Hallo dames, sinds ik zwanger was van mijn dochter ( inmiddels 4 jaar oud ) wil ik mijn overleden broer vernoemen. Genaamd Sije maar dan wel als 2de naam (omdat mijn man Sije gewoonweg echt niet mooi vind) nu weer zwanger (weten het pas net) maar hoop zo op een jongen zodat ik mijn broertje alsnog mag vernoemen. Nu mijn vraag wat zou daar mooi bij passen hoeft niet een echt Friese naam te zijn. Maar het moet er wel leuk bij passen. Ook vind ik dat het bij de naam Tessa moet passen (onze dochter)
Als het een 2e naam is vind ik het niet eens zo een gekke naam om ook aan een dochter te geven. Ik vermoed dat het een Friesse mannen naam is? Ik had hem nog nooit gehoord maar vind dat meisjes best bij vernoeming als 2e naam een naam kunnen krijgen die eigenlijk een mannen naam is.
Het is indd een echte Friese mannennaam. En ook omdat mijn opa zo heet wil ik het graag in de mannelijke lijn houden.
Noud Seije Mick Sije Jim Seije Niek Sije Sven Sije Noah Sije Milan Sije Luca Sije Bram Sije Eigenlijk vind ik veel namen ervoor wel kunnen! Zou alleen niet zo snel een naam eindigend op een s doen zoals Mees of Thijs. Maar het blijft een tweede naam die je amper gebruikt
Casper Sije Lasse Sije Marijn Sije Jelle Sije Fedde Sije Jacco Sije Lieuwe Sije Jochem Sije Jasper Sije Melle Sije Abel Sije Joren Sije Fabian Sije Bjarne Sije David Sije Vigo Sije Jonah Sije Jurjen Sije Magnus Sije
O wat grappig, ik zag aan je nick dat je friezin bent en toen moest ik meteen aan de naam van mijn man denken. En toen las ik Sije en toen dacht ik: he, dat is grappig: alle letters van Sije zitten in m'n man z'n naam. Hij heet Ji.ts.e Is dat niet wat voor jullie om Sije -maar dan net even anders-, dus Jitse als eerste naam te gebruiken? Of Sijmen, of T(e)ije? Het door iemand anders voorgestelde Hidde Sije vind ik trouwens heel leuk hoor! Maar door je opmerking kreeg ik de indruk dat jij het niks vindt? Vind het juist ook leuk dat Tessa 2 dezelfde letters op plek 3 en 4 heeft en Hidde ook In deze lijn denk ik nog aan: Melle, Jelle, Jurre, Joppe, Jappe, en iets langere namen met 2 dezelfde medeklinkers achter elkaar: Hessel, Wessel, Tessel. Verder denk ik nog aan: Jelte Faber Siem Joep Jort Jens Rens Rick Cas Gijs Lars Frank Jelmer
Vind het allemaal nog wat gek klinken.. Misschien komt dat ook omdat ik het in principe als eerste naam wou.. We hebben nog ff gelukkig
Je zou ook nog ervoor kunnen kiezen om je zoon bijvoorbeeld Sije Lucas te noemen en dat als roepnaam Lucas of Luc te gebruiken. Sije Jelmer (mijn favoriet!) Sije Nils Sije Jesper Sije Rinze Sijne Harm Sije Rutger
Vind het als eerste naam ook best leuk Wytze Sije Jochem Sije Jits Sije Maarten Sije Tjerk Sije Luuk Sije Thomas Sije Mirco Sije Jidde Sije
Kan begrijpen dat alle andere opties dan nog wat onwennig voelen ja als dit dè naam is die je in je hoofd hebt/had. Idd. gelukkig nog even de tijd om alles te laten bezinken.
Wytze Sije! Ooh jaaa top.nu mijn man nog overtuigen mijn oom heet wytse. En ik ben als een dochter voor hem. Dat zou wel heel mooi zijn