Goedemorgen, Onze kleine meid van bijna 9 maanden doet al een hele tijd een soort vroem vroem. Tong uit de mond en dan blazen. Jullie kennen het misschien wel. Geen idee hoe ze eraan komt. Alleen nu doet ze dat sinds 2 weken ook tijdens het eten waardoor alles onder zit. Dit doet ze dan alleen als ik haar eten geef. Ze eet dan ook haar eten niet op en drinkt ook haar flessen niet leeg. Hoe kan ik haar het beste duidelijk maken dat ze dat niet mag doen? Volgens mij begrijpt ze "nee" nog niet. Bij de gastouder doet ze het helemaal niet en eet ze alles netjes op. Daar doet ze ook geen vroem vroem. Ze krijgt bij de gastouder als tussendoortje een potje 8 maanden fruit. Ze kokhalst er van, maar eet het wel op. Heb dat thuis ook geprobeerd maar hier neemt ze 3 happen en dan begint vroem vroem weer. Had ook al gevraagd hoe de gastouder haar eten gaf en wat ze deed tijdens het eten. Dit heb ik ook geprobeerd, maar werkt niet. Zijn er mensen die zoiets herkennen in het bovenstaande en wat heb je eraan gedaan?
Haha ja heel herkenbaar. Ik negeer het en ga gewoon door. Ik denk dat ze gewoon aan het ontdekken zijn dat dat ook kan en dat dat wel grappig is.. Het voelt misschien ook grappig aan hun lippen, dat eten wat er weer uitvliegt Het zal wel een fase zijn want inmiddels doet hij het bijna nooit meer.
Accepteren en daarna even poetsen. Het hoort erbij. Dat is normale ontwikkeling. Ze ontdekken dat ze klanken kunnen maken en doen dat de hele dag door. En waarom ze dat bij jou wel en bij de gastouder niet? Vreemde ogen dwingen ofzo
Hihi, ja. Finley racet ook vaak weg op zijn manier . Het is normaal, net als tandenknarsen. Houdt op een gegeven moment ook vanzelf weer op.