Hittegolf en eczeem

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Edith1987, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hier weer een mega eczeem-uitbraak door de warmte en het spelen met water :( Ze loopt nu noodgedwongen met lange mouwen + legging omdat ze alles anders openkrabt. Verder kan ze voorlopig niet met water spelen en/of douchen. Zo zielig :( Alle slaapjes doet ze in haar eczeempakje en we smeren natuurlijk trouw met koel- en hormoonzalf.

Hoe gaat dat bij jullie kindjes? Wat doen jullie nog meer om de schade zo veel mogelijk te beperken?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zonnen... Het warme weer was hier juist fijner voor het eczeem. Oh hij speelt trouwens bijna niet met water, en zwemmen ook niet. Wel gebruikte ik wat talkpoeder op de eczeem plekken tegen het zweet.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

dochter heeft exceem op de benen maar wel gewoon korte broek aan .
    als de benen nat zijn dep ik ze af
    is 5 jaar en weet dat ze niet moet kraben

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Zonnen (en zeewater) idd, toen wij vorig jaar terugkwamen van onze vakantie zuid-frankrijk was zijn exceem bijna weg zelfs. Hij heeft er ook echt veel minder last van door de zon.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Juist zon en zee erg goed voor eczeemhuid.
    Hier in zomer altijd beter. In turkije nog beter;)
    We lopen bij eczeemcentrum s plasman daar doen ze ve onderzoek na etc en daar zeiden ze juist zee helpt goed door zoutwater en eczeemkindje heeft net extra vitamine d nodig.

Ik laat haar lopen in korte alles en smeer met goede zonnebrand creme. In ochtend met vaseline en avond met hormoonzalf cultivate.
    Snachts eczeem romper erg verkoelend is zo dun.
    En ik geef antihystamine als ze krabt

Verder als ik jou was zou ik probiotica,gla en vitamine e combinatie proberen dat helpt echt huid beter herstellen. Ik geef het nu een maand en er is echt zo veel verbetering in.

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Oh, wat bijzonder dat bij jullie de zon en zeewater zo goed helpt! Is hier echt een no-go! Dermatoloog had dit al voorspeld.
    Helaas is nog te klein om niet te krabben. Dan wordt het echt 1 bloedbad :(

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Er zinn diverse soorten eczeem dus indd niet bij elk helpt zeewater en zon.
    Ik heb net als mijn dochter genetische eczeem/er mist huidcelletje bij ons. Mijn helpt zee en warme weer ook erg goed. Ik krijg eczeem em droge huid altijd in winter bij droge/koude weer...

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Maar lopen jullie bij dermatoloog in zh of echt bij eczeemcentrum?
    Is echt wereld van verschil kan ik echt nu zeggen. We waren 1 jaar onderbehandelt, ze jeukte krabte open, sliep slecht, was altijd ziek en huilerig etc. Sinds we dus bij eczeemcentrum lopen heeft ze nergens last van. Dat van hormoon slecht is achterhaald.
    Je mag met sterke hormoon klasse 1 (cultivate) levenslang 3x per week smeren. En dan niet wat dermatologen of ha zeggen of in bijsluiter staat maar echt 2 vingers op 1 been.
    En koelzalf zal niet voldoende helpen tegen jeuk je moet antihystinica gebruiken naast hormoonzalf.

Ik weet niet maar ik geloofde halfjaar ook niet dat ze niet kan krabben en doorslapen maar gelijk na 1e week goed opgestelde behandelplan en het beoordelen van eczeem soort andere kind gekregen.

Als na alle maatregelen blijft je kind jeuken en moet in eczeempak slapen etc dan zou ik echt naar eczecentrum verwijzing vragen.
    Als ik wist van dat bestaat zou ik gelijk ertoe gaan ipv zh in de buurt.
    Helaas hele jaar doorgemoddert met dermatologen en kinderartsen tot er oplossing kwam

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ja dochter heeft ook antihistamine vloeibaar voor een uitbraak en om het toen onder controle te krijgen. Zoontje niet maar als het nu erger word vraag ik erom. Tot nu toe onder controle met homoonzalf, en gewoon smeren hoor! Niet zo weinig ook.... Twee keer per dag dun laagje.

10. Ons zoontje had het vorige week al heel erg met die paar dagen zon. Nu gaat het tot nu toe wel goed (even afkloppen!!) Toen hij zo'n jeuk had hebben we een paar dagen Fenistil druppels gebruikt. Anders sliep hij sowieso gewoon helemaal niet :(

11. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    We hebben alleen een intake gehad bij de dermatoloog. Daarna altijd spreekuur bij de 'eczeemverpleegkundige'. Zij heeft ook de zalven + het pakje voor ons geregeld.

Antihistaminica ken ik niet. Is dit ook zalf? Of medicijnen?

12. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Oh, jij gebruikt ook antihistamine. Zo te lezen een medicijn :) Tevreden over? Schrijft de huisarts dit voor?
    Hormoonzalf smeren we nu iedere dag 1x (vpk gaf aan dat 2x smeren hetzelfde effect heeft als 1x), maar probeer weer naar een afbouwschema te gaan!

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Hier ook warmte eczeem bij mn dochter.

Moet haat echt niet te veel in de zo'n hebben. Dan zetten haar ogen op en krijgt ze overal vlekken en heel veel jeuk.

Vorig jaar heeft ze op de eczeem plekken krentenbaard gekregen. Echt heel naar krentenbaard nestelt zich op plekken waar een huid stuk is.

Smeer met middelstrekke hormoon zalf en vaseline cetamagrogolcreme
    En alleen met nivea baby zonnebrand.

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Huisartsen en de dermatologen zeiden mij ook dat zon goed is. Vorig jaar was het echt vreselijk. Tot nu toe valt het mee. Ik heb nu andere zonnebrand creme (eucerin ofzo) want dat spul op de opvang reageerde dr huidje wel op

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik heb zelf ook eczeem op mn handen, helemaal open. En ik smeer 3x ik merk echt wel wanneer ik 1x minder smeer. Ook als in het niet goed vet houd doet het zeer.

16. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    'Blij' om te lezen dat ik niet de enige ben. Het is momenteel verschrikkelijk!!! :(
    Het erge is nog dat mn draak zijn slaapzak heeft open gekregen vannacht (ondanks achterstevoren aan) en werkelijk elk eczeem plekje compleet heeft open gekrabt :( Zo ontzettend zielig en het ziet er verschrikkelijk uit.

Vanochtend direct naar de huisarts geweest en we gaan maar weer hydrocortison smeren tijdens deze hittegolf.

Ik laat hem verder wel gewoon met water klungelen ook al is dat funest voor eczeem. Maar deze warmte is anders ook niet uit te houden :(

Sterkte allemaal en hopelijk is het snel onder controle.

17. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik ook mede door de warmte weer eczeem op mijn vingers. Jeukt als een malle. Als ik op vakantie ben is het altijd zo weg, maar als ik op Schiphol aankom zit ik weer helemaal onder. Misschien een allergie voor Nederland XD.

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Aerius druppels is antihystamine is niet slaapwekkend en werkt 100x beter dan fenistil.
    Kan huisarts ook voorschrijven.
    Dermatologen in gewone zh geven maximaal triamsinoloon maar is vele gevallen is "onder behandeling " is gewoon niet genoeg ook gaan ze op bijsluiter af en wat op website staat is ook oude informatie.

Als je kindje erg veel last van heeft met jeuk en ongemaak kan je beterha vragen naar verwijzing op eczeemcentrum kinderhaven erasmus. Weet niet of dat in buurt is misschien bestaat er elders ook eentje.

In elk geval succes!
    We gaan hier elke dag naar de zee en eczeem is zo veel beter!
    En als we minder smeren dan moderne schemas voor zalfjs merk je ook dat je eczeem alleen onder controle houd maar dat onderhuids blijft zitten.
    We smeren hier hele lichaam onder ook al zie je niets op huid zelf.

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Dat heb ik ook op mijn vingers/handpalmen...

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Maar als je smeert en ecze blijft terugkomen en dat hij openkrabt hydrocortisone is echt niet voldoende.
    Je kan beter triamsinolon doen en als dat niet helpt nog sterkere nemen cultivate bijv.
    We hebben zelf smeer afwbouwschema begint met 7x cultuvate-6x cultivate 1x triamsinolon, 5x cultivate 2x triamsinolon etc.
    We smeren echt veel 1 tube isvoor 2-3 dagen. En dan ook gewoon ook waar eczeem niet te zien is..
    Als we afbouwen naar triamsinolon zien we gelijk dat het terugkomt langzaam. Laatst zeiden ze dat we gewoon op cultivate levenslang kunnen blijven 3x per week. Ze hebben ook pluk haar van kindjes voor onderzoeken genomen etc.
    We zijn gelukkig van dat jeuk en gekrab af na 1 jaar doormodderen op dermatologen in zh die ons steeds wegstuurden met dat ze nietsverder konden doen...

Wat btw echt onzin is wat dermatologen zeggen: is dat met 2-3 jaar kam ecze weggaan bij kindjes.
    In eczeemcentrum zeiden ze gelijk dat het onzin is en genetische eczeem gaat nooit weg dat blijft steeds terugkomen bij stress, de kiezen, het weer etc. Er bestaat kans dat met puberteit 50% wegtrekt.

Deel Deze Pagina