Ik gebruik nu Nutrilon Omneo, en daarbij ook Johannesbroodpitmeel, ivm. spugen ! Maar ik het ziekenhuis, toen borstvoeding niet lukte en ik wou overstappen naar de fles, vertelde de verpleegkundige dat kruitvatvoeding net zo goed uit de test kwam als Nutrilon ! En ik was toch maar met Nutrilon begonnen, maar nu keek ik naar de prijzen Gewoon de helft goedkoper! Dat sprak mij wel aan, ik haal dan gewoon een vooraadje Máárrrr.... Kan ik gewoon overstappen of moet ik dat bespreken met het consultatiebureau ? Of kan ik zelf overstappen? Moet je dan de flessen om en om geven (Nutrilon -> Kruitvat -> Nutrilon -> Kruitvat -> Kruitvat -> Nutrilon -> Kruitvat -> Kruitvat -> Kruitvat etc...) Ik hoop reacties te krijgen Alvast bedankt ! -xxx-
Je hoeft het in elk geval niet te overleggen met het CB hoor, je mag ze wel om advies vragen, maar uiteindelijk ben jij diegene die het bepaald. Je kunt gewoon overstappen. Ik ben zelf in een keer overgestapt, maar je kunt de voedingen ook mengen. Wat ik niet zou doen is om en om. dan zou ik eerder de een paar schepjes nutrilon en een paar schepjes kruidvat doen en dan steeds meer kruidvat.
Ok, maar je kan dus ook gewoon in een keer overstappen ? Dat zou toch geen kwaad kunnen, in principe is het dezelfde soort voeding, alleen een ander merk ! Hmm.. Ben benieuwd, ga ik morgen maar een pak halen ! En die kan ik ook gewoon mengen met Nutriton (johannesbroodpitmeel) ? Volgens mij wel hoor... -xxx-
Ja hoor, je kunt hem ook gewoon mengen met Nutriton. Soms kunnen ze wat last van krampjes krijgen als je in 1 keer overstapt, maar als je het niet probeert weet je dat niet, hè? Gewoon doen, en even goed kijken hoe je kleintje het doet, je kunt altijd nog terug en na een weekje opnieuw proberen...
Ik ben ook net overgestapt en heb dat wel een paar dagen gemengd. Eerst 4 schepjes nutrilon en 1 schepje Friso (van nutrilon naar Friso overgestapt), de volgende dag een schepje Friso meer en zo verder. Ymke had wel wat krampjes en poepte wat moeilijker. Waarschijnlijk komt dat door het overstappen.
Hmm.. Moeilijk is dat hè...! Mijn kleine man heeft al flink last van krampjes... Maar goed, ga 't maar proberen! Iemand ervaring met Kruitvat ? xxx
Ik ben overgestapt van de Omneo naar Friso Comfort. Ik heb het een dag gemengd en toen helemaal overgestapt. Ze haaft geen last van krampjes gehad. Ze doet het er alleen maar beter op.
Ik hoorde heel veel goede verhalen over Friso en ik gaf Omneo met Nutriton. Dat is dus wel dubbelop want in de Comfort zit al jbpm.
Ok, ik doe er ook johannesbroodpitmeel bij ! Nu heb ik de kruitvatvoeding gekocht, maar voel me gelijk schuldig... Ben bang dat het niet even goed is ! Want die vezelmix zit er niet in, dus hij is al dunner, en dan zou ik weer meer johannesbroodpitmeel erin moeten doen :S Maar hoe bevalt die friso dan? Die is ook tegen darmkampjes en spugen ? -xxx-
De Friso Comfort is ook tegen krampjes en spugen. Nova heeft ook reflux, dus vandaar dat ik dikkere voeding wilde. Ik ben erg blij met de Comfort. Ze doet het er erg goed op. Overigens zou ik ook ABC-Dophilus aanraden bij krampjes.
Maar de comfort werkt dus beter als omneo ? Hmm.. Zal ik die halen, of zal ik gewoon bij Nutrulilon blijven? MOEILIJK ! Ik gebruik Cinababy voor z'n krampjes... -xxx-
Ik heb ook getwijfeld over comfort, omdat het tegen super en krampjes is, aangezien ook Ymke van beiden last heeft. Al zijn de krampjes veel minder aanwezig dan het spugen. Ik blijf voorlopig toch maar JBPM toevoegen. Ik ben ook erg tevreden over Friso! Hoelang zit je al op omneo mamamirella?
Een week pas, ivm. uitproberen van pepti... Dus ik hou het voorlopig nog even op de omneo met nutriton..! Had Friso gebeld en die beaamde idd. dat ik hem eerst de voeding moet laten wennen, zeker 2 weken! En mocht ik over willen stappen zou ik het eerst een tijdje moeten mixen... Dus nog even aankijken maar ! Toevallig belde Nutrilon mij, hoe het ging met de pepti, en vertelde dat ik nu Omneo gebruik met Nutriton en ze zei dat ik het zo erg goed deed... En dat hij idd. moet wennen aan de voeding, dis +/- 2 weken ! Thanks allemaal voor alle adviezen -xxx-
Die vezelmix zit er ook in hoor, maak je geen zorgen. Het feit dat de Kruitvat o.a. door het toevoegen van bijna dezelfde oligosacchariden als die in Nutrilon door Nutricia voor de rechter gedaagd werd zegt al genoeg. Overigens is de werking van die vezelmix helemaal niet wetenschappelijk bewezen. Nutricia zet dat wel op de verpakking, maar als je dan gaat doorzoeken, dan kom je uit op een onderzoek waaruit blijkt dat de poep van babietjes die kunstvoeding met vezelmix krijgen meer goede bacterien bevat als poep van babies die standaardkunstvoeding krijgen, maar nog lang niet zulke goede poep als babies die moedermelk krijgen. En dat is verder dus het enige onderzoek waar die werking van de vezels op gebaseerd is.
Meen je niet Dat wist ik helemaal niet joh... Nou ik kijk eerst ff de Omneo aan en daarna ga ik kijken of ik nog ga overstappen... -xxx-