baby 3,5 maand slaapt weinig overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantaldeventer, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantaldeventer

13 nov 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 3,5 maand slaap nu ongeveer een maand ingebakerd! In het begin ging het helemaal goed. Zijn ritme was:
    Slapen, flesje, knuffelen, spelen en als die moe werd weer naar bed.
    Nu sinds vorige week slaapt die overdag als die naar bed gaat nog maar een half uurtje, drie kwartier! En dan wakker, maar hij is dan nog niet uitgeslapen, huilen, huilen, huilen. Soms halen we hem eruit en slaapt die bij ons op de arm wel weer verder. S'nachts gaat het heel goed word 1 keer wakker voor flesje en slaapt weer Door.
    Zijn er meerdere mensen met deze ervaringen? Of weet iemand wat hierbij kan helpen?

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze zoon net zo. Al slaapt hij al weinig overdag sinds hij twee weken oud was.
    De slaapcyclus van een baby is 3 kwartier en daarna worden ze wakker. De meeste baby's kunnen daarna weer is slaap vallen maar bij sommige baby's lukt dat niet. De wakkere baby's dus.

Ik vond het ook erg wennen aangezien onze dochter een mega slaapkop was.

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hier ook hoor. Dochter heeft letterlijk nog nooit een slaapje van langer dan 45 minuten achter elkaar gedaan overdag (14 weken). Verschil met jouw baby is wel dat ze volgens mij gewoon niet meer slaap nodig heeft, want ze is dan wel gewoon vrolijk en kan vaak makkelijk 1,5 a 2u achter elkaar wakker blijven op die 45 minuten. Mijn oudste had dit de eerste maanden van haar leventje ook, maar werd later juist een enorme slaapkop en dat is ze nu nog steeds. Het kan dus nog best komen, maar dat kan gerust nog wel een tijdje duren.

4. maartje25

maartje25 Niet meer actief

En of ik het ken :) ik zit er nog middenin :)
    Dl slaapt soms nog maar 15-30 minuten en word dan schreeuwend wakker...ik laat haar nu vaak even tot rust komen d.m.v. mn pink, haar duim of (en dat is zelden dat ze dat wil) met een speentje... als ze dan rustig is kan ik beter zien wat ze wilt... als ze door wil slapen probeer ik het nog even en lukt het niet, dan leg ik haar bij me... en anders gaat ze in de box en is dan gerust weer een uur wakker...

5. Humava

Humava Niet meer actief

Jep zeker herkenbaar. Zl slaapt ook meestal niet meer dan 30/45 minuten achter elkaar. Hij was tot hij bijna 4 maanden was dan ook echt nog niet uitgeslapen. Maar nu sinds 1.5 week is hij gewoon super vrolijk na zijn slaapjes en ik denk dat hij gewoon nietmeer nodig heeft. Gelukkig want in het begin wist ik soms niet zo goed wat ik met hem aan moest. Heel af en toe slaapt hij trouwens wel 1.5/2 uur achter elkaar. Ik moest er ook wel aan wennen want dl is een echte slaapkop.

Deel Deze Pagina