Hoe ovulatietesten en werken combineren?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nicoletta, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hoi allemaal,

Vanaf deze maand wil ik graag gaan beginnen met ovulatietesten maar vind dat best een beetje lastig.

Ik werk fulltime op een heel klein kantoortje (op een heeeeeleee drukke dag zijn we met 8 personen tegelijk) en anders maar met 5. Dat betekent dat iedereen alles van elkaar ziet eigenlijk. Nu zou ik graag willen testen en leek me het meest handige om dit vlak voor de lunch te doen. Maar jaaa dan moet ik dus de gang op, naar het toilet met een bekertje in de hand :) , beetje het campinggevoel met rol zeg maar :) .

Hoe combineren jullie het testen en werken?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je kan het ook elke dag doen bijv na je werk rond een uur of 18.00

maakt eigelijk niet echt uit hoe laat ( als het maar geen ochtendurine is) als je het maar iedere dag doet..

is temperaturen anders geen optie voor je? vind ik handiger dan ovulatietesten.. merk toch dat die bij veel mensen niet echt betrouwbaar zijn op zichzelf, maar in combinatie met temperaturen kan je er wel een hoop wijzer uit worden vind ik

p.s je kunt ook over die testen urineren, je hebt er eigelijk geen bekertje voor nodig.

succes meid

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik doe het ook meteen als ik thuis kom.. Erg fijn met zo'n volle blaas in de file staan of in de trein zitten...
    Brr... maar idd naar de toilet met je spulletjes is ook niet echt fraai..

4. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Hoi,

Ik test altijd 's avond om 22.00 uur, voordat we gaan slapen wanneer de test positief is liggen we iig al in bed :D

Groeten van Shanna41

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dank jullie wel voor je reacties! Hier heb ik tenminste echt wat aan.

O ja.... dat is ook een goede Shanna! Maar drink je dan echt niks meer voor je gaat slapen vanaf een uurtje of 8?

Thuis doen is ook wel een ideetje maar dan sta je toch enorm op klappen? :) :)

In ieder geval ga ik vandaag starten.... Nieuw jaar, tijd voor zwaarder geschut. [-o<

6. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Gedaan! :) En nog geen eitje..... 8)

7. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Het is maar een paar dagen en dan drink ik inderdaad na negen uur niets meer na de test van tien uur drink ik dan vaak nog wel iets hoor.

Heb jij toch tussen de middag getest?

Groetjes van Shanna41

8. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ja, omdat ik deze en volgende week ook nog avondvergaderingen heb. Morgen zit ik om die tijd in vergadering (moet notuleren) en kan dan moeilijk zeggen dat ik effekes moet testen. Daarom heb ik bedacht dat ik deze maand dan maar in de middag moet testen.
    Dan ga ik volgende maand avond doen en kijken wat me beter bevalt.

9. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Ik test gewoon met ochtendurine en in mijn vruchtbare periode tegen 18:00 uur. Om mijn LH-piek niet te missen.

Liefs

10. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Hoe vaak test jij dan? En het is toch beter om altijd om dezelfde tijd te testen?

Ik test een hooguit zeven dagen omdat mijn cyclus niet iedere keer evenlang is. Afgelopen keer had ik vier dagen twee gelijke streepjes op de ovu.test staan.

Groeten van Shanna

11. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    In de gebruiksaanwijzing staat bij mij nadrukkelijk dat je niet moet testen met ochtendurine :rolleyes: .

Maar ik ga braaf twee keer nu per dag testen hoor. 1 keer om 12.00 uur en een keer wanneer ik thuiskom rond 18.00 of wanneer we eten voor de vergadering.

Shanna bewaar jij ook de stripjes waar je niks aan hebt gezien? Die van mij heb ik gisteren weggooid :oops: .

12. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Eerder niet maar deze keer heb ik dat wel gedaan en dan met potlood de datum erop gezet, maar als ik ongesteld ben dan gooi ik ze weg. Hou nu wel in een excellbestandje dit bij, dus bijv. 31-12 geen streepje, 01-01 twee streepjes, mochten we ooit ri huisarts gaan dan kan ik dat laten zien.

Groetjes

13. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    O ja je kunt 's middags wel testen maar dan toch geen seks hebben ik in ieder geval niet omdat we werken dus waarom zou je dan twee keer op een dag testen? Of het moet weekend zijn.

Of is dat toch beter?

14. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Klopt, staat er bij mij ook heel duidelijk in. Het werkt bij mij echter prima, ik krijg geen vals positief met mijn testen van sensitest.

15. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Sommige meiden hebben een korte LH piek. Als je dan één keer per dag test, kun je hem missen en krijg je soms twee bijna positieve testen in plaats van een echt positieve.

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Om de piek niet te missen test ik 's morgens als ik net wakker ben en ik test als ik thuis kom van mn werk!

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ohja, ik gebruik sensitesten en er staat niet in dat je niet mag testen met ochtendurine hoor. Er staat alleen "het liefst niet met ochtendurine". Het smorgens en savonds testen is mij vorige maand goed bevallen, wist precies wanneer ik mn ei had (voelde m ook) en heb geen vals positieve uitslagen gehad!

18. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb ze van Matcare. Dus er is blijkbaar verschil in geschikte plasmomenten :) . En tja als het je goed bevalt, waarom zou je anders doen. Geef je groot gelijk!

19. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Wij werken ook :) , gelukkig heeeeel dicht bij huis (10 minuutjes met de auto) dus kunnen we ook nog even lunchen thuis ;) :) :)

Maar dat exceldingetje is ook wel handig! Ik ga zo eens aan de pruts. Ik omcirkelde altijd in mijn agenda wanneer ik ongesteld was en hoe lang mijn cyclus was, maar ik ga toch maar iets meer administreren. Schrijf jij echt alles op? Temp, eisprong etc?

20. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dat is wel goed om te weten. Had me dat nooit zo gerealiseerd dat het ZO kort kon zijn. Maar in theorie zou je dan pas twee keer moeten gaan testen als er uberhaupt een streepje bij komt? Ik bedoel, zolang ik er nog steeds maar een heb dan is het onnodig om toch twee keer te testen?

Deel Deze Pagina