ons zoontje van 6 weken oud is vanaf woensdag erg ontevreden. huilt ineens veel en wil is ook ontroostbaar als hij bij je zit, terwijl hij normaal en heel tevreden mannetje is natuurlijk ook wel eens huilt maar dan makkelijk te troosten is. ik geef borstvoeding en dit leek altijd goed te gaan, nu kolf ik ok om mijn mannetje alvast te laten wennen aan de fles voor als ik straks weer moet werken, dit ging altijd prima, hij kwam om de 3/4 uur en was tevreden. nu is hij sinds woensdag na devoeding soms ontroostbaar en blijft happen en smaken. ik dacht dat ik te weinig voeding had misschien maar kolf soms met gemak 150 cc. gisteravond heeft hij met smaak 120 cc gedronken en viel eindelijk weer eens tevreden in slaap. om vervolgena om kwart omver 1 weer wakker te worden en flink te smaken en te happen, ik heb hem natuurlijk aangelegd en hij heeft lekker gegeten lijkt, nu ligt hij echter nog steeds te smaken en te happen en lijkt nog niet voldaan. kan het zo zijn dat ik wel bewerk melk aanmaak maar dat het niet vol voldoende voedingsbron stoffen zit??? vind het zo zielig, hij kam sinds vorig weekend lachen maar zie er bar weinig van om dat hij zo verdrietig is help....
Met je melk is niets mis, je kan ff dat kolven laten nu en dat even een paar dagen alleen live voeden,dan voed je gewoon lekker wanneer hij aangeeft. ook een 3e en 4e borst aanbieden als hij niet tevreden is. dan gaat je productie hoed omhoog! Hier bleek smakken na de voeding en ontroostbaar huilen geen honger maar reflux. laat dit dus uitsluiten.( bij ons begon dit met 5 weken een uur of 13/16 per dag huilen, weet natuurlijk niet of het zo erg is?) t kan ook nog zuikbehoefte zijn of mamahonger ( vooral na een fles.
Zoals Red88 en Dirksmama als zeggen dit zijn regeldagen! Aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen. Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
Jup, ik heb net ook 2 regeldagen achter de rug. Even niet kolven en gewoon veel aanleggen. Hier kwam ze opeens om de 2 uur (ipv 3-4 uur) en zelfs 2 nachtvoedingen komt vanzelf weer goed! Meestal is het ritme na een regelperiode juist beter!
Oh en dat lachen: wordt vanzelf meer. Komt goed Waarschijnlijk zelfs na deze regelperiode! Een baby ontwikkelt vaak in "sprongetjes". Dan zijn ze even een paar dagen wat onrustiger en daarna kunnen ze "opeens" veel meer. Let maar op Onze jongste is 9 weken en lacht sinds kort ook steeds meer. En ze reageert op mijn gezichtsuitdrukkingen met een lach of geluidje. Ze kan inmiddels ook "kletsen". Dat gaat jouw baby'tje binnen enkele weken ook doen
Allemaal bedankt voor jullie reactie!! We hebben inderdaad rustig aan gedaan vandaag en veel aangelegd en de dag van vandaag was al weer een stuk beter!! Hihi soms is het best moeilijk om je kindje te begrijpen en vooral omdat het onze eerste is!. Hij kon vandaag ook weer wat lachen gelukkig!!