Reflux-kindjes en diksap

Discussie in 'Voeding' gestart door P73, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Nog een vraagje 'drank';
    Onze dochter van 6 maanden krijgt tot nu toe alleen friso2 met nutriton ivm reflux. Als het warm weer is, en ook nu ze wat ouder wordt, zou ik haar 's middags best een flesje water met diksap willen geven. Maar ja, dit is natuurlijk dunne vloeistof, dus dat gaat niet.
    Kan je 'limonade' ook indikken, of moet ik daar mee wachten tot we van de nutriton af zijn?
    Graag nogmaals jullie reactie!

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb mijn zoontje gewoon water gegeven in kleine beetjes, water maakt niet zo'n plakboel namelijk :oops:

3. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Nog een vraagje 'drank';
    Onze dochter van 6 maanden krijgt tot nu toe alleen friso2 met nutriton ivm reflux. Als het warm weer is, en ook nu ze wat ouder wordt, zou ik haar 's middags best een flesje water met diksap willen geven. Maar ja, dit is natuurlijk dunne vloeistof, dus dat gaat niet.
    Kan je 'limonade' ook indikken, of moet ik daar mee wachten tot we van de nutriton af zijn?
    Graag nogmaals jullie reactie!

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb mijn zoontje gewoon water gegeven in kleine beetjes, water maakt niet zo'n plakboel namelijk :oops:

5. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Dat heb ik pas geprobeerd toen het zo warm was, maar o wat was ze gulzig.....en dan gaat het niet goed natuurlijk!
    Heb ook al een fles met een klein gaatje in de speen gebruikt, maar dat was niet voldoende.
    Ben benieuwd hoe dat met de andere reflux-kindjes gaat. Ik hoef pas eind vd maand naar de kinderarts, dus op heel korte termijn kan ik het ook niet aan de arts vragen.
    Gelukkig is er dit forum!

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik doe bij het gewone drinken ook gewoon nutriton, is wel even goed schudden,maar het gaat goed hoor.
    Je moet alleen even kijken hoeveel je nodig hebt.

7. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ik mag nog een keer extra gaviscon geven dit doe ik meestal als ze veel heeft gedronken.
    Ook kreeg ik als tip kabouter thee op een ander forum hier. Dit heb ik nog niet geprobeerd maar rooibos thee werkt hier weer wel. Dan natuurlijk wel lauw.

Annemarie

8. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    @Ikke1981; dus dat betekent dat ik het 'gewone' drinken ook in kan dikken! Ik ga het snel proberen!
    Bedankt voor de tip!

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja hoor gaat prima, ik doe niet anders.
    Als ik het niet doe, komt het er net zo hard weer uit

10. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Ik ga het zeker proberen. Bedankt voor de tip!

11. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Met nutriton kan je alles indikken!
    Doen wij hier ook. Dus ook gewoon water, thee of een sapje (en ook groentehapjes en fruithapjes). Want voor alle dranken en voeding geldt natuurlijk hetzelfde: bij refluxkindjes loopt het er zo weer uit als het te dun is. Staat ook gewoon op de verpakking van Nutriton trouwens.

Ik heb hier zelfs toen mn meissie ziek was en diarree had, de ORS ingedikt. Was een tip van nutricia!

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik dik ook echt alles in. Zelfs hapjes die er al dik uitzien moet ik wel indikken, anders komt het sap er gewoon uit.

Maar mijn dochter drinkt dus niks wat geen melk is. Hooguit 20 cc.
    Nu krijgt ze 1 schepje melk met 100 cc water en 3 nutriton tussendoor. Ze drinkt nog maar 3 flessen, dus die 100 cc extra vind ik wel een fijn idee!

13. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Ik had inderdaad al gelezen dat je er alles mee kan indikken. Maar voordat ik zou beginnen wilde ik graag jullie ervaringen horen...

Onwijs bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina