ben toch teleurgestelt een beetje.. weet nog van vroeger geweldig groot feest bij opa en oma... maar... mijn ouders zien het niet zitten .. te druk en mijn vader wordt dit jaar 65 dus dan komt iedereen al over de vloer en dan kerst iedereen weer thuis. De sint dit jaar niet.. was ik eigenlijk wel blij mee want het is i.d. een drukke periode.. maar nu zegt mijn schoonmoeder ook er dit jaar niet te veel aan te willen doen.. druk en veel kleinkinderen ondertussen wat ik snap.. maar toch.. alhoewel ik de eerst ben die roept dat ik het onnodig vind om ze te overladen met kadootjes vind ik het toch een beetje jammer dat beide opa en oma`s afhaken.. Dan zelf wat meer budjet maar daar gaat het niet om. Het samen zijn en het feest op zich heb ik zelf zulke leuke herinneringen aan.. maar ja.. snap het verstandelijk ook wel. Toch een beetje jammer..
Wat mijn oma vroeger deed was een budget vaststellen per kleinkind. De ouders kochten zelf het cadeau, kregen het geld en stopten het stiekem in de zak bij oma. We gingen 's middags naar mijn oma en daar kregen we cadeautjes, pepernoten en speelden we de hele middag lief met onze nieuwe cadeaus. Super leuk en gezellig. Misschien is dit een optie? Het is dan maar 1 middagje werk voor opa/oma!
Ja na een nachtje slapen denk ik er al milder over.. we maken er zelf gewoon een leuk feestje van.. ! Bij mijn ouders is echt geen optie dit jaar. Ze zullen w.s wel kadootjes kopen, maar het feest op zich is het probleem, te veel gedoe nu voor mijn moeder. Bij mijn schoonouders valt wel misschien wel wat te regelen denk ik en anders komen ze maar gewoon naar hier kan ook..
Ik zou gewoon iedereen uitnodigen bij jullie thuis en er daar een gezellig feestje van maken. Het maakt dan toch niet uit van wie de kadootjes komen?
Ik heb mijn ouders en schoonouders bij ons thuis uitgenodigd. Eerst gezellig met elkaar eten, en na het eten de kado's die ik zelf verzorg en alleen voor de kleine. Beide oma's nemen een kleinigheidje mee die erbij gaat in de zak.
Dit gevoel komt wellicht doordat jij als kind gewend was het met opa's en oma's te vieren. Ik heb sinterklaas nooit met opa's en oma's gevierd. Wij vierden het altijd als gezin. En toch heb ik ook fantastische herinneringen aan sinterklaas hoor! Ik zou dus gewoon zorgen dat je er als gezin een gezellig feest van maakt.
Wij vieren Sinterklaas ook als gezin, Kerst met mijn schoonfamilie en Oud en Nieuw met mijn familie, ik vind dat wel een fijne verdeling!
En als je ze bij jullie uitnodigt inderdaad? Dan hoeven je ouders 'alleen maar' te komen en verder zelfs niets te regelen oid. Tuurlijk kun je er als gezin ook iets leuks van maken, maar ik snap heel goed dat je er van baalt als je het anders voor ogen had!
Ik begrijp je wel. Het is echt een familiefeest. Misschien een optie voor bij je schoonouders: wij zetten vroeger altijd de schoen bij opa en oma (stonden er 16 op een rij) en haalden die dan ergens die week uit. Kwam er op neer dat we nooit met 16 man tegelijk waren, want dat paste ook niet in huis. Het was dan voor opa en oma ook nooit heel erg druk. Samen vieren met oom en tante hebben wij ook ooit gedaan. Was heel gezellig ook.
Ik vindt het altijd fijn het thuis te vieren en het vervelend als ze dan ook nog wat bij opa en in oma krijgen. Hier is het dus maar 1x sinterklaas. Ik nodig dan opa en oma wel uit er hier bij te zijn.
Ja, en van blauwe/paarse/rode/roze/gele piet Snap wel dat je het jammer vindt... Anders inderdaad bij jullie thuis uitnodigen!
Wij vierden t vroeger ook wel eens (nog extra) bij mijn opa en oma met neefjes en nichtjes, maar dat vond ik een minder groot feest dan thuis . Maar wij waren met 3 kinderen thuis. Ik vind het nu niet zo leuk om het alleen met zijn drietjes thuis te vieren. Voor mijn dochter vindt ik het wel leuk als er meer kinderen bij zijn. Mijn broer heeft 2 kinderen en die doen het DUS(?) met het eigen gezin. Gelukkig heeft schoonzus ook 1 kind en die vindt t ook geweldig voor de kids om samen te vieren Dus dat doen we dan ook! Oma van die kant is er ws weer bij en de andere opa en oma van mn neefje. Ik zou t zelf dus wel jammer vinden om het niet samen te kunnen vieren, maar zelf zou ze er niet super veel van missen natuurlijk. Ze viert het ook op school, misschien dat sint ook nog ff langs komt op de zwemles etc. Spannend en feest genoeg natuurlijk. Maar ik wil haar die familie-ervaring ook graag meegeven
hahaha ja ik ook als ik een groter huis had.. 6 kinderen 14 volwassenen past niet in mijn huis helaas.. Maar goed.. mijn schoonmoeder vond het toch ook wel jammer dus daar doen we het nu toch wel. Ik kook die avond voor iedereen en we kopen allemaal kleine kadootjes Met mijn ouders doen we het niet dit jaar maar we zien elkaar allemaal met kerst dus dat is ook leuk en gezellig. Komt wel goed, gisteren toevallig dus van alletwee tegelijk gehoord dat ze het eigenlijk niet wilde doen dat kwam nogal rauw op mijn dak. Zoals het nu bedacht is vind ik het wel Ok Dank voor het het meedenken/leven
Hier wou mijn moeder vroeger net niet dat het "overal" werd gevierd. Sint was voor ons een schoen zetten en cadeautjes krijgen bij mijn ouders thuis. En nergens anders. Mijn grootouders hadden bovendien ook 8 kinderen en 16 kleinkinderen. In alle mogelijke leeftijden, tussen de 0 en de 20 jaar (mijn zus is de jongste en die scheelt zo'n 20 à 25 jaar met de oudste neef). En aan de andere kant van de familie waren er gewoon geen grootouders meer en waren er 8 kinderen en 19 kleinkinderen (met zo'n 30 jaar verschil tussen). Natuurlijk kregen we bij de plaatselijke jeugdbeweging en sportclub wel een mandarijntje en een speculaas, maar de Sint ... die vond toch alleen de weg naar ons thuis. En zo wil ik het dus ook doen op de dag dat er hier kinderen komen. Met Nieuwjaar (of ergens er rond) werd er wel langsgegaan bij mijn grootouders en kregen we wel allemaal een "envelopje" (geld).
Hier "helaas" ook alleen met het eigen gezin. Ik vind het heel erg jammer. Mijn ouders vierden het vroeger bij mijn zus, en nu bij mijn broer. Helaas wonen wij op drie uur rijden en kunnen we het niet daar meevieren. Ik ga dit jaar overal door huis cadeautjes verstoppen en dan maken we er wel een gezellige avond van.