Hoe overleef je een lange autorit?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Deliana, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn dochter was 4 toen we naar Maleisië gingen... 17 uur vliegen en dan nog je vervoer van en naar vliegveld. Ik heb haar echt nog geen 5 minuten gehoord, en dat lieg ik echt niet.
    Lekker speelgoed mee laten nemen, dvdtje, iPad, snoepjes, maar vooral jezelf instellen op de lange reis dan kan het alleen maar meevallen ;)

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    *indien mogelijk zoveel mogelijk onder slaaptijd rijden (zorg wel dat je dan volle tank heb ;) )
    *regelmatig stoppen voor plassen/drinken/beweging
    *eten/drinken bij de hand houden, natte doekjes is ook aan te raden ;)
    *tas met speelgoed
    *evt kleine kadootjes
    *"hun" muziek luisteren

*zorg voor een schone auto als je weggaat, merken de kinderen misschien niet veel van maar zelf zit je fijner

hier regelmatig uren in de auto en gaat eigenlijk altijd wel goed, zowel snachts rijden als overdag rijden

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    Le Fruite soleil

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben 2 jaar terug naar italie geweest en jaar daarvoor naar hongarije, beide zon 1500 km, maar geen gezeur niets. Hij heeft lekker DVDs gekeken, kleurboeken etc (was toen bijna 3 en italie bijna 4) Elke 2 uur even wat drinken buiten de auto en even plassen etc. In de avond vertrokken (22:00 uur)

Reis naar hongarije was ruim 18 uur en italie duurde bijna 21 uur door files.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij rijden altijd de andere kant op (richting Zweden, ongeveer 900 à 1000km) en als we alleen de auto bij hebben rijden we het in 1x. Dat doen we al sinds Jelle 10 weken is. Tot nu toe gaan de langere stukken altijd beter dan de korte stukken. Gaan we een keer naar oma (uurtje rijden) zitten ze de hele weg te zeuren of we er al zijn, of we naar de mac gaan en of we al van de snelweg af zijn... Tijdens de rit voor de vakantie hoor ik ze amper! Het enige lastige is als ze moeten plassen... :D Kinderen moeten ook echt nù! plassen en je kunt niet altijd meteen stoppen. Jitte heeft afgelopen keer (in februari) daarom nog een luier aangehad, dan kon ze in elk geval plassen en bij de eerste de beste mogelijkheid werd die dan verschoond.

Wat heb ik altijd bij me:
    dvd spelers (al gaan die pas aan als we van de boot van Duitsland naar Denemarken afrijden)
    Een autobingo spel met geplastificeerde kaartjes en een whiteboard stift. (grote hit om alles af te kruisen wat je tegenkomt)
    Diverse kleine speeltjes (klein teken en uitwisbordje, caleidoscoop enz.)
    Van die kleine uitdeelzakjes snoepjes, pakjes drinken, fruit (geschild en wel) Voor ieder een bakje (gewoon hun broodtrommel) met komkommer, worteltjes, kleine worstjes en paprika.

Meestal komen we hier de reis wel mee door. Het verbaast me elke keer weer dat ze eigenlijk niet zoveel nodig hebben, ze vinden het al leuk om gewoon naar buiten te kijken.

Het helpt trouwens wel dat we ze goed voorbereiden, dus ook echt goed uitleggen dat we hèèèèèl lang in de auto moeten zitten.

O ja, en de navigatie hangt zo dat er allebei op mee kunnen kijken, dat vinden ze ook leuk.

Jelle word vooral misselijk van lezen en op de DS spelen in de auto, dus dat doen we gewoon niet meer. Als jou kindje al ziek is in de auto, zou ik met een Ipad ook oppassen... Een dvd kijken kan weer wel, waarschijnlijk is het verschil dat die vast hangt aan de hoofdsteun en dat hij om zich heen nog dingen ziet als hij zit te kijken.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

#26 Aszz, 9 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2014
    Elk jaar rijden wij een flink stuk, en echt nog nooit gezeur gehad. Hoe klein ze ook waren.
    Vanaf het moment dat wij de oprit verlaten, hebben we vakantie! Dus het is leuk, spannend en gezellig.
    Ipads mee, boekjes, kleurboeken en stiften, speelgoed. Verder vertrekken wij rond 2 uur, dan slapen ze vaak tot 7 uur nog even. Dat zijn we al een stuk in Duitsland. Even stoppen, ontbijten en weer door.
    Wij doen het in 2 keer trouwens.
    Eerst door naar Como, daar hopen wij rond 14 uur te zijn. Daar genieten, lekker eten en vroeg slapen.
    De volgende dag is het nog maar 5 uurtjes rijden naar Loreto, en dat kunnen we op ons gemakje doen.
    Zo zijn we vorig jaar ook naar Hongarije gereden.

Oooh man ik heb zo'n in de vakantie!

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Grappig, dat dacht ik al namelijk!
    Wij ook!!

Is het een mooie camping? Wij gaan er in juni naartoe!

8. soeza

soeza Niet meer actief

Nou niet allemaal 'S nachts gaan rijden hoor, dat is onze tactiek al.... Staan we straks met alle zp'ers in een nachtelijke file op weg naar de zon :D

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan op 4 juli weg, dus ik verwacht dat het qua vakantieverkeer dan wel meevalt :p

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Bedankt voor alle tips, staan echt een hoop goede tussen, die we zeker gaan gebruiken! Ik zie inmiddels al iets minder op tegen de lange rit....

Auto bingo klinkt inderdaad wel heel leuk! Dat kan de jongste ook prima doen.

@Blueskey: bedankt voor de plastip! Helemaal niet bij stilgestaan, zoontje is net zindelijk en hij wil absoluut geen luiers meer aan.... Die moet ik dus nog even staand gaan leren plassen :D

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Met die stickers zou ik uitkijken, straks sta je in de file en dan ben je langer onderweg dan gepland. Dat valt dan zo tegen.

Wat hier erg leuk gevonden werd waren raamstickers. Verder idd filmpjes in de DVDspeler of op de tablet en spelletjes op onze telefoon. Wij stoppen ook om de 2 uur. En idd in de nacht al vertrekken, dat scheelt ook een hoop.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dan is een lege fles in de auto ook erg handig! Wij stonden een keer in de file op de duitse autobahn en toen moest Jelle ook plassen. Gelukkig had ik een lege waterfles bij de hand! ;) (in de file mocht hij dan, bij hoge uitzondering, even uit zijn stoeltje om staand in die fles te plassen)

Ik heb Jitte voor we gingen gewoon uitgelegd dat ze in principe niet in de luier hoeft te plassen, maar dat het gewoon voor de zekerheid was. Dat we niet altijd meteen kunnen stoppen voor een plas en dat snapte ze best. En dat ik niet zat te wachten op een nat stoeltje, want dat is pas echt vervelend als je nog zo ver moet rijden.

Nog een tip: Zorg dat je een pak natte (billen)doekjes bij de hand hebt! Die zijn ook handig om handjes en gezichtjes even mee af te poetsen! Ik heb standaard in iedere auto een pak Zwitsal doekjes liggen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben de luisterboeken van het AD, de hele set ;), daar zijn ze vaak heel lang zoet mee. Verder kleuren ze hier graag. We hebben wel tv schermpjes maar die gebruiken we eigenlijk nooit. Lisa wil nog wel eens haar ogen dicht doen, Eva kijkt graag wat naar buiten. 's Nachts rijden houden we zelf niet zo van en Eva slaapt niet graag in de auto.

14. sita90

sita90 Niet meer actief

Goede tips hier! Wij gaan met familie naar Kroatië, zo'n 1350/1400 km rijden. Iemand tips voor mijn neefje van dan 11 maanden ongeveer? We rijden tegen de avond aan en 's nachts zoveel mogelijk door.. maar hij zal niet de gehele weg slapen denk ik.
    Ik heb al wat tips gelezen zoals zorgen voor natte doekjes en eventueel een dvdspelertje. Mijn zus ziet erg op tegen de reis;)

15. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    Wij rijden naar Italië. Denk ongeveer 1200 km.

We gaan denk ik rijden zo rond 5 uur in de ochtend, dan kunnen we nog een beetje slapen van te voren.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon zo flexibel mogelijk instellen, hoe meer je je druk maakt hoe erger het wordt. Gewoon meegaan met het ritme van het kindje en geregeld stoppen en even laten bewegen op een kleed bijvoorbeeld. En zorg voor een stoel vrij naast kind zodat je er naast kan zitten indien nodig..

17. sita90

sita90 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Mijn zus is nogal een stresskip.. en als ik zeg tegen haar dat ze zich wat relaxed in moet stellen zegt ze dat ik dat niet moet zeggen omdat ik vast ook zo ben als ik kinderen krijg... Zo vervelend. Ik zou idd de tip geven de stoel naast hem vrij te houden en zich aan hem aan te passen. Ik hoop dat ze wat relaxed doet, maar ik denk het eigenlijk niet. Maakt het natuurlijk alleen maar vervelend voor hem en voor haar zelf. We zullen zien, ik heb iig wat goede tips gelezen. Bedankt dames ik zal ze doorgeven....:)

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Wij ook, met hetzelfde idee, dus hopen dat niet teveel mensen dat denken.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hahaha. Alleen de vrachtwagens... Dat is dan wel weer vervelend.
    Maar goed, wij vertrekken tussen 2 en 3 uur 's nachts.

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    auto bingo en dvdspeler met veel films wij hebben altijd usbstick vol met uren films. verder boekjes van die vakantie dingen zijn altijd leuk. iets wat te maken heeft met de vakantiebestemming dus miss iets wat er in de buurt te doen is. waar ze vast naar kunnen kijken.

zo hebben we voor onze dochter eens een kinderwegwijzer van berlijn gekocht toen we daarheen gingen viel erg in de smaak.

genoeg eten en drinken.

de tomtom doet het hier ook altidj goed haha stel van te voren een paar kinderstemmen in dus bijv die van ernie. hihihi altidj leuk die herkenning.

losse kleren aan dus trainingsboek ipv strakke spijkerbroek. dat zit prettigere zo lang. slofjes ipv schoenen. dekentje leggen wij er ook altijd bij en de knuffels reizen altijd mee liefst nog in de gordel in het midden haha.

tjah veel dubbele tips miss maar zo werkt het bij osn altijd goed

Deel Deze Pagina