mag ik ff klagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door kvptje, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hoi dames,

Mag ik ff me hart luchten en klagen?
    Ik heb een zwager, op zich een goud goede gozer! Paar wkn terug toen ik door me rug was gegaan had hij vrij genomen (mijn vriend kon geen vrijnemen) om voor de kids te zorgen en eerlijk is eerlijk als er iets met de meiden is of het weer zit tegen waardoor ik niet met de meiden naar buiten kan om de honden uit te laten mag ik altijd een beroep op hem doen. maar.......

3/4 dgn in de week is hij bij ons en dan gebeurt er het volgende...

Als meneer bij ons naar het toilet gaat, kan (of wil) hij niet in de pot plassen, nee het gaat over de pot heen, op de vloer, tegen de muren en zelfs op de deur. (dan heb ik het niet over een directe straal maar druppels) Dat mannen wel in de pot kunnen plassen bewijst mijn vriend, de dagen dat mijn zwager er niet is is mijn wc schoon en ruikt hij lekker. Als mijn zwager is geweest zitten echt overal urine druppels en is me wc smerig en stinkt!

Het weekend eet hij altijd bij ons en helpt mijn vriend met de boodschappen. Maar zodra hij een stap in ons huis zet gaat hij richting de bank, gaat onderuitgezakt liggen (ja echt liggen) en doet verder niets.. Ja opstaan voor zichzelf om wat te drinken te pakken (op zich geen probleem maar hij zal niet vragen of hij voor een ander ook wat zal inschenken)
    Hoe mijn vriend het zo goed omschreef.... Hij komt binnen gaat liggen, vreet ons arm en pleurt dan weer op!
    En het is best wel extreem ....voorbeeld van 2 wkn terug, we hadden 8 slavinken gekocht voor het eten. Mijn vriend had net 1 slavink op en was tegelijkertijd onze oudste dochter eten aan het geven. Ik had de jongste in mijn armen, had een regeldag dus ik had nog helemaal niets op. Meneer had al 3 slavinken op en keek ons aan en zei vervolgens doodleuk "Jullie hoeven niet meer he, dan eet ik de rest op want is zonde om weg te gooien" :confused: dacht dat ik gek werdt! Ik heb hem toen ook heel duidelijk gemaakt dat we net aan tafel zaten (echt 5 min) en mijn vriend en ik nog niet fatsoenlijk hebben kunnen eten omdat we met die kleintjes bezig zijn. Mijn vriend was toen zo nijdig dat hij mij nog een slavink gaf en uit nijd de rest van de slavinken bij hem op zijn bord gooide

Hij neemt altijd zijn eigen bier mee, is altijd zo geweest dan vroeg hij wel eens of me vriend een biertje van hem wou en als me vriend dan ja zei kreeg hij de kat "lekker he MIJN bier" Nu hadden we van het weekend visite dus ik had een kratje bier gehaald. wat gebeurt er..... Mijn zwager komt binnen met zijn eigen bier, ziet dat kratje staan en legt snel zijn biertjes in de gang (op zich niet erg) maar zuipt vervolgens in zijn eentje in nog geen 4 uur tijd meer dan een halve krat leeg. Gevolg... mijn vriend wou nog een biertje akken voor hem en de visite en greep dus mis.... Zou je denken nou hij heeft zijn eigen bier meegenomen dus haalt dat wel te voorschijn... Nee ons bier was op dus meneer ging naar huis..

Het is nu zover dat als mijn beste vriendinnen op visite komen zij hem gewoon aan het werk zetten. Voor ons is het nl normaal als je ergens vaak bent dat je af en toe beetej helpt. Dus als je bij iemand hebt gegeten dat je op z'n minst aanbied om te helpen afruimen of afwassen.

Mijn beste vriendinnen hadden het idee ter sprake gebracht om met z'n allen (dus 2 gezinnen) een weekje centerparcs te doen. Harstikke leuk! Vond mijn zwager dus ook, want meneer probeerde zichzelf al uit te nodigen!

Mijn vriend is nog steeds in een juridische strijd verwikkeld met zijn ex om hun zoontje. Zal zijn eigen broer ooit vragen.. "hoe gaat het?" of "trek je het nog?" Nee! Ik moest hem erop wijzen dat er een zittingsdatum was en dat het mijn vriend wel goed zou doen als hij zou weten dat zijn broer achter hem stond! Nee maar hij geloofde er niet in, want de ex van mijn vriend bleef toch moeilijk doen. Dus was bij voorbaat al een verloren zaak en hij snapt niet dat mijn vriend zoveel moeite voor zijn zoon doet

laatste voorbeeld:
    We hebben afgesproken 2e kerstdag bij ons te vieren met onze beste vriendinnen en mijn zwager. We hebben een max gesteld op cadeaus wat we aan elkaar geven, max 10 euro. We hebben het voor mijn zwager nog makkelijker gemaakt omdat hij alleen is en dus maar 1 inkomen heeft dus wij kopen echt cadeaus per persoon en me zwager koopt cadeau per setje. dus 1 cadeau voor mij en me vriend, 1 cadeau voor me vriendinnen en dan 2 kleine cadeaus voor onze meiden. En daar begint hij nu weer over te klagen ... dat het wel erg veel is... en hij weet niet wat hij moet kopen.... grrrrrr

Kan nog doorgaan met meer voorbeelden maar dan wordt het een nog langer verhaal...

Mijn vriend is het nu wel beetje zat, en gaat hem er van de week op aanspreken dat hij zich nu maar eens aan ons moet gaan aanpassen en als hij dat niet kan dat hij maar weg moet blijven.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee aanmoet, want zoals ik dit verhaal begon.... het is echt wel een goede gozer...
    Heb in het verleden veel toegelaten omdat hij zoveel voor ons doet...
    Maar... ik hoef toch niet alles te pikken?....

pfff ok, me klaagmodus staat uit

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik begrijp dat dit je schoonbroer is, vind hem wel een beetje asociaal hoor en daar mag je best wat van zeggen. Vooral van dat plassen, hij kan best zittend of whatever plassen zodat het een beetje binnen de perken blijft. Ik zou hem er gewoon op aanspreken mischien heeft hij niet een in de gaten dat hij zo doet. Hij is gewoon niet anders gewend. succes ermee

3. mona23

mona23 Niet meer actief

jeetje wat een verhaal,

ik zou alles opschrijven wat me dwarszit en dit dan op een rustig moment met je zwager bespreken, met aanwezigheid van je man.

dit kan toch zo niet doorgaan. Hoe reageren je kinderen op hem?

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Heb hem op zijn "plasgedrag" aangesproken. Het is niet zo volgens hem, volgens hem doet mijn vriend dat :rolleyes: pffff heb zelfs geprobeerd hem de wc te laten schoonmaken maar dat heeft ook niet geholpen

5. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Jammer zeg, maar het is wel goed om er een keer met hem over te praten. Want zo lang jullie dat niet doen, ziet hij alles waarschijnlijk als heel normaal, en dat zou jammer zijn, want jullie zitten je alleen maar op te vreten over hem. Succes, zal best lastig zijn om met hem daarover te praten, succes!

groetjes Lisette

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Jemig, 3 a 4 x per week je zwager over de vloer.....? :confused:
    Dat vind ik niet normaal hoor, familie is hartstikke leuk, maar ik hoef ze niet altijd over de vloer te hebben!
    Kan je het niet een beetje minderen met die bezoekjes?
    Dat zal al een hoop ergernis schelen.

Hij bemoeit zich met jullie gezinsleven, dat vind ik echt een hele slechte zaak. Ik zou eens een goed gesprek voeren.

7. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Die vinden hun oom nu nog helemaal geweldig, ik heb al horor scenario's als me oudste zindelijk wordt en met dr handjes op de wc pot in de urine vlekken van dr oom zit brrrrr...
    En het tegen hem zeggen... tja... als het zou aankomen bij hem zou het werken... Maar het komt echt niet aan....

8. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    We hebben ook besloten dat het wat minder gaat worden, dit is niet bemoeien meer maar voelt als inbreuk op ons gezinsleven....

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Inderdaad!
    Zo ben je nooit meer eens gewoon samen met je vriend of lekker met je gezinnetje, dat heb je toch ook hard nodig?
    Heeft hij geen relatie?

10. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Nope, harstikke vrijgezel en dar ligt volgens mij ook het probleem...
    Maar op vrouwen heeft hij altijd wel wat te klagen, hij wil het liefst een pamela anderson die een sloofje is en alles voor hem doet, geen ruzies en hem zijn gang laat gaan.

En daarbij komt.. zou jij het met iemand uit kunnen houden met dit soort gedrag?

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Nee!

Ik heb respect voor jou dat jij het al zolang uithoudt met hem.
    Hopelijk heeft jouw vriend een ander karakter ;) .

Ik zeg: inschrijven op een datingsite, op iedere pot past een deksel.
    Wie weet loopt er nog een volgzaam sloofje met het uiterlijk van Pamela los rond :rolleyes:

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    ...ik wist niet dat mijn vader jou zwager was! :)

Alles past...naja behalve dan dat hij hier altijd hangt...god zij dank!
    Nouja....ok hij is niet ZO irritant maar verder...ben ik blij dat hij 2 uur rijden van me vandaan woont. Ook al betekent dat dat ons mam dan ook 2 uur weg woont.

Volgens mij ziet hij jullie huis als zn 2e thuis ofzo?
    En fijn dat hij er is als jullie iemand nodig hebben...maar vind hem n beetje duur als invals kracht (arm eten, stress bezorgen, extra poetsen, nog meer stress en ergernis, etc)

Tja...opvoeden of t huis uit word t dan met deze meneer...
    Lijkt n beetje op t probleem wat ik had toen ik nog in Eindhoven woonde met mn eerste man. Alleen was het zijn beste vriend die altijd bij ons binnen zat.
    Als je dan eens iets zei over t bier oid (dat hij bij ons op zoop en zelf nooit mee bracht) dan bracht hij de keer erop 2 flesjes mee en als je niet op paste dan zoop hij die weer zelf op :rolleyes:

Heb op n gegeve moment ook gezegd dat ik nog maar 2 dagen p week de zoete inval was. En dat hij een van die 2 dagen dan es wat mee moest brengen voor ons om gezamelijk te eten en of drinken.
    Hij werkte ook dus kon het ook wel eens van zijn kant komen vond ik.

En dat vind ik van je zwager ook. Is niet jullie probleem dat hij geen werk heeft....hij komt t wel bij jullie halen!
    ZIJN biertjes? Pardon?! Als hij t mee neemt dan deelt hij maar, toch? En anders drinkt hij ZIJN biertjes maar in ZIJN woning...

Deel Deze Pagina