9 maanden en 3 voedingen.. ervaringen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by cowgirl80, Oct 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn baby van 9 maanden is overdag nauwelijks meer geinteresseerd in de borst.
    Savonds voor het slapen gaan wil hij lekker lang drinken en sochtends als hij wakker wordt ook. Overdag wil hij dan meestal pas na de middag weer een voeding en dat is het dan op een dag. Als ik hem vaker probeer aan te leggen wordt het een worsteling, hij wil echt niet!

Nu eet hij flink wat bijvoeding en hij slaapt behoorlijk goed door. Zelfs als hij snachts wakker wordt wil hij niet perse drinken maar gewoon knuffelen.
    Maar ik vind het zo weinig! Zijn er meer kindjes die zo snel al op zo weinig voedingen zitten?
    Bij mijn eerste kindje zat ik nog rond 8 voedingen met 9 maanden, dus dit is compleet nieuw voor mij! :)

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Voor mij persoonlijk niet herkenbaar. Mijn beide meisjes dronken eerder zoals jouw eerste. En nu zijn we zover nog niet. Maar 9mnd is wel een drukke leeftijd met leren zitten, kruipen, staan en stappen... plus de ontdekking van fruit, groenten, brood... Het kan dan ook een fase zijn... Als je voelt dat je productie eronder lijdt, kan je tussendoor kolven en dat bij de maaltijden in een bekertje aanbieden. Doe je dit niet, dan zou ik extra water aanbieden. Melk zal hij met 3 voedingen vermoedelijk wel voldoende hebben, maar vocht niet.

3. Beamer

Beamer Actief lid

Mar 30, 2014
    152
    160
    43
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!
    Mijn dochter wil sinds 2 weken overdag ook amper aan de borst drinken. ( bij de oppas werd t ook een worsteling uit de fles!) Overdag eet ze gelukkig heel goed haar fruit, brood, yoghurt, tussendoortje en haar groente waarbij ze ook goed water drinkt.
    Ik heb contact gehad met de LLL want ik maakte me zorgen, ze zei dat dit inderdaad bij de leeftijd hoorde omdat de wereld om ze heen nu veel interessanter begint te worden.

Voor mijzelf heb ik de afweging gemaakt dat het nu wel "goed" is. Ik blijf op verzoek voeden, mocht ik overdag te weinig ga krijgen dan wordt het kunstvoeding. Ook hou ik gewoon de ochtend&avond er in. Ik ga niet meer extra kolven ( enorme hekel aan :( )

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    bedankt voor jullie ervaringen! Ik neig ernaar om het net zo te gaan doen als jij Beamer. Mijn kolfrecht loopt ook af en ik heb ook echt een hekel aan kolven. Dus om nou extra bij te gaan kolven lijkt niet heel voor de handliggend.
    We zullen zien hoelang we het volhouden op alleen de ochtend en de avondvoeding dan. Ach het is wel bijzonder om het allebei meegemaakt te hebben; een fanatiek bv- kindje met heel veel voedingen en eentje met minder belangstelling...

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Hier al vanaf 8,5 maand slechts 3 voedingen overdag, regelmatig wel een nacht of hele vroege ochtend voeding extra.. Vanaf 9 maanden gestopt met kolven op het werk. Op werkdagen (4) drinkt hij nu de vriezer leeg, op andere dagen drinkt hij overdag wel gewoon bij mij.. Gaat tot nu toe prima.

Share This Page