Erge driftbuien in de nacht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 8 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vannacht was het weer zo ver... Eens in de zo veel weken word mijn dochter midden in de nacht wakker(denk ik?) met een hele erge driftbui. Ze houd haar ogen dan het eerste half uur van de driftbui stijf dicht en na dat half uur gaat het nog een half uur/heel uur door met ogen open.. Tijdens zo'n driftbui krijst, schopt, slaat en bokt ze helemaal heen en weer. We kunnen dan doen wat we willen maar niks zorgt er voor dat ze weer rustig word. We lopen rond met haar, we houden haar vast, zingen liedjes, geven haar wat te drinken/eten en negeren het maar op alles reageert ze of niet of ze slaat of schopt ons.

Hoort dit bij de leeftijd en heeft iemand tips voor ons? Ze slaapt trouwens bij ons in bed en niet alleen op een kamer...

2. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Dat klinkt heftig , zou het geen nachtangst kunnen zijn?

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Herkenbaar,

Google eens op night terror!!
    Onze zoon had dit ook maar ja eer dat we wisten wat het was liepen we op ons tandvlees
    Hij sliep gewoon toen hij die buien kreeg...

Probeer haar Wakker te maken
    Ga naar beneden of maak een lamp aan..
    Het is heel heftig en zwaar heel veel succes

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dit is nachtangst. Onze dochter heeft het ook heel erg. Het is verwerken in hun slaap. Beste wat je kind doen is je kind niet wakker maken (dit verstoort het proces) erbij blijven om te zorgen dat je kind zich geen pijn doet en troosten zodra je kind tot rust komt. Het is heel naar om te zien maar je kind zelf krijgt er niets van mee

5. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Bij de dochter van n vriendin van mij hielpen bepaalde druppeltjes. Ze waren van "Bach" maar niet de bekende "Rescue". Misschien even Googlen??

6. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Onze zoon had dit ook een periode heel erg. Het duurde bij hem alleen niet zo lang, max een kwartier. Idd nachtangsten en vooral niet wakker maken! Ik heb begrepen dat het te maken heeft met de overgang van bepaalde slaapdieptes. Ongeveer om de 3 uur schijn je naar een andere slaap te gaan. Bij onze zoon klopte dat ook precies, als hij om 7 uur sliep dan begon de nachtangst rond 10 uur.

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Heel herkenbaar, zoals hiervoor gezegd nachtangsten. Onze dochter had het een periode best vaak en nu gelukkig bijna niet meer. Als je op nachtangsten googled dan kom je veel info tegen inclusief wat wel en niet te doen.

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Zo bekend verhaal met mijn kleine neefje. Toen ik daar kwam slapen zag ik het gebeuren was echt eng in zijn bedje, gillen joh schrok me wild ik lag in het kamertje ernaast (bij m'n zus aan het logeren en hele nacht wakker gelegen) helemaal bezweet en later met ogen open deed ie het nog en helemaal met zijn benen trappen in bed. Mijn zus is lang bij hem gebleven tot ie in slaap viel even een paar weken elke dag volgehouden en nu gaat het weer goed. Denk ook bij jullie nachtangst is. Mijn neefje is zwz van het vele verwerken, snel nerveus en plast overal snel in zijn broek echt zielig. Sterkte ermee!!

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ah ik maakte m wel wakker omdat ik toen niet wist wat er precies was toen. Later wel maar inderdaad dan maar beter niet wakker maken want dit heeft toen de hele nacht geduurd bij mijn neefje (toen ik daar logeerde).

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Zoals hier al gezegd: dit is nachtangst. Mijn oudste dochter had het vroeger ook, tot ze een jaar of 4 was, met enige regelmaat.
    Ik had ook niet door dat ze niet wakker was, want ze had haar ogen open (en kon ze overdag ook een draak zijn .. :)
    Toen ik eens over nachtangst gelezen had, hielp dit me behoorlijk. Inderdaad niet wakker maken (lukt toch niet trouwens) en vooral niet vasthouden (behalve om zich tegen zichzelf te beschermen)
    Als je weet wat het is en er over leest, is het een stuk makkelijker om ermee om te gaan

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjulliewel voor de reacties! Ik wist niet dat je ze dan niet wakker mocht maken en ik had haar dus wel geprobeerd wakker te maken.. Volgende keer dus gewoon even volhouden en laten uitrazen.. Al is dat wel heel moeilijk want het ziet er zo zielig uit!

12. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Is niet leuk om te zien he :(
    Ik vond het in het begin best wel eng uitzien. Ze keek naar mij met grote ogen maar wel dwars door mij heen. Zo freaky.

Maar heb haar nooit wakker gemaakt. Gewoon naast haar zitten en aaien en ssssssshttttttttttt geluid maken. Dan wordt ze altijd kalm.

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Mijn zoontje heeft dit een paar keer gehad maar als overgang van in de auto slapen 's avonds en hem dan optillen naar huis naar zijn bed. Dan kon ie ook flink tekeer gaan en was het bijna onmogelijk hem rustig te krijgen. Het duurde gelukkig niet lang en volgens mij was hij dan wel wakker. Of half. Maar sindsdien beperken we het laat thuiskomen (ook al slaapt ie dus op tijd als we bij vrienden o familie zijn. Is dit niet te voorkomen en is hij nog wakker dna ga ik in de auto naast hem zitten om hem wakker te houden zodat ie thuis pas slapat. Is dit ook nachtangst of heeft dit met iets anders te maken?

Deel Deze Pagina