwens rustig ligt hoef je niet persé een slaapzakje te gebruiken hoor..
     
  5. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Slaapzak is idd niet nodig hoor.

    Bij ons is het wel handig omdat de meiden de dekens nogal eens aftrappen of naar boven kruipen.
    Maar als je kleine lekker blijft liggen onder de dekens hoeft het niet.
     
  6. Wendy06

    Wendy06 Actief lid

    26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    maar als het te groot is voor je kleintje kan het toch gevaarlijk zijn? je moet dan dus echt wel de slaapzak verkleinen
     
  7. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    verkleinen ja dat mag/moet ... dus evt onder het matras schuiven....
     
  8. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En de kleine mag de armpjes niet zelf door de gaten vd mouwen terug kunnen doen en t hoofdje moet groter zijn als t gat om t nekje zeg maar, anders kunnen ze er in 'kruipen' en stikken.
     
  9. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou ook nooit een te grote slaapzak aantrekken. Brrr... vind ik toch een beetje griezelig. Bij de HEMA verkopen ze ook hele schattige kleintjes, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet ;)
     
  10. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou maatje 70 kopen! Past die kleine van jou nog prima in!
    Vigo heeft tot afgelopen weekend ook in maat 70 geslapen. Heb vorige week een nieuwe gekocht (maat 90) en zelfs die is iets aan de grote kant.
     
  11. sim

    sim Niet meer actief

    die van ons heeft al heel lang maat 70, als ze maar niet met het hoofd er door kunnen. en prenatal heeft ook vaak aanbiedingen, ik heb een stuk of 4 slaapzakjes, ik vind het echt ideaal. onze kleine is nu 7 maand en past nog steeds in maat 70..
     
  12. Ik heb de 1ste slaapazak maatje 80cm gekocht.
    hij "kroop"door altijd omhoog,ook met slaapzak.
    Maar deze slaapzak kon je omvouwen tot 70 cm.
    had er ook van 70cm. meestal 2 in een maat,altijdhandig als er eentje in de was moet.
    Meteen een hele grote zou ik niet kopen, de arm gaten en schouderbreedte is dan ook groter.
    Je blijft idd wel kopen,maar ja is wel veiliger vind ik.
    Luca heeft er al 3 dikke slaapzakken gehad. maat 70-80cm en 2 dunne slaapzakken maat 80.
    en nu heeft ie 2x van 90cm en 1x 90cm ietsie dikker,maar geen hele dikke hoor.

    Maar ik heb niks te klagen. Heb van dit alles maaar 2 zakken gekocht de rest gekregen van mijn schoonmoeder

    tip voor grotere slaapzakken moet je bij prenetal zijn. nog maat 90 cm en 110 cm.
    Bij c 7 a is tot 90 cm.
    Laats hele leuke gekocht voor afgeprijsd € 10.00

    groetjes
     
  13. anita26

    anita26 Actief lid

    1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    maat 70 is toch gewoon de lengte maat? Zo dacht ik het iig.

    De hema verkoopt ook gewoon de maten zoals je de kleding koopt. Thomas zijn eerste slaapzakje was dus maat 50/56. Nu slaapt hij in 68/80 met de mouwtjes een stuk dichter genaaid. Gaat perfect.
     
  14. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    hier direkt in begin ook mt 70 vd zeeman.. valt klein.. maar goed nou hadden wij ok best al een groot kindje bij geboorte
     

Deel Deze Pagina