Beste Heidi, Onze Joost is nu iets meer dan een week oud. Hij krijgt borstvoeding (dit is voor mij de eerste keer, Rick heeft alleen de fles gehad)....maar sinds de kraamhulp weg is (gisteren dus ) drinkt hij alle voedingen ineens veel korter aan de borst en wil meestal maar 1 borst per keer. Qua tijd haalt hij nu vaak niet eens 10 minuten met een enkele uitschieter. Na afloop geeft hij vaak ook nog eens wat golfjes voeding terug. Hij krijgt over het algemeen 6 voedingen per dag en was in 6 dagen tijd al boven zijn geboortegeiwcht uitgestegen (geb.gew.: 3740 gr., na 3 dagen 3600 gr. en na 6 dagen 3760 gr.). Qua gewicht gaat het dus goed, maar ik vroeg mij nu toch af of hij zo niet te weinig krijgt. Ik hoop dat jij mijn onzekerheid een beetje weg kunt nemen. Groetjes, Ramona
hoi ramona nee, je kindje krijgt in ieder geval niet te weinig, hij is immers al boven zijn geboortegewicht! veel kindjes komen juist met een regeldag nadat de kraamzorg is afgesloten. Meestal zo rond de 9e -10e dag. dit duurt dan een dag of drie. waar ze kort en vaak willen drinken. Daarnaast is het nu ook wel weer om iets vaker te drinken in verband met de warmte. geef hier gerust aan toe. wanneer het zo wordt dat je kindje de hele dag door wil snacken, dus kort drinkt maar binnen het uur weer komt, dan kunnen we een andere aanpak van voeden uitproberen. Kijk het dus nog even aan. als je vragen hebt hoor ik het wel weer. succes en geniet van je mannetjes! heidi margit
Sinds het zo warm is komt Joost idd wat eerder voor zijn voeding (gemiddeld om de 2 uur). Maar ik ben vandaag even met hem bij het CB geweest omdat ik graag wilde weten wat hij nu weegt. Nou, over zijn gewicht hoef ik me geen zorgen te maken, hij weegt nu 4110 gram ! Ik ga dus maar gewoon op deze voet verder en als er weer iets is of ik twijfel (weer), dan meld ik me! In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken! Groetjes, Ramona
Hallo Ramona, Zo he, dat is even een mooie score. Je hoeft je over zijn gewicht inderdaad geen zorgen te maken. Ga lekker zo door en blijf genieten van je kleine mannetje! Ilse