Haaai, Wie is er wel eens op Bali geweest? Wat zijn jullie ervaringen? Welk hotel enz. Wij willen er ontzettend graag een keertje heen, alleen volgens mij is het ook ontzettend duur. Geen all inclusive hotels maar alleen logies ontbijt. Wat kost om uit eten te gaan ? Nieuw Zeeland/Fiji lijkt me ook helenaal geweldig. Maar ik denk dat dat helemaal niet te betalen is....
kosten in azie zijn redelijk goed te doen, mits je niet in het super touristische deel zit. in iedergeval beter dan in NZ, waar alles westers geprijst is, vliegtickets richting jakarta/denpassar kun je vaak in een aanbieding voor een redelijke prijs krijgen. varierend van 500-700 euro volgens mij, meestal wel met meerdere overstapjes. leuk reisbureau is outsight travel, die kunnen op maat een reis voor je maken. (er zijn nog veel meer van dit soort reisbureaus)
Wij zijn een paar jaar geleden bijna 3 weken op Bali geweest. We verbleven in het hotel Bali Mandira in de plaats Legian. Legian is een plaatje naast Kuta. Ik had de reis geboekt bij Neckermann. We hebben het echt heel erg leuk gehad en veel gezien van Bali. We zijn een paar dagen met een privechauffeur over het eiland gereden en dit koste 25 euro per dag. We waren dan 8 tot 10 uur onderweg. Je kan voor een paar euro per dag al uit eten 's avonds en je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Dus qua eten is het voor elk budget te doen.
Bali is juist helemaal niet duur, uit eten kost niets. Wij zijn echt verliefd op Bali en overwegen om er met de kids weer naartoe te gaan.
Wij zijn in 2007 naar Bali geweest. Wij zaten in Sanur. Eten (op ontbijt na) deden we buiten de deur en dat was echt spotgoedkoop. Daarnaast hebben we een aantal dagen een busje met chauffeur ingehuurd die ons allerlei plekjes liet zien en we zijn ook nog bij zijn familie langsgeweest. Was erg leuk. Ik hoop het ooit nog met de kinderen zo'n reis te maken.
Leuk om zo die ervaringen te horen! Vind t jammer dat alleen KLM rechtstreeks vliegt, de rest heeft allemaal overstappen waardoor je reis ook super lang wordt. Daar zou ik gigantisch tegenop zien. Maar vind de hotels ook allemaal wel redelijk prijzig. Volgens mij moet je wel minstens een 4 sterren hotel hebben?
Wij vlogen met Cathay Pacific met tussenstop op HongKong en ik vond het helemaal niet erg. Zelf 2 jaar daarvoor rechtstreekse vlucht naar Filipijnen en dat vond ik echt zwaar. Na de eerste vlucht op de luchthaven een massage genomen (was goedkoop) en wat eten, rondje lopen door luchthaven (megagroot!) en dan weer boarden (bagage gaat rechtstreeks naar volgende vlucht). Ik vond het heel erg relax.
Wij zijn in 2008 naar Bali geweest via Fox reizen. Hopelijk werkt onderstaande link. Deze reizen hebben wij gemaakt en was super mooi en vooral betaalbaar. Het leven daar is spotgoedkoop 17-daagse combireis Bali DeLuxe - Indonesië en Bali - Zonvakanties | FOX Vakanties
Wij zijn hier ook geweest! Hadden zo'n luxe privé bungalow (honeymoon). Bali echt een aanrader! Eten op zijn goedkoopst paar euro, op sjeik 60,-. Vond het echt een geweldige reis! Hebben veel gezien en gedaan! Van tempels,tot op de olifant gereden. Raften maar ook op pad met privé chauffeur.
Ik vond het overstappen (Kuala Lumpur) geen probleem hoor. Onze vluchten sloten op 2uurtjes na aan elkaar aan. Hadden wat vertraging dus na uitstappen,wat lopen/eten/winkels kijken konden we weer boarden. Ik heb vakantie zodra ik in het vliegtuig zit en vond het wel leuk even voet op bodem gezet te hebben in Kuala Lumpur. Ik ken trouwens mensen die voor paar nachtjes daar overnachten en kleine city trip hielden en daarna pas doorvlogen naar Bali.
Bali is spotgoedkoop.. uit eten daar was iets van 15 euro pp en dan at je echt royaal in een goed restaurant dit was/is bv een leuk/lekker/goed restaurant Main Course | Papas Limoncello
Als je goedkoper wilt overnachten kun je ook echt wel een minder aantal sterren dan 4 overwegen, of een backpackers hostel. Verder kun je ook idd via Fox, of 333Travel ofzo boeken, dan zit je vaak in een prachtig hotel, en die hebben ook wel leuke aanbiedingen of het is wat goedkoper omdat ze een heel pakket aanbieden. Het overstappen is zoals andere al aangeven echt niet zo'n probleem, juist fijn om even je benen te strekken, beetje lucht in te ademen en je kunt er idd nog een korte steden trip bij boeken als je dat leuk zou vinden.
Bali is echt ontzettend leuk!! We zijn zelf in Ubud, Lovina, Amed & sanur geweest. Ook met een verblijf op Lombok en de Gili eilanden. Hotels hebben we ter plaatse gevonden. De duurste en mooiste was nog geen 100 dollar. Dat is voor ons extreem, maar viel qua prijs/ kwaliteit erg mee. Je hebt prima kamers voor rond de 50/60 dollar (of minder) Eten kan je ook net zo goedkoop of duur maken als je wilt. Overstappen is idd prima te doen. Juist lekker even een paar uurtjes eruit. Veel plezier!