ik zou toch langs gaan en haar persoonlijk aanspreken, desnoods laat je je door iemand afzetten, maar ik zou haar gezicht willen zien wanneer ik zoiets vroeg. Aan non verbale communicatie kun je vaak veel meer aflezen. Ik zou eerlijk zeggen hoe je je voelt. Dat je het jammer vind dat ze niks meer van zich laat horen en dat jij het vermoeden hebt, dat ze geen peettante meer wil zijn. Met eerlijkheid kom je het verste. suc6 lijkt mij niet makkelijk.
Dat is ook wat ik het liefste doe! Maar nu op dit moment lijkt het me nu geen verstandig idee! Misschien een paar dagen wachten tot ze een beetje bij zinnen is?
dit is nu een mooi voorbeeld van de moderne tijd waarin mensen hun telefoon niet opnemen en je dat maar heel normaal moet vinden. ts stuurt nu dus uit wanhoop maar een sms waarna alles dus escaleerd. als ze gewoon de tel had opgenomen had er misschien nog iets besproken kunnen worden op een meer normale manier. mijn eerste reactie is toch gewoon de stoute schoenen aantrekken en bij haar aanbellen. kun je niet meer lopen, dan alat je je door iemand naar de voordeur rijden. dit gaat via sms van kwaad tot erger en wordt volledig uit eht verband gerukt. maar goed daar is ze dus al mee bezig. vraag gewoon hoe ze erover denkt en of ze uberhoubt nog wel wil. ik denk namelijk van niet maar probeerd het nu op jou af te draaien, dat jij de oorzaak bent. ik zou niet wachten, je hebt het nu al erger gemaakt dan het is door niet direct langs te gaan maar de smsen. alles gaat nu volledig escaleren en dat is jammer. ze had gewoon eerlijk moeten zeggen dat ze eigenlijk niet meer wil nu ze zelf zwanger is. denk dat dat het hele euvel is namelijk.
mee eens. Een peettante is toch ook de persoon die evt het kindje op gaat voeden mochten jullie overlijden? Of niet? Dan zou ik helemaal proberen contact te zoeken en het uit te zoeken wat ze echt denkt. Misschien is het nu ze zelf een kindje krijgt voor haar veranderd en durft ze dat niet te zeggen. Mocht ze er ngatief tegenover staan zou ik zeker een andere peettante zoeken. Ik vind zoiets zo belangrijk dat dat wel iemand moet zijn die je kan vertrouwen en op kan bouwen.
Je hebt helemaal gelijk! En het mooie is de babyshower word geregeld door mijn zus, nichtje en mijn vriend! En nu schuift ze in mijn schoenen dat IK beter had moeten weten dat ze dan niet kan!! Vanavond is mijn vriend thuis kijken wat hij ervan zegt en dan ga ik toch maar langs
Juist! Zo denken wij erover! En eerlijk is eerlijk ze is altijd super goed geweest voor ons en onze dochter! Maar ja, op deze manier denk ik niet dat ik op haar kan bouwen!
nee, dat is een voogd. een peettante is voor de meesten gewoon een soort van verwentante. een voogd moet je bij de notaris vast laten leggen en een peettante niet.
-ze reageerde niet op je telefoontjes maar wel gelijk op je smsje?? als dat zo is dan lijkt het alsof zij jou opzettelijk aan het vermijden is. En ook al zou dat niet zo zijn, zij ziet dat jij haar al meerdere keren hebt geprobeerd te bereiken. Als ik in haar schoenen zou staan dan had ik jouw smsje beantwoord met een telefoontje naar jou om het uit te praten.. dat doet zij niet.. Ik krijg het gevoel dat bij haar de "ruzie" al een tijdje gaande is. - mogen we weten wat er in grote lijnen in dat smsje stond?? het blijft een emotieloos middel. Kan het zijn dat ze zich buitengesloten voelt, dat zij als a.s peetmoeder niet is gevraagd bij het organiseren van de babyshower? - waarom hebben jullie eigenlijk je peetmoeder al uitgekozen nog voordat jullie kindje is geboren? je merkt pas na geboorte wie een echte band met het kindje heeft en wie niet. sowieso ongeacht de reden en motivatie waarom ze zo tegen je doet, ik zou haar niet meer als peetmoeder willen. Maar misschien dat zij dat boodschap al heeft begrepen.
@ Shaida, bij mijn dochtertje hadden we ook van tevoren, maar ja dat waren mijn zus en mn nichtje! In haar berichten stond in grote lijnen dat IK beter zou moeten weten dat zij beplaalde dagen niet kan ivm werk! Heb ik nog op gereageerd van ik kies de data zelf ook niet uit, het moest een verassing zijn! Word geregeld door andere! En dat IK haar neerzet als slechte vriendin.. Dat heb ik helemaal niet gedaan! Alleen gezonden dat ik het erg jammer vind! Ze blijft alles continu herhalen, zet mn zus en nicht neer als giga huichelaars! En ga zo maar door, maar ik ben gestopt met reageren! Het schiet nie op!
Misschien dat je er weinig aan hebt maar ik heb zelf een ongeïnteresseerde peetoom en tante dat is op meerdere momenten ( communie en vormsel) gebleken. Ik zou toch echt een goed gesprek met haar aan gaan want ook al ben je als meter niet meteen voogd het blijft wel een rol spelen en het is toch wel jammer als het steeds duidelijk wordt dat dat niet belangrijk is voor iemand op eigenlijk leuke momenten. Niet het einde van de wereld maar zeker wel jammer.