Hoe overleef jij een pinstoring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cin85, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Tja geen idee eigenlijk. Contant geld hebben we nooit in huis en wat eten betreft: per dag bekijk ik wat we avondeten. Fruit/brood/melk/eieren etc heb ik wel voor een week in huis.

Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om.

Blijdorp vindt dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.218
    113
    Wij hebben altijd contant in huis. En anders kunnen we de spaarpot van zoon plunderen, die is rijk! :p

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hier ook de standaard dingen in huis maar geen voorraad. Wel aan drinken dan.

Cash geld hebben we niet in huis. Alleen spaarpot van de oudste dus die moet er dan maar aan ;)

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    'het internet' is niet per land plat te leggen, hooguit een paar belangrijke websites in NL of de centrale DNS servers.
    En dan zullen deze binnen max een dag of 2 weer in de lucht zijn of omgeleid worden.

2littlemonkeys, Blijdorp en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.218
    113
    euro of ponden? :p

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik denk dat je je niet op de overheid moet verlaten hoor. Die gaan de eerste dagen echt niks regelen. Er staat ook op de site van noodpakket dat je jezelf minimaal een aantal dagen moet kunnen redden. Als ik nu al lees hoeveel mensen in de problemen komen doordat er 1 dag iets verkeerd gaat.....

7. Melief

Melief Niet meer actief

Alleen een paar euro in een bakje voor collectes/glazenwasser :oops:
    Moet dat wel iets gaan uitbreiden...

Mijn man heeft wel altijd contant geld vd zaak dus in uiterste nood hoeven we niet te verhongeren.

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Nee, maar als ze de kabel (zijn er 1 of 2 uit mijn hoofd) bij de Noordzee platleggen, zijn er een heleboel servers niet meer bereikbaar. Eigenlijk alles wat niet op het Europese vasteland staat. Ik wil er niet eens aan denken wat voor chaos en schade dat veroorzaakt eigenlijk

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb laatst een paar boeken gelezen over een EMP aanval (dan doet geen enkel elektrisch apparaat het meer!) en ben daar echt enorm van geschrokken. Het eerste boek heet ‘Een seconde later’ en ik vind het echt een aanrader!

Ik ben dus ook iets meer voorraden en contant geld thuis gaan houden dan ik voorheen deed. Ook heb ik een noodpakket gekocht, met extra kaarsen en lucifers en dergelijke. Niet te overdreven, maar mijn gezin is minstens een week van alle gemakken voorzien (dus ook bij grote stroomuitval of problemen met de watervoorziening).

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik pin elke maand een bedrag voor de boodschappen.
    Dus dat is geen enkel probleem.
    In de kasten en vriezer ligt ook nog eten dus we kunnen sowieso zeker een week vooruit.

Edit: niet zo handig als juist op dat moment een pinstoring is :rolleyes:
    Maar heb elke maand geld over dus dan kan ik alsnog boodschappen doen.

11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb altijd alleen maar geurkaarsen in huis... dus bij een noodsituatie ruikt het hier in huis in ieder geval lekker :roflmao:

meis1987, smax, NORAH1979 en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb bijna altijd wel voor een week boodschappen in huis,
    maar in mijn dorp zijn ze nog heel makkelijk.
    onze buurtsuper heeft wel eens een pin probleem. en dan schrijven ze het even op en kom ik de volgende dag betalen. dus in nood zullen wij daar wel terecht kunnen.

geld heb ik bijna nooit in huis. hooguit een paar euro.

Blijdorp vindt dit leuk.
  13. lies276

lies276 Niet meer actief

Eten hebben we wel voor een halve week in huis, al zal het wel behelpen zijn.
    Er zijn hier 4 potjes geld van de kinderen in huis dus ik denk zo'n 350 euro contant.
    Daarnaast heb ik een creditcard.

14. DastyQueen

Ik bedenk me net dat wij een electrische kookplaat en oven hebben. Als de stroom er een week af is heb ik nog niet zoveel aan mijn voorraad eten uit de vriezer. 1 het gaat bederven en 2 ik kan het nergens opwarmen :eek:

Blijdorp vindt dit leuk.
  15. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Hier altijd genoeg contant in huis en zeker voor een week eten en drinken.

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Oh shit ik ook ja:roflmao::roflmao:

Blijdorp en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier ook altijd wel wat aan contant in huis en de kast/vriezer kunnen we een week mee vooruit. Maak me er dus niet al te druk om :)

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Heb je wellicht een barbecue?

DastyQueen vindt dit leuk.
  19. DastyQueen

Ja! dank je wel voor dit idee stelt weer gerust!

Blijdorp en pietje1987 vinden dit leuk.
  20. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Hahaha slordig, ponden tegenwoordig :D Ook wel een flink bedrag in euro’s trouwens.

Deel Deze Pagina