Hoe overleef je een....... Landelijke hittegolf

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brabantsmeisje, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    MiniMe81, gefeliciteerd!!!!

Wij hebben gisterochtend eventjes aan de maasplassen gezeten, rond 13u zijn we terug naar huis gegaan omdat het echt heel warm werd, en rond 16u zijn we weer naar buiten gegaan om te BBQ-en. Het was op zich wel goed te doen
    alleen gisteravond laat kreeg ik opeens last van de warmte en van mijn (te lage) bloeddruk

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.280
    1.441
    113
    Ohh ik ben niet de enige die kapot gaat.... Ik ben 33 weken zwanger en op zich heb ik niet eens een grote buik maar desondanks weet ik niet wat ik moet doen van de warmte..... Ik moet volledige rust houden (ivm groeiachterstand baby) en dus kan ik ook nog nergens heen voor verkoeling. Ik denk dat ik dadelijk toch ff naar de supermarkt ga voor ijsjes te halen en voor verkoeling.......
    Ik hoor mijn buurjongens de hele tijd in een heerlijk koel zwembad plonsen...Damn dat wil ik ook! Ik kan bij mijn zus in het zwembadje komen liggen alleen heb ik dan wel 2 peuters om me heen rennen waarvan 1 de waterpokken heeft.....

3. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd! Lekker genieten jullie!

4. anna8

anna8 Actief lid

2 jan 2013
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad bloedheet! Ook hier 32 weken onderweg.. En ben sowieso al niet zo'n persoon die van de warmte houdt, laat staan dat ik nu zwanger ben! Haha..

Maar ben op werk en helaas geen airco. Dus gewoon rustig aan, ventilator op me gericht, veel drinken en ga vragen of ik iets eerder weg kan.

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Gewoon rustig aan doen. Na iedere activiteit weer effe met de beentjes omhoog en de deuren dicht houden.
    Was vorig jaar in juni uitgerekend met bloedheet weer en heb me toch prima vermaakt tot 41.2 in de schaduw.

6. bloem29

bloem29 Actief lid

19 mei 2012
    138
    0
    0
    Tja het is een beetje saai maar zit hele dag binnen omdat het hier het koelst is. Ben morgen 35 weken maar zit ivm met klachten al vanaf mei thuis en moet rustig aan doen. De verveling is er wel regelmatig maar ja. Je doet er zo weinig aan....
    Ik houd de hele dag alles dicht en als ik merk dat het s avonds wat af begint te koelen (was gister niet heel veel van te merken) dan zet ik alles open.
    Op slaapkamer blijft het zo redelijk koel en kan ik gelukkig redelijk goed slapen.
    Succes allemaal

7. bloem29

bloem29 Actief lid

19 mei 2012
    138
    0
    0
    oja een heerlijk verkoelend drankje:
    Spa rood, ijsklontjes en kc ranja smaak druif citroen
    maar je kunt het met elke smaak ranja doen.

8. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Pffff wanneer gaat het sneeuwen?? Haha!

Zit ook binnen met de ventilator aan, buiten/in de tuin is ook geen zuchtje wind te bekennen..
    Kan wel in het badje van m'n dochter gaan zitten, maar in deze hitte nu de tuin in?! ;)

Zit hier ook met aanmaaklimonade, ice tea en ijsjes :)

Sterkte!

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Pfffff 2 dagen overtijd en zit binnen met mijn twee andere kindjes. Veel te warm om buiten te zitten. Staat ook geen zuchtje wind vandaag. Ben het zooooo zat die warmte.

10. jesjeenkids

18 okt 2012
    56
    0
    0
    NULL
    heerhugowaard
    hier ook zat ken me geen houding geven morgen 37 weken 3 kids die zoiets hebben van mam kom op we gaan wat doen maar mama kan niet ik wil in de vriezer kruipen

11. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zat net even in de tuin, maar het is echt niet te doen.... ik werd er gewoon misselijk van en kreeg hoofdpijn. nu dus samen met de hond maar weer naar binnen. de hond vind het ook niet zo erg geloof ik... die bezwijkt ook bijna....
    nou vind ik het eigenlijk wel sneu, vriend moet de hele dag werken.. ik heb 7 weken vakantie en hoef niets te doen, maar toch loop ik te klagen dat het te warm is... ;) haha

12. Veerle87

Veerle87 Lid

29 jan 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    Pfff... nee niet uit te houden deze hitte. Voeten, armen, alles zwelt op.. Zelf mijn buik is veel dikker dan normaal.
    Heb hoofdpijn en wil het liefste slapen op dit moment. Helaas voor mij zit ik nog op het werk de komende 3 weken en dan eindelijk zwangerschapsverlof.

Gelukkig zet vandaag vriendje lief het zwembad op in de tuin maar het is nog steeds flink afzien.

13. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hier nog maar 16 weken maar vind het ook veeeeeelste warm met een lief klein meisje wat niet wil eten en slapen hopelijk koelt het snel af!!!

14. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Pfff vandaag ben ik toch wel heeel onrustig door het weer! En niet alleen ik.. de baby was net ook behoorlijk bezig in m'n buik!! Plus nog eens een gekneusde rib!
    En hier nog niet eens opgezwollen... moet je nagaan haha

15. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH! Wat een schijthitte!

16. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog niet gezwollen maar kan er echt een stuk slechter tegen zo met z'n tweetjes. Normaal gesproken geniet ik echt van warm weer, hoe heet het ook is. Binnen is het nog wel te doen en de leren bank is ook lekker koel gelukkig, maar de nachten...

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ik heb mezelf opgesloten binnen met de airco, kan niet tegen de hitte word misselijk en duizelig!! Ik heb een lage bloeddruk en dat word erger met de hitte, dus ik heb de kids overgehaald dat we vandaag een bios dagje houden (moet toch wat hun zijn liever buiten namelijk) met popcorn, ijsjes enzo, ze zijn happy en ik ben happy!!

18. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Binnen poetsen is vandaag leuker dan buiten zitten met een boek, haha

Ik ben zo blij dat mijn dochter naar het kdv is, heb zo geen energie om leuke dingen te doen buiten.

19. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Liters zweten, alles wat ik kan doen...
    O ja, en me bekommeren om mijn kleine man van twee jaar die het precies ook wat lastig heeft met deze hitte.

20. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Sterkte allemaal, vandaag is voor mijn gevoel nog erger dan gisteren. Ben om 11 uur nog even voor de kleine de laatste spulletjes gaan kopen zodat ik echt nu alles in kan gaan ruimen en klaar maken.
    Maar meer ga ik vandaag ook echt niet doen.

Momenteel aan een kwart meloen begonnen haha. Ook mijn moeder afgebeld om te gaan eten, krijg echt geen warm eten door mijn strot nu. Bah bah bah.. helemaal niets zo

Deel Deze Pagina