Hallo dames, Sinds kort ben ik met rijlessen begonnen, woensdag heb ik de vijfde. We betalen per les. Nu heeft mijn schoonvader zo uit het niets aangeboden om mijn rijopleiding voor te schieten als ik bij de ANWB ga lessen. Dit omdat zijn dochter daar een 10-daagse rijopleiding heeft gedaan en zo haar rijbewijs heeft gehaald in 3 weken. Hij bood dit aan, omdat ik in september begin met een opleiding in Amsterdam en dat het dan erg handig is om mijn rijbewijs te hebben. Het bedrag in een keer zelf betalen gaat niet, 1 les per week is echt het maximum. En in dit tempo gaat het langer dan een half jaar duren voordat ik mijn rijbewijs haal. Een erg aanlokkelijk aanbod dus. Maar ik lees op het internet heel veel negatieve verhalen over de ANWB. Maar mijn schoonzusje heeft het in 3 weken gehaald (ze had al ervaring.) Wat is jullie ervaring met de ANWB en wat zouden jullie doen?
Doordat je schoonzusje het in 1 keer heeft gehaald wil natuurlijk niet zeggen dat jij het ook in 1 keer gaat halen. Zeg dat in iedergeval tegen je schoonvader, niet dat hij straks teleurgesteld is. De ene persoon is de andere niet, en de een pikt het sneller op dan de ander. En je schoonzusje had ook al wat ervaring. Ik zou het gewoon proberen denk ik.
ik heb het ook in 10 dagen gedaan, nouja 11 er zat een extra vrijedag bij. ik vond het super, had een leuke instructeur, reed gemiddeld 5 uur per dag (met de nodige pauzes, ging zelfs shoppen met mijn instructeur erg gezellig) ik ben voor mijn praktijk in 1 keer geslaagd, ik was de laatste voor kerst, dus echt een kerstcadeautje. theorie daarin tegen 4 keer (ellendige voetgangers)
Mijn man werkt bij 'n anwb rij-opleiding. Niet dat dat zoveel zegt natuurlijk... Je kunt er altijd naartoe voor 'n intest, kunnen ze kijken wat ze verwachten wat jij aan rijlessen nog nodig hebt. Dan heb je iig een indicatie of het zin heeft. Wat Consider zegt is een hele goeie: dat je schoonzusje het zo snel heeft gehaald, houdt niet in dat jij 't ook zo snel zult halen (wel te hopen natuurlijk, maar goed..)
Bedankt voor de antwoorden! Ik snap dat schoonzusje en ik niet hetzelfde zijn, gelukkig! Maar ik heb natuurlijk bij de ANWB wel de kans om binnen no-time te slagen voor m'n rijbewijs. Bij mijn huidige rijschool is dit sowieso niet het geval. Ik heb in ieder geval een afspraak voor een intest gemaakt. Ik weet eigenlijk wel zeker dat de theorie geen moeite gaat opleveren, praktijk kan ik niks over zeggen. Nog een vraagje: vinden jullie het normaal als een rijschool je een indicatie geeft van het aantal rijlessen dat ze denken dat je nodig hebt? De huidige wil dat namelijk niet geven, omdat ze vinden dat ik eerst alle handelingen maar onder de knie moet hebben. En bieden ze bij de ANWB ook een slagingsgarantie?
Ik vind een indicatie van het aantal lessen dat je nodig hebt bij 'n intest of na één of twee lessen normaal idd. Sommige vestigingen bieden wel 'n slagingsgarantie, andere weer niet. Hou er verder rekening mee dat men gemiddeld zo'n 40 uur over 'n rijopleiding doet. (Er zijn altijd mensen die zeggen dat ze er maar 20 uur over deden, die mensen zijn uitzonderingen.)
mijn man heeft ook een verkorte rij-opleiding gevolgd via ANWB. Hij had geloof ik 5 hele dagen lessen en toen zijn examen. Helaas gezakt maar 2 dagen later mocht hij weer en toen was alles helemal goed. De service was echt heel goed en ze passen de tijd om te rijden aan op jou ervaring. Succes ermee Liefs
De mensen die ik ken die in zo een korte tijd hun rijbewijs hebben gehaald zouden het geen van allen nog een keer doen. Ze kunnen geen van allen echt super goed inparkeren enz omdat je dat gewoon weinig oefent naar verhouding. Dan er maar iets langer over doen maakt toch ook niks uit eigenlijk.
Ik heb jaren geleden de 10 daagse cursus gedaan bij de ANWB. Ik ben de tweede keer geslaagd; de eerste keer was ik toch nog wat te onzeker. Ik vond het prima te doen. Overigens geen last van het feit dat ik bepaalde handelingen niet goed zou beheersen. Het enige nadeel vind ik dat ik op moment 1 nog niets kon en even later al mijn rijbewijs in handen had; ik was in het begin heel erg onzeker over mijn eigen rijkunsten. Dat heeft echt wel een paar maanden geduurd voordat het rijden eindelijk eigen was. Ik denk dat het feit dat ik in 10 dagen mijn rijbewijs heb gehaald (plus 2 extra lesdagen voor de tweede kans) daar zeker aan heeft bijgedragen. Overigens heb ik inmiddels alweer 6 jaar mijn rijbewijs en heb ik nog nooit een ongeluk gehad of een bekeuring gehad. Ik rij zeer regelmatig. Dus het is allemaal goed gekomen Mijn zusje gaat deze zomer overigens dezelfde cursus doen.
daar heb ik dus geen last van gehad, heb zelfs een tussentijdse toets gehad en vrijstelling gekregen op bijzondere verichtingen. ik heb bij mijn motrrijlessen ook van te voren te horen gekregen hoeveel lessen ongeveer, schrok alleen toen ik halverweg al examen mocht doen, sneller dan verwacht.
Mijn Stiefmoeder heeft deze opleidningen gegeven voordat ze haar eigen rijschool startte. Er waren altijd veel mensen tevreden over. Mijn man heeft het ook gedaan en die was in 1 keer geslaagd. Maar dat ligt ook aan jezelf natuurlijk! Hoe snel je het oppikt en hoe zeker dat je zelf bent e.d. ik zelf heb heeeeeeeeel erg veel lessen gehad en slaagde de tweede keer...en ben nog steeds geen kei in fileparkeren....dus de theorie dat mensen die het versneld doen minde rgoe dkunnen rijden klopt ook niet!
toevallig had ik het hier dit weekend over met mijn eigen rij-instructrice, ze krijgt helaas nogal eens mensen die dus eerst via de ANWB hebben gelest, daar heel veel geld aan kwijt zijn geraakt en toch nog steeds niet goed kunnen rijden. Zo had de leerlinge voor mij via een "spoed"cursus van de ANWB inmiddels 90(!) lessen achter de rug, en was ze al drie keer gezakt voor het praktijkexamen. Ze kan nog geen 10 minuten zelfstandig rijden zonder enig ingrijpen van de instructeur en toch heeft de ANWB haar drie keer laten afrijden. Ze had eerder via mijn rijschool gevraagd om een spoedopleiding maar die vonden haar daar toen niet geschikt voor. De ANWB kennelijk wel, maar ze baalt nu enorm dat ze al zoveel geld kwijt is.
Ik heb 1 hele dag bij de anwb gereden, ik vond het super wat een les je daar kreeg. Ik heb er veel van opgestoken. Wat ik nou dan ook nog even kwijt wil is die dag dat ik daar was was er ook een jongentje van stichting doe het wens. Erg om te zien natuurlijk dat zo'n jong ventje zo ziek is, maar wat fijn om de blijdschap van het jongentje te zien! Wat een tranen hebben er die dag gevloeid, en dat jongentje mocht ook helemaal alleen auto rijden wat een ventje, mooi pak aan, ik vegeet het nooit weer, het heeft niks met je vaag te maken natuurlijk maar ik moest er even aan denken en het even kwijt!
Hmm Dat verschilt dan ook per persoon. en laten we eerlijk zijn.. Pas nadat je je rijbewijs heb gehaald ga je pas de nodige ervaring opdoen. Ik heb een half versnelde cursus gedaan haha. Dus i.p.v 5 dagen heb ik 5 dagen in 2 maanden gestopt vanwege tijdgebrek en aan hun kant volle agendA. En voor je afrijden doe je ook nog eens een uurtje voor de zenuwen zeg maar. En ik parkeer hem in als de beste Voor vrouwen termen dan he Ik heb ook bijde anwb gereden maar ik adviseer je om hem ergens anders te gaan halen.. Elders waar goedkoper is.. ANWB is DUUR!! SUcces ermee
Kijk anders even op CBR Rijschoolgegevens Daar staan de slagingspercentages per rijschool. Mocht er nou een andere rijschool zijn met een heel hoog slagingspercentage, die ook een spoedopleiding geeft, (en de ANWB-vestiging in jouw woonplaats heeft een lager percentage), dan kun je dat misschien aan je schoonvader voorleggen.
Ik denk dat dat hier niet zo veel scheelt. Ik betaal nu al 45 euro per les. Het meeste is hier gewoon zo duur. Wat goedkoper is, is dan ook gelijk een stuk slechter in slagingspercentages. De slagingspercentages van de ANWB hier kan ik dus niet vinden. Waarom ik de spoedopleiding wil doen, is omdat ik straks de opleiding kraamverzorgster ga doen, en daar is een rijbewijs wel een vereiste. Bovendien is er in mijn woonplaats gewoon echt geen gastouder meer te vinden en daarom moet ik elke ochtend met mijn dochter met trein en tram/metro naar A'dam zodat ze naar een gastouder kan. Met een auto wordt dat toch gemakkelijker, vandaar.
En mijn man krijgt dus juist weer heel veel mensen die elders hebben gelest en een vergelijkbaar verhaal hebben over hún vorige rijschool... Het verschilt per vestiging en per persoon denk ik..