Hi!! Mn dochtertje is nu 10 weekjes oud en weegt iets van 4,5kg. We zitten nu op 5 flessen van 130ml water met 4 en een kwart schepje. Hier doet ze het prima op. Ons schema: 7.00,11.00,15.00,19.00,23.00. Met uitzondering van die van 7 uur moet ze bij alle voedingen wakker worden gemaakt. Dit is voor mij het teken dat ze tevreden is met de hoeveelheid. Soms laat ik haar ook nog even wat langer slapen (dus dan loop ik een half uur uit) en komt mijn avondfles om half 12. Omdat ze verborgen reflux heeft, houdt ik haar na een voeding nog een half uur rechtop. Dus tegen de tijd dat we in bed liggen is het niet voor half 1. Over een maand moet ik weer werken :x en moet ik uiterlijk om 7 uur op. Dit ga ik niet trekken!! Hoe krijg ik het voor elkaar om die avondfles te vervroegen??? Liefst om 22.00 uur ofzo! De eerste voeding om 7 uur moet zo blijven (doet mn man en het is zijn momentje met haar). Ideeën zijn welkom!!
hoi mijn dochter is 13w maar rond 10 w woogz e zoveel as u en at ze zoveel als die van jou ik maak haar wakker om 6u en dan terug bed in 8u30 ong word ze zelf wakker dan gewoon wassen ( gezichtje, handjes en poep) kleedjes aan. dan kijkt ze ffe tv ( dit doet ze nu een 2w ) liefst bumba terwijl doe ikd e stoof enzo aan , ruim de badkamer op. 9u45 fles dan bed je zo rond 10u15 slaapt ze tot 12u15 danw at spelen, park liggen tegen de mobiel stampen 13u30 fles erna spelen, park .... dansen.... nu ligt ze in bed begon te zeuren het is nu 16u 17u15 fles en dan in relax mee aan tafel. 18 u 15 bed in dan is haar huiluurte en is ze echt wel moe 20u15 haal ik haar op, wat mee in zetel zitten , knuffelen, praten.... 2Ou45 bad 21 u fles 21u30 bed in zo doe ik het nu al weken en gaat goed en zo heb je dan ook je laatste fles vroeger he had vroeger ook uw tijden en heb ze wat aangepast vond die fles ook te laat en kreeg haar er zelfs ni meer voor wakker dan ehftz e in zh gelegen , wou niet meer eten daarw oude ze die fles terug om 23u. ik maar uitleggen gaat ni. ja het moest. na twee avonden hebbe ze het daar ook opgegeven en mocht ik mijn uren terug nemen gr
Met 4 maanden gingen mijn beide kinderen over op 4 voedingen (8:00 - 12:00 - 16:00 - 19:30)... Kan papa niet de fles geven? (dat deed mijn man)
Hoi Mijn zoontje is nu net 11 weken en zit nu sinds gisteren op 4 flessen. Met 5 flessen zat ik op onderstaand schema; 7:30 11:30 15:30 19:00 22:30 Na de fles van 19:00 ging hij om 20:30 naar bed en haalde ik hem slapend uit bed voor de laatste fles. Sinds 4 dagen geleden dronk hij zijn flessen niet meer leeg en werd hij in de ochtend pas om 9:00 wakker waardoor ik met 5 flessen wat lullig uit zou komen. Na 2 dagen heb ik besloten om de laatste fles weg te laten en nu is het alsvolgt; 9:00 13:00 17:00 21:00 Hij doet het prima en slaapt gewoon door. Als straks de wintertijd ingaat kan ik gewoon doorgaan maar dan alles een uurtje eerder. Ik zou jouw schema alsvolgt gaan proberen; 7:00 11:00 15:00 18:30 22:00 En dan de laaste fles iets meer melk aanbieden. (mits dat geen probleem is voor zijn reflux)
hoe krijgen jullie jullie kindje's in zo'n strak schema? is dat echt omdat ze dan pas zelf honger hebben, of "leer" je ze dat aan? hier lukt het me op de een of andere manier nog niet echt om in een schema te komen.. vandaag ook voor het eerst dat hij flessen van 150+4 heeft gedronken en er dan 4 uurtjes tussen liet.. maar of dit morgen weer zo is.. dat is maar de vraag soms heeft hij ook na 3 uur al honger, en dan drinkt hij natuurlijk ook weer minder. maar mijn zoontje komt zowiso ook nog snachts 1 a 2 keer.. sorry TS aan mijn vragen in jou topic! ik heb dus helaas ook geen advies voor jou want lukt hier zelf ook niet echt!
Mijn dochtertje is nu bijna 8 weken oud. Gewicht 5600 gram Ze krijgt: 06:00 uur / 07:00 uur 120cc + 4 10:00 uur 150 cc + 5 14:00 uur 150 cc + 5 18:00 uur 150 cc + 5 22:00 uur 180 cc + 6 Dit schema werkt prima voor haar en voor mij