Het leed dat kinderpartijtje heet.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door rusly, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rusly

rusly Lid

11 jul 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke het is iets minder dramatisch als de titel zegt maar het is hier regelmatig een drama.
    Mandy word bijna 6 en is een drukke maar erg sociale meid.
    Ze speelt best regelmatig met kindjes uit de klas maar word eigenlijk maar heel weinig uitgenodigd voor verjaardagspartijtjes.Afgelopen schooljaar 2x.Op school worden de uitnodigingen alijd gegeven en als ze dan op div stoelen een envelop ziet liggen dan zegt ze altijd óh kijk pietje geeft feestje ,waarom mag ik niet komen mam ik speel toch ook met hem. zou hij het gewoon vergeten zijn en moet ik het even vragen. Ik leg dan uit dat pietje waarschijnlijk maar een bepaald aantal kindjes uit mag nodigen en dan is het voor dat moment ook wel weer goed.

Maar mischien heb ik er nog wel de meeste moeite mee.vind het zo zielig soms.En haar 2 beste vriendinnetjes(waar ze wel uitgenodigd word die worden wel heel regelmatig uitgenodigd en daar heeft ze dan wel moeite mee.

Nu word ze zelf volgende week 6 en viert een week later op zat haar partijtje en ze mag er 6 uitnodigen, ik zit te denken om de uitnodigingen in de bus bij de kids zelf te gooien,vind het enveloppen moment namelijk zelf het ergste.
    Maar ze wil dus nu ook kindjes uitnodigen waar ze nog nooit gespeeld heeft om zij bij ons. Maar ik heb zoiets nodig in ieder geval de kindjes uit waar je mee speelt.
    Hoe doen jullie dat? sturen jullie dat?
    Zit er best een beetje mee

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ga zeker even meelezen... Thijmen noemt nu ook allerlei namen op van kinderen in zijn klas waar hij eigenlijk meer tegenop kijkt dan dat hij daar bevriend mee is. Kindje van 6 bijvoorbeeld die nu nog bij hem in de 1/2 groep zit maar waar hij volgens mij nooit mee speelt...

Ik denk dat ik het wel een beetje zou proberen te sturen, dus richting de kindjes waarvan je weet dat ze echt mee speelt.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier op school mogen de uitnodigingen niet in de klas uitgedeeld worden. Dat gebeurd dan meestal op de gang van ouder naar ouder (en het kindje zegt het vaak toch wel in de klas). Dat scheelt wel iets..

Qua kindjes.. Mijn jochie heeft nu 3 kindjes waar hij echt veel mee optrekt, naast genoeg kindjes waar hij het ook mee kan vinden. Ik zou hem niet vragen om uit die andere kindjes nog 2 te kiezen om de groep aan te vullen. Dan liever met dat kleine groepjes iets groter doen?

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier nodigde ik de kinderen uit waar ze veel mee speelde en ook nog een die bijna nooit ergens mocht spelen en ook bijna nooit op een feestje mocht komen. Vond ik wel een goed plan en mijn dochter ook. Werden in totaal 7 kinderen (dat waren toen alle meisjes uit de groep).

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja hier hetzelfde sippe gezicht.. ze is letterlijk nog nooit uitgenodigd de afgelopen 10 maanden
    maar laatst was het wel heel erg.. echt haar meest favoriete vriendinnetje.. had haar dus niet uitgenodigd.
    en niet enkel enveloppen in de klas.. maar 2 weken later kwam paps van de jarige job al muziek spelend op het schoolplein de feestgangers ophalen.
    ze stond bijna te huilen op het schoolplein.. dat kwam er thuis natuurlijk wel uit.

weet ook nog niet hoe ik dat rond verjaarstijd ga doen eerlijk gezegd..
    maar ik heb er nu alvast mn bedenkingen bij :(

6. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Hier mogen de uitnodigingen ook niet in de klas uitgedeeld worden. Mijn zoon wordt morgen 5 en ik heb vorige week de uitnodigingen samen met mijn zoon in de bussen gedaan.
    Ik heb er wel op aangestuurd dat hij kindjes uitnodigd waar hij weleens mee gespeeld heeft. Dat is dus bij jullie wat lastiger.
    Zijn er buiten haar 2 vriendinnetjes geen andere kindjes uit de buurt of van vrienden o.i.d. die ze zou kunnen uitnodigen?
    Weet je ook wat de reden is waarom ze niet met andere kindjes speelt? Geven die andere kindjes duidelijk aan dat ze niet willen spelen, of is de klik er gewoon niet?
    Als dat zo is, dan zou ik bijv. met je dochter en haar 2 vriendinnen een leuke middag doen, bijv. bioscoop ofzo??

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat is wel een hele nare situatie! Had ze ook al eens gespeeld met dat vriendinnetje enzo?
    Thijmen is tot nu toe ook nog nooit uitgenodigd, maar ik weet ook eigenlijk niet of zijn 'vriendjes' al jarig zijn geweest. Ik ben eerlijk gezegd nog helemaal niet zo op de hoogte van het hele spelen bij elkaar, verjaardagspartijtjes etc gebeuren... Thijmen heeft ook nog nooit aangegeven dat hij wil dat er een vriendje van school komt spelen oid.

8. Saskia78

@rosao: jups.. ze speelt weleens bij haar thuis.. (nooit bij ons overigens en altijd op initiatief van dochterlief).. en dan hebben ze het hartstikke leuk
    beide dames zijn dan enorm verbolgen dat ze mee naar huis moet en ik zit de halve weg met een dwarse kleuter die niet wil lopen omdat het stom is dat ik dr NU AL kwam halen.

en toevallig was oma laatst met dochterlief in de speeltuin.. en was dat meisje er ook met haar moeder.
    bleek dat die 2 elkaar dus kenden van een ver verleden.. en toen zat haar moeder dus te vertellen dat ze het zo goed konden vinden en zo leuk waren samen...

dus niet enkel dochterlief was nogal verbaasd dat ze niet mocht komen.
    standaardverhaal opgehangen over "maar een paar kindjes uitnodigen" maar toen bleken dat er toch nog best een aantal te zijn toch.

om dochterlief even te quoten "maar we zijn toch vriendinnen!? snap jij dat nou?"
    en dat dan dus 2x ook nog.. want tja toen die man daar lekker op zn gitaar stond te pingelen op het schoolplein was het drama natuurlijk nog groter dan bij het uitdelen van de envelopjes.

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wat ontzettend verdrietig voor jullie kindjes zeg. Ik krijg er kippenvel van. :(
    Hier is gelukkig ook de regel dat de uitnodigingen niet op school worden uitgenodigd. Eerlijk gezegd zou ik met je juf bespreken of er bij jullie niet ook zo'n regel kan komen. Zeker de kleuters snappen er nog helemaal niks van als ze niet worden uitgenodigd.
    Onze dochter wordt voor heel veel feestjes uitgenodigd, dus wij moeten bij haar verjaardag ook een aantal kindjes teleurstellen vrees ik. Maar dat gaan we niet in de klas doen. Dat is zeker!

10. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    ook als 12 jarige kunnen zulke dingen erg pijnlijk zijn

wij zaten met 25 kids in de klas!

neef en nicht zaten in de klas mochten ieder 10 kids uitnodigen

10 + 10 is 20 + hun zelf is 22

gevolg 3 kinderen waaronder ik uit de klas mochten niet komen!!!!

als ik eraan terug denk pffffff

wij zijn toen met zjn 3tjes wezen zwemmen heel leuk maar toch he

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dan grijp je toch in als ouder en zorg je dat de hele klas wordt uitgenodigd? Die paar kinderen maken dan ook niet meer uit.

12. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    nop ze mochten echt maar 10 kids pp uitnodigen van hun ouders!!!!!!

ik snap het ook niet hoor voelde me toen alleen zo lullig

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ach arm meisje :(
    Ik kan me zo voorstellen hoe haar én jouw hart brak.

Bij ons is het nog niet aan de orde, gelukkig maar als ik dat zo hoor.
    Ik denk dat ik per levensjaar hetzelfde aantal kinderen laat uitnodigen..

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    jeetje wat kunnen mensen dan toch hard zijn.
    hier stuur ik het dus wel. dr worden geen kindjes uitgenodigd waar ze niks mee heeft en ze moet alle kids uitnodigen waar zij ook geweest is op het partijtje.
    ik was er nog 1 vergeten maar gelukkig wist ons meisje het nog en die hebben we toen aslnog een kartje gedaan moest toen wel nog spullen bijhalen ahah de meeste dingen voor partijtjes is in 6 of 8 en ik had alles in 6.. het jaar ervoor was ze niet bij dit jongetje en toen snapte ook zij er niks van want ze speelden altijd samen die twee maar hij nodigde toen alleen 2 andere meiden uit. ze snapte dit toen ook niet en is ook lang boos geweest .steker nog ze speelt nog niet met hem na school.........

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Pff vreselijk is dat... Hier wordt zelfs op de psz al kinderen uitgenodigd voor verjaardagsfeestjes... En ook pontificaal zo uitgenodigd... En dat gebeurt dan vaak bij kindjes waarvan de oudere broer/zus elkaar kennen dus eigenlijk is het ook een soort feest van de popi mama's.
    Mijn oudste 2 hadden om de haverklap feestjes maar vrees dat het voor meike straks niet op gaat. Als ze zelf jarig is, dan wordt ze 4 dan nodig ik haar 3 vriendinnetjes met mama's/papa's uit, maar dat is an het kdv/psz.

16. Saskia78

@mama suus: dat zou hier een heel klein partijtje worden dan :)
    Enige feestje waar ze is geweest is van een vriendin dr dochter.
    Overigens kennen ze elkaar van het kdv en zijn ze even oud.
    Alleen haar ouders hadden voorkeur dan een andere school.
    Maar zodra ze elkaar zien is het alsof ze elkaar gisteren voor het laatst zagen.

Maar dat is wel een erg klein feestje dan :)
    Nou heb ik in gedachten wel wat kinderen in gedachten dus ook hier word wel wat gestuurd. Maar eerst maar eens bedenken hoeveel kinderen en wat we gaan doen. En dan wie er mogen komen.

Vandaag trouwens: "mam, ik werd EINDELIJK bijna uitgenodigd op L. z'n feestje maar toen was ik dus ziek en nou ishij niet meer jarig!"
    Denk dat ik zo eens in dr vriendenboekje ga kijken wanneer die jarig is :)

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier delen de moeders de uitnodigingen uit bij het ophalen om 14:45 (zonder dat de kinderen erbij zijn dus). En ophalen gaat ook niet heel opvallend. Wel een sneu iets met die vader, hoorde pas van een forumvriendinnetje ook zoiets daar kwam een clown de kinderen ophalen. Dochter heb ik er nog niet over gehoord dat ze nog geen fesstjes heeft gehad (ja pas x geeft een feestje, maar verder zei ze niets, ze speelt weleens met x, maar niet echt een vriendin blijkbaar ;) ).

Ik ken ook verschillende scholen waarbij uitnodingen niet in de klas mogen uitgedeeld worden. Voorkomt ook een hoop verdriet.

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    lastig dit soort dingen.
    onze vent zit sinds augustus 2011 op de kleuterschool en heeft nu 4 feestjes gehad, vond het nog niet echt tegenvallen moet ik zeggen, maar dan zijn een aantal van zijn vaste vriendjes nog niet jarig geweest, die begonnen later in het jaar.

wel is hij dan weer uitgenodigd door kinderen waar ik het dan weer totaal niet van had verwacht, ook kindjes die al 6 werden en al in groep 2 zaten. ( onze kleine krumel van net 4 bij kindjes die letterlijk 2 koppen groter zijn en al 6 werden, erg grappig om te zien)

maar goed wij zullen helaas ook hartjes moeten gaan breken ben ik bang, hij mag denk ik voor zijn verjaardag 5 of 6 kindjes uitnodigen, maar hij speelt eigenlijk met iedereen, dus dat wordt toch keuzes maken.:(
    maar ik vind het wel moeilijk hoor, het liefst huur ik een springkussen en een popcorn kraam en zet er een ballonnenclown bij en veel plezier met zijn allen, maar ja, dat wordt een beetje te gek denk ik!
    moeten we maar niet gaan doen!!

liefs joyce

19. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ja moeilijk he. mijn knul heeft zelf zijn feestje al gehad in april. hij mocht 6 kindjes uitnodigen waarvan 3 uit zijn klas. hij wilde namelijk zijn nichtje, en 2 andere vriendinnetjes erbij. we hebben een beetje gestuurd dat de leuke kindjes kwamen waar hij echt mee speelde en niet de jongetjes die hij alleen wilde uitnodigen om een beetje meer met hun te mogen spelen.

hij is nu al door 2 van de 3 jongetjes uitgenodigd op hun feestjes en de laatste is pas in juli jarig. ik vind het wel goed zo. volgend jaar zou ik nog 1 extra jongetje mee laten komen omdat hij daar toch ook veel mee speelt blijkt achteraf.

maar goed je kan nooit iedereen tevreden maken. je kan het beste je kind een beetje sturen.

en dat van dat beste vriendinnetje vind ik echt raar. ik zou dan toch ff aan de ouders vragen waarom dat nou was.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wat een ellende he. HIer mogen de uitnodigingen ook niet in de klas worden uitgedeelt en ouders worden streng aangeraden het ook niet op het schoolplein te doen (al heb je er altijd een paar die niet luisteren)

Daardoor heeft de oudste ook niet echt door dat hij helemaal niet uitgenodigd wordt. Dit jaar zijn er 2x een klasgenootje bij ons geweest en is hij 2 x bij een klasgenootje wezen spelen. (dit zijn 3 verschillende jongentjes).

Hij wil zelf dit jaar ook een feestje geven, maar heel eerlijk zien wij dit niet zo zitten. Hij noemt steeds willekeurige namen (ook van kinderen uit groep 8) en wil dan met ze op zijn trampoline.

Ik ben dan eerder geneigd om te zeggen we nodigen je achterbuurjongentje uit (waar hij wel regelmatig mee speelt buiten en soms thuis) en gaan lekker uit eten bij de mac of zoiets.

Wat natuurlijk ook meespeelt is dat we sinds zijn diagnose ons steeds bewuster worden dat een echte vriendschap onderhouden iets zal zijn wat hij niet alleen kan.

Deel Deze Pagina