Wie geeft er ook Nutramigen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ProudMum, 9 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt nu sinds afgelopen donderdag Nutramigen. dit is door de KA voorgeschreven omdat er vermoed word dat hij KMA heeft. De voeding slaat goed aan, Joey huilt bijna niet meer, slaapt weer lekker en is bijna weer zichzelf. Alleen hij heeft continue diarree. Soms zo erg dat als hij een scheet laat tijdens het verschonen hij alles en iedereen onder poept.

Nu is mijn vraag, word dit minder? Ik vind het zo zielig en ben bang voor luier uitslag dus smeer hem vanaf zijn kontje tot zijn flip onder met sudo.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dunnere ontlasting is heel normaal bij dieetvoeding. Vaak is het ook knalgroen. Wordt minder als hij aan de voeding gewend is.

3. ProudMum

Gelukkig want hij zat net tot zijn oksels onder! Zielig he?

4. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Hier ging hij ook vaker poepen.
    En stinken joh :)

5. ProudMum

word het vergoed door Agis?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alle verzekeraars moeten het vergoeden, maar je hebt wel een machtiging van een arts nodig, en sommige verzekeraars vragen om een provocatietest.

7. ProudMum

Dankjewel Dirksmama!

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    dirksmama, weet jij hoe dit werkt? de arts van het cb had een aanvraag voor vergoeding ingevuld, ik dacht dat dit de machtiging zou zijn. helaas moest ik bij de apotheek gewoon betalen. de verzekering moet beoordelen of ik voor vergoeding in aanmerking kom, maar als ik het goed begrijp moet ik de voeding dus vergoed krijgen?

9. ProudMum

hieri s het zo dat als de machrtiging is geaccepteerd door de verzekering, ik de bonnetjes kan declareren. Dus tot die tijd moet je t voorschieten

10. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    ook hier een kereltje die nutramigen krijgt.
    wij hebben een machtiging van de kinderarts gekregen en nog dezelfde dag is de bestelling bij de leverancier geplaatst en goedgekeurd. eerst had de arts het verkeerde formulier ingevuld, maar na een telefoontje naar het ziekenhuis hebben ze het goede formulier doorgefaxt en was het dezelfde dag nog geregeld. Onze machtiging loopt zelfs tot ie 2 jaar is.
    wij zijn bij cz verzekerd en daar kun je alleen de melk dan alleen online bestellen bij een van de twee bedrijven die zij geselecteerd hebben.
    hier opzich niet zoveel last van diarree gehad, alleen die lucht van die melk.........
    gelukkig lust ons kereltje het wel, maar ik vind t net varkensvoer hoor.
    veel succes ermee

11. ProudMum

ik dacht van de week ook; even proeven of het niet te heet is. nou ik heb staan kokhalzen! Nooit meer! Dat die kindjes het weg kunnen werken zeg, inderdaad net varkensvoer!

Dankjewel voor je reactie!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet alle bonnetjes bewaren. Zodra de verzekering het heeft goedgekeurd kun je die dan indienen.

13. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hi,

hier ook een Nutramigen-klant.

Stinken he, die poepluiers?!?! Echt ranzig, maar ja, als ze het er goed op doen.....

Hier ook meer poepen in het begin, nu gewoon 1x per dag.

Voor wat betreft die machtiging, je kunt ook even bellen met je zorgverzekeraar om aan te geven dat je kindje Nutramigen krijgt en vragen hoe lang het duurt voor alles verwerkt is zodat je de voeding zo mee kan krijgen bij de apotheek. Want goedkoop is het spul beslist niet. En inderdaad, tot die tijd de bonnetjes bewaren en ze declareren via je declaratieformulier.

Succes.

groetjes,
    pooh

14. ProudMum

ik merk alleen dat Joey meer honger heeft. omdat het sneller verteerd heeft hij ook eerder honger.

15. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    mijn verzering vertelde mij dat ik geen bonnen in kan sturen, maar dat ik rechtstreeks bij de apotheek kan halen, de apotheek wacht echter op goedkeuring van de verzekering..... het is dat ik niet over kan stappen..

16. ProudMum

welke verzekering zit je ise?

17. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    dat kan kloppen roxyrox, dat merkten wij ook.

uiteindelijk zijn wij ook met 5,5 mnd overgegaan op de nutramigen 2. E.e.a op advies van het CB hoor, dus niet zelf experimenteren. Sebas had gewoon HONGER ;)

Als je het idee heeft dat Joey heel veel honger heeft gewoon je arts of CB raadplegen hoor.

Ise: raar verhaal met je verzekering. Hopelijk kom je eruit met ze.

18. ProudMum

gelukkig, ik ben dus niet gek!
    Volgende week gaan we weer naar de KA, dus ik probeer het tot die tijd wel uit te zingen. want ik merk dat het CB andere adviezen geeft dan de KA.

Van de KA moet ik voeding voor 24 uur klaarmaken en in de koelkast zetten en van het CB mag dat dus weer niet. Als jij t snapt, snap ik het ook!

19. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
  20. ProudMum

En die doen niet aan declaraties? Vreemd!

Deel Deze Pagina