Hoi allemaal, Ik denk dat hij hier thuis hoort. We weten sinds kort dat onze dochter epilepsie heeft en zijn dus net alle informatie aan het laten bezinken. Nu leek het ons handig haar een medisch ID bandje om te doen voor het geval dat - we hopen natuurlijk nooit -. Maar in een gesprek met een vriendin nam dit een heel andere wending. Zij zij dat er nooit op word gelet en dat het gewoon onzin is haar er een aan te doen. Dit was best een klap in mijn gezicht omdat we er alles aan doen haar te beschermen voor zover mogelijk, en dit voelde als een soort kleinigheidje extra. Nu is mijn vraag dus; wat zouden jullie doen? Ik ben even een tikje flabbergasted geloof ik...
In welke hoedanigheid sprak je vriendin? Heeft zij vaak meegemaakt dat achteraf blijkt dat een kind een bandje omhad en daar niet naar gekeken is? Ik heb te weinig informatie om te kunnen beoordelen of dat wat je vriendin heft geuit een mening of een feit is.
Zij is zelf een wandelend medisch dossier . Ze heeft een vrij lastige beperking, weet de naam even niet meer zo snel, maar bij haar is tot nu toe elke keer verkeerd gehandeld. Daarop baseert ze dus dat mocht iemand onze dochter vinden, en zij bellen de centrale, dat de medische informatie die op de armband staat toch niet wordt doorgegeven omdat ze die of over het hoofd zien, of onbelangrijk vinden. Ik persoonlijk vind die benadering nogal raar. Als ik op straat ehbo verleen en ik bel met de centrale probeer ik altijd eerst te zien of er een tag wordt gedragen. In welke vorm dan ook. Vaak zijn dat opvallende plekken zoals aan een sleutelbos, tas, jas, armband oid. Zeker bij een jong kind lijkt me. Nu gaan we ervan uit dat ze nooit zonder 1 van ons zal zijn, maar je weet het gewoon nooit en ik wil toch voorbereid zijn op een of andere manier. Maar misschien is mijn denkwijze krom... Ik weet het gewoon heel even niet nu geloof ik .
Dat vind ik heel vervelend voor je vriendin, maar ik denk dat ze vanuit haar eigen frustratie heeft gesproken. Ik zou mijn dochter zeker zo'n bandje omdoen. Ik had vroeger ook zo'n bandje en zelfs een zelfgemaakt bordje op met 'geen eten geven'. Daar hebben sommige mensen zich ook niet aan gehouden, maar je weet nooit hoeveel mensen zich er wel aan gehouddn hebben. Altijd uitgaan van het goede, dus. Er kan ook per toeval een BHV'er of EHBO'er bij je dochter zijn als ze een aanval krijgt, die zal dat toch zeker nakijken, verwacht ik. Naar dat je er zo ondersteboven van bent, en misschien kun je dat nog terugkoppelen je vriendin.
Thnx, ook voor je luisterend oor in ieder geval. Je bent zo aan het wikken en wegen wat goed is en wat niet... Pff. Pittig.
Ik kom vanuit mijn werk ook wel eens bij een hulpverleningssituatie, maar mijn ervaring is dat er niet primair gezocht wordt naar een SOS armband/hanger, maar dat er gehandeld wordt en dat het toevallig is als het dan gezien wordt. Zeker met winterkleding aan wordt het niet snel gezien.
ik zou het zelf wel doen. een bandje om de pols of een ketting met zo'n plaatje er aan. je ziet ze steeds vaker als kinderen iets hebben. ik denk dat de hulpverlening er op een gegeven moment dan ook wel op gaat letten of een kind iets draagt waar medische info op staat juist omdat de bandjes ed steeds vaker omgedaan worden
Ik heb een poosje terug eerste hulp verleend aan iemand op straat. Het is niet eens in mij opgekomen om te kijken/zoeken naar iets van een armbandje... Ik ben gewoon begonnen met wat ik moest doen op dat moment.
Ik zou het wel omdoen. Het kan altijd over het hoofd worden gezien, maar er zijn vast ook mensen die er wel op letten en dan kan het alleen maar helpen.
Schaden doet het haar niet, dus waarom niet zou ik zeggen? Aan de andere kant weet ik uit ervaring ook dat men niet snel kijkt naar armbandjes e.d. Maar als het wel gezien wordt is dat mooi meegenomen toch?