Hoi Vraagje. Ons zoontje is nu ruim 4 weken en drinkt 6 x 100 cc, per 24 uur. We heben het idee dat hij wel meer lust dus 120 cc / 6. we doen ook wel eens iets extra (water) in de fles (dus 110) en dit drinkt ie ook op. Hij drinkt om de 4 uur.. maar komt nu steeds iets eerder om de 3 en half uur Nu zei het CB dat als we t ophogen naar 120 dat ie naar 5 voedingen per 24 uur moet.. klopt dit wel? Dit red ie nl echt niet! Hij woog bij geboorte 2810 gram en vorige week 3355 gram ben ingeleid met 37 weken. Graag jullie advies! en ervaringen! Groetjes, Danielle
4 weken en 3355 gram en dan al naar 5 voedingen?? Lijkt mij niet haalbaar hoor. Je mag je kindje gewoon op verzoek voeden, zolang je maar onder 1 liter per 24 uur blijft. Maar daar zit je nog niet aan. Dus 6x120ml lijkt mij absoluut geen probleem.
Oh,Danielle,dan ben ik ook benieuwd.Mijn dochtertje is 5 weken oud en drinkt nog steeds 7 flessen van 120 water en 4 scheppen.Ze weegt nu 3500 gr.Na mijn inziens,is dit veel ste veel.
Ik heb het ook een tijdje gedaan hoor... Ben pas met 150 naar 5 flessen gegaan! Bij het CB hadden ze hier geen problemen mee en anders hadden ze pech gehad! Mijn mannen hadden honger en kwamen niet boven 1 liter uit, gewoon naar je kindje luisteren hoor!!!
Bedankt! Ik ga hem gewoon 120/4 geven. kom je uit op 135 cc maar hij lust dit zat! Vanacht 120 gemaakt word dus 135 en weer afgegoten tot 10 maar de fles is schoon leeg hoor!! Groetjes!
http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-voedingsdeskundige/255911-niet-genoeg.html Ik had deze vraag een tijdje terug gesteld aan de Friso voedingsdeskundige en zie hier het antwoord! vandaar mijn twijffel..
loys is nu 9 weken en zo'n 5500 gram ze zou al 5x 150+6 mogen hebben maar dat krijgt ze lang niet op. meestal drinkt ze elke 3 uur 120cc.. wanneer ze er 4 uur tussen laat dan bied ik wel 150+6 aan maar drinkt vaak zo'n 140 op. en ze slaapt ze nachten door van 11 savonds tot 7 de volgende ochtend. dit is niet hetzelfde als bij jou zoontje maar wil er alleen mee zeggen dat je gewoon naar je kindje moet kijken en niet al die richtlijnen want dat is wat het CB en die frisovoedingsdeskundige wel aanhouden maar elk kindje is gewoon anders en zolang hij niet boven de 1 liter per dag uit komt is er niets aan de hand! en natuurlijk nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje.. hoe reageerd jarno op hem?
Ik ben nu ook zo langzaam aan naar 6 voedingen aan het gaan.Mevrouw komt nu zelf na 3.5 uur.En niet meer om de 3 uur. Maar water tussendoor geven,dat gaat hier niet op.Niet dat ik dat niet wilt,maar mevrouw trapt daar echt niet in.En gooit keer op keer de speen uit en alsik haar ga dwingen,gaat ze huilen en krijsen,dus na 2 pogingen ben ik gekapt.Ik ga geen strijd aan.
Hey grappig jou hier zo tegen te komen! Hoe gaat het? Jij ook nog gefeliciteerd! jarno vind het helemaal geweldig het gaat super! Ik heb em nu vanmiddag 120 /4 gegeven = 135 en hj dronk de fles helemaal leeg! dus geef het lekker als hij erom vraagt! bedankt! Groetjes,Danielle
@sandraske.. haha ja sorry ik bedoel indd 150+5. @dani.. dankje wel! hier gaat het goed.. heerlijk vrolijk meisje. en nu een beginnende trotse broer haha. Kian moest heel erg wennen en moest de eerste weken niets van Loys hebben maar nu geeft hij haar af en toe een kusje en gaat bij naast haar zitten als ze in de wipper zit dus gaat steeds beter. alleen heeft ze net al Kian toen op dezelfde leeftijd had vermoedelijk koemelkallergie. super dat jarno zijn broertje zo geweldig vind! en ik hoef het je niet te vertellen want je weet het echt wel maar geniet ervan! ze worden zo snel groot. waarom ben je trouwens ingeleid met 37 weken?
Hey Fijn dar het nu zo goed gaat! Wel vervelend van de koemelkallergie! Ja jarno vind het echt helemaal super! Ik had een streptokok B bacterie bij me waar Arjen heel ziek van kon worden, en met 35 weken verloor ik vruchtwater. bleek een hoge vlies scheur te hebben dus 2 weken bedrust en ab kuur en met 37 wk ingeleid! Geniet van je kanjers!! Liefs Danielle