hallo ik wil eigenlijk voorzichtjes beginnen met brood maar hoe en wanneer kan ik dit het beste doen?
gewoon eens s`middags denk ik? geef je gewoon wat brood met alleen boter en kijk hoe het gaat. hier ging het gelijk goed dus gaf gewoon steeds meer en nu eet ze 3 sneetjes per dag!
Je kan hem tussendoor een broodkorstje geven, dan kan hij alvast een beetje wennen. Als dat goed gaat kan je beginnen met een half broodje.
Broodkortstjes gingen er hier niet heel goed in, het bleef bij sabbelen. toen eens op een middag een sneetje brood zonder korst egprobeerd en dit ging er meteen helemaal in. Een week later met korst. Nu krijgt hij gewoon 1 hele boterham per dag (s middags) met boter en soms met boter en appelstroop.
@druif78 geef je dat brood dan gewoon 12 uur smiddags?? ik geef 12 uur nog een fles van 200 kan ik dan eerst gewoon proberen om een beetje brood te doen en daarna de fles dan?
Ja, ik geef eerst het brood en daarna de fles. De fles gaf ik eerst direct na het brood (maar dan wel een klein flesje van 120+4 bijvoorbeeld), maar tegenwoordig geef ik om 15 uur de fles en doe ik bii het brood alleen wat thee. Dit is mijn schema: 7:30: FV (ca 180+ bambix) 11: 2x fruit 12:30: 1 boterham + thee naar behoefte 15: FV (ca 120+ 4 of 150+5) 18: warm eten 200 gram + water 19:30: ca 150+5 FV Ik gaf eerst ook 200 Fv per keer, amar tegenwoordig zit ie zo vol van het eten dat ik de flessen keiner aan het maken ben. Toen ik met brood begon ging ik ook van 4 naar 3 flessen. Hoop dat je er wat aan hebt"?