Kado'tje voor meisje van 3?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Suusjeuh, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Over een paar weekjes hoopt ons meisje alweer 3 jaar te worden! Nu heb ik wel wat moeite met een kado te bedenken:

- Poppenhuis heeft ze van duplo
    - Poppen geeft ze geen snars om
    - Houten poppenwagentje heeft ze gekregen toen ze 1 werd maar speelt ze niet mee. Een opvouw buggy vind ze wel leuk voor de knuffels in te leggen.
    - Fiets heeft ze al ( kan ze alleen nogsteeds niet )
    - Ikea keukentje heeft ze van opa en oma gekregen.

Ze speelt graag met duplo, maar ik wil de duplo trein voor de kerst kopen voor zoon en dochter samen. Ze puzzelt graag, kleurt graag ( heeft een krijtbord ) speelt graag op dr I-padje, is gek op mini mouse, kitty en nijntje.

Ik lees graag tips! Waar spelen meisjes van 3 graag mee tussen de 3 en 4 jaar oud?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Playmobil, verkleedkleren (prinsessenjurken) zijn hier een succes.

Bambino loco misschien?

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    niet helemaal het seizoen maar trampoline in de tuin? Je kond mijn meisje wel beschrijven, zelfde interesses ook. Krijt van de sint ook een duplo trein haha maar als ze 3 wordt dus ene trampoline maar dat valt mooi in mei

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Bambino loco, dat is een kaartenspel ofzo? Ik zal het eens opzoeken, het ziet er leuk uit! Maar dan wel voor onder de kerstboom, het lijkt me geen 'groot' verjaardagskado.

Trampoline vind ze bij mijn schoonzus opzich wel leuk, ze is er nog iets te jong voor, maar we hebben een stuntpiloot van 1 en daar is het echt nog te onveilig voor dus dat gaat hem niet worden!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Prinsessenjurk ga ik vragen aan een van de tante's, leuk! Ik heb voor de kerst al een tinkerbell verkleedjurk liggen!

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    auto met afstandbediening?je hebt ook voor meisjes in roze.
    een winkeltje met spullen?
    smartmax?

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja die lala loopsy auto die is leuk :)

wat staat er hier op het lijstje (voor de hele familie):

winx poppen (maar dat komt door haar grote zus)
    skippybal van K3
    spel: kleurentorentjes - simpel maar nog wel leuk denk ik
    dierenbingo
    uitstapje/theater - wij gaan zelf óp haar verjaardag naar woezel en pip
    vloerkleedje voor op haar kamertje
    elfen/feeën vleugels
    armbandje
    dekbed overtrek
    water tekenmat
    kindermake up (ook met dank aan haar zus ;) )
    lippenbalsem hello Kitty (lijkt make up voor haar - maar wat minder heftig voor mama ;) )
    mooie haarband
    foam stickertjes

smartmax lijkt me ook heel leuk. Op school, in de klas van de oudste, speelt ze vaak smorgens met een mini-variant hiervan. Jammer dat smartmax zo prijzig is en die mini kan ik nergens vinden (alleen via marktplaats en dan ver weg)

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn meisje van 3 is helemaal gek op kleien! Heb je dat al? Je hebt daar hele leuke sets van! Ik heb voor Sinterklaas al een pakketje samengesteld. Ze heeft er al best veel van, maar ze wilde nog meer.

Verder speelt ze veel met: bblocks (van broer), Lego (ook van broer), verkleedkleren, andere rollenspeldingen (winkeltje, keukentje), knutselspullen (vooral knippen en plakken is leuk!), poppen (pas sinds een paar weken, maar dat heeft ze nu wel helemaal ontdekt).
    En ze is gek op spelletjes en mooie boeken ("Nederland" en "Sinterklaas" van Charlotte Dematons zijn favoriet).

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mini?die ken ik niet eens? is inderdaad zo duur. maar blijft ook voor altijd leuk een helemaal goed.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oorbelletjes?
    Verven met water, ideaal!
    My little pony

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Knutseldingen. Armbanden maken.. ? Knippen/ plakken ? Kralen ? Bambino-loco boekjes staan hier ook op het lijstje net als boekensteunen puzzel stempels..
    step skippiebal ?

13. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Waarom geen gewone mini loco? Hier voor haar derde verjaardag mini loco gegeven met boekje van kikker en zijn vriendjes. Verder een keukentje met alle accessoires. Een puzzel van 100 stukjes, electro, stofzuiger, koffiezetapparaat en hello kitty duplo.

Nu weer aan het denken wat we haar nu moeten geven. Altijd weer moeilijk haar laten kiezen wordt je ook niet wijzer van want ze vind alles leuk en wil alles wel hebben ;)

Oh ja hier was die water tekenmat geen succes twee keer mee gespeeld en daarna nooit weer na om gekeken. Ze tekent liever met echte potloden.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Veel tips! En heeeeel veel wat ik niet ken om op te zoeken!

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Als ik google op mini loco dan krijg ik via bol.com boekjes. Maar wat is het dan, of wat kan je kindje ermee?

16. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
  17. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Klei van Moon Dough.
    Puzzels van Djeco
    Nijntje ballonnenspel
    Prinsessenjurk
    Prinsessenschoentjes, kroontje. etc.
    Plastic theeservies
    Knutselspullen
    Microfoon
    Step
    Magisch tekenbord
    Voorleesboek
    CD van Dirk Scheele, Sesamstraat, K3
    Autogarage met auto's
    Houten treinbaan

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
  19. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Heb je het zelf niet vroeger op school gehad?
    Het is een doos met blokjes waar cijfers van 1 t/m 12 op staat en op de achterkant van die blokjes zijn figuurtjes. Je kan er dus verschillende boekjes bij kopen met opdrachten er in. Bijvoorbeeld plaatjes bij elkaar zoeken. Je legt de deksel die is doorschijnend op het onderste plaatje met vakjes met verschillende plaatjes daar boven is een compleet plaatje. Dan zoekt je dochter het juiste plaatje bij elkaar. Bij het bovenste plaatje wat ook in vakjes is verdeelt staat 1 t/m 12 dus ze pakt blokje 1 en zoekt op welk plaatje overeenkomt met plaatje 1 en legt het blokje daar op enz enz. Dan doe je het doosje dicht en kijk je door de deksel en zie je dat er een vorm is ontstaan.

Lastig uit te leggen maar het is heel leuk en leerzaam

20. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    het is een soort puzzelachtig iets.. ze moeten de juiste plaatjes op de juiste plek leggen om het figuurtje kloppend te maken. Educatief en dochterlief hier vind het leuk en kan zich er behoorlijk mee zoet houden ! je hebt het voor verschillende leeftijdscatogorieen maar de basisdoos blijft het zelfde dus je hoeft alleen nieuwe boekjes te kopen

Deel Deze Pagina