Wij hebben een huis gekocht met een tuin die grenst aan een doorgaande weg. Bij de bezichtiging en de bezoeken na de koop, heb ik hier in de tuin geen last van gehad. Natuurlijk hoorde ik de weg wel, maar het irriteerde niet. Nu hebben we dus de sleutel en ik begin me er ontzettend aan te storen. Herkent iemand dit en werd het na verloop van tijd minder?
Ik heb in een woning langs een spoorlijn gewoond, in het begin hoor je alles maar ik was er in ieder geval na een tijdje wel aan gewend.
Wij hebben bij de koop ook geen rekening (niet gemerkt) gehouden met wat dingen. Ik hoop ook dat het slijt. Na 8 maanden stoor ik me er volgens mij al een klein beetje minder aan
je went er vanzelf wel aan.. hebben wij hier met vliegtuigen, en bij mijn moeder ook met een drukke weg. op een gegeven moment hoor je het niet eens meer.
Okay, het kan dus nog goed komen? Ik stoor me echt aan dat geluid alsof er iedere minuut een auto door mijn tuin rijdt. M'n maag draait zich om bij de gedachte dat ik dit misschien niet had moeten kopen.
Je went eraan.. Ik ging hier wonen. 100 meter verderop een middelbare school met enorm veel herrie. En 150 meter verderop de politie brandweer en ambulance auto's die constant vertrekken met sirenes en alles. In het begin hoorde ik alles. En mijn man kwam zelfs van het platteland met in 1 straat 10 huizen. Zelfs hij hoort het nu niet meer. Dus het went echt. Even geduld
Ik ben opgegroeid op een boerderij, aan het einde van de harde weg. Dan ben je echt niks gewend. Toen ik op mezelf ging wonen was dat in het centrum aan een schoolplein. Daar was ik na drie jaar nog niet aan gewend. Nu wonen we wel wat rustiger maar ook hier stoorde ik me nog regelmatig aan schreeuwende buurkinderen en ander burengerucht. Ik merk wel dat ik het steeds minder vaak opmerk. Het kan dus wel even duren maar het wordt minder. Je went er echt aan.
Ja, het went echt! Ik slaap veel lekkerder langs een weg en als ik in de tuin lig, kan ik veel beter relaxen als er af en toe een vliegtuig overvliegt, juist omdat ik daaraan gewend ben, haha.
Ja went, ik ben opgegroeid aan een doorgaande weg en daarnaast in stadscentrum gewoond. Dat hoor je op een gegeven moment echt niet meer. Sterker nog ik vind het hier nu vaak te stil haha
Dit wil je waarschijnlijk niet horen, maar bij mij kon het niet wennen. Wij woonde redelijk dichtbij een spoor en snelweg en bleef het na vier jaar nog steeds horen en aan storen. Heb toen dan ook het huis weer te koop gezet...
Ook ik kon er niet aan wennen, vooral S nachts niet. Ik ging van een rustig dorpje aan de bosrand midden in de stad wonen, overdag kon ik op een gegeven moment het geluid wel negeren, enigszins, al lekker buiten zitten kon ik niet echt, alleen op zondagochtend maar de nachten.. Vreselijk. Heb nooit kunnen wennen en uiteindelijk was ik zo ontzettend moe door het slechte slapen , dat we terug naar een dorp verhuist zijn, en weer aan de bosrand wonen. hopelijk kan je toch wat aan het geluid wennen! Is het een 80 weg waaraan je woont?
Dank je wel voor al jullie reacties. Het huis is gekocht, dus ik moet het een kans geven. Het is een 50 km weg.
Ik heb vroeger vlak bij het spoor gewoond. Iedereen die bleef slapen klaagde altijd over het geluid van de treinen maar ik hoorde nooit iets. Dat went vanzelf
Het is gewoon ook best veel allemaal. We verhuizen naar een ander dorp, kinderen gaan naar een andere school, andere sportclubjes, etc. Misschien is die weg dan gewoon de druppel.
Wij wonen een paar kilometer van een crossterrein vandaan. Nou als de wind tegen zit hoor je dit in heel het dorp. In het begin vond ik het ontzettend vervelend, ze oefenen elke woensdag en zaterdag en hebben soms wedstrijden op zondag. Het eerste jaar vond ik het vreselijk! Nu wonen we er dik 3 jaar en ik hoor het niet eens meer. Het went echt. Succes!