Gastouder box weg ?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Dani84, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Box weg

1. Ja gewoon doen

2. Nee nog even laten staan

3. Overleg eens met ouders?

4. anders... nl

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi dames

Ben gastouder, maar ook moeder en de kamer staat vol met speelgoed en andere dingen :) van onze eigen kids maar ook voor de gastkindjes.

Nu staat er ook een box voor de jongste van mn gastkinderen
    Ze word over 2 en halve maand 1 jaar
    Ze wil niet graag meer in de box
    maar als ik naar toilet of wasmachine ga zet ik haar er nog wel even in als ze niet in bed ligt waarop ze begint te krijssen..

Nu ben ik aan het poetsen, en zit te dubben of ik de box weg kan halen
    wat vinden jullie?

dank!

NB: al wel eens met ouders over gehad die zeiden ach bij ons zit ze ook niet vaak erin maar het is wel haar plekje

in aug komt er een oppas baby bij

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik zou hem gewoon weghalen tot de baby komt.
    Wel zou ik haar meenemen naar de wc/wasmachine omdat het mij gevaarlijk lijkt een jong kind alleen te laten.

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ja precies of ik ga als ze in bed ligt :) of er volwassen iemand in de kamer is

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.565
    3.067
    113
    Gewoon weg halen

Onze dochter ging naar g.o. en die had geen box staan

5. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou kijken of jij het veilig kan houden als de box weg is. Als je hem te vaak nodig hebt omdat je even geen zicht hebt zou ik hem laten staan. Is dat niet nodig en vindt ze het zelf ook vreselijk dan zou ik hem weghalen

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    heb je geen campingbedje ofzo? die kan als box gebruikt worden, en kun je wegzetten als het oppaskindje er niet is.

7. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Heb je misschien nog iets van een kinderstoel waarin je haar vast kan zetten?

Zo deed ik het bij mijn oudste toen de box weg was.

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik ben gastouder maar kan/wil echt niet zonder box. Heb naast een baby van 4 mnd 2 kindjes van bijna 1 die zeker wel een paar keer per dag in de box spelen en ook een kleine van ruim anderhalf die er regelmatig een poos in gaat. Voor ieders rust ;) Elk kindje gaat door de fase van niet meer in de box willen maar ik probeer het dan toch erin te houden, als je de box structureel in gebruik houd blijven ze het accepteren.

Daarnaast vind ik het ook fijn dat ik de kindjes er in kan doen als ik bijvoorbeeld anderen in en uit bed doe, eten maak, naar de wc moet enz

9. beccie

beccie Niet meer actief

ik zou hem toch nog even houden,
    mijn jongste zit er zelfs ook nog heel vaak in, als ik kook, als de oudste met vriendjes bezig is met dingen waar de jongste niet aan mag komen.
    ik kan er nog niet zonder.
    zoon zat ook tot zijn2e regelmatig er in. was ook voor hem even een rustmoment.
    maar scheelt misschien ook per kindje. mijn jongste kan ik echt geen tel alleen laten. die klimt overal op en doet nog alles in de mond.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou m laten staan zodat je ongestoord ff je dingen kan doen.

11. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    486
    28
    28
    Kan je niet een campingbedje neer zetten als ze er is? Kan je haar daar inzetten als je even geen zicht hebt.
    En anders gewoon opruimen, werkt het niet zet je hem weer neer.

12. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    weghalen en dan boven gaan plassen en haar in het bedje zetten

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dank jullie wel

de tip van het campingbedje is een hele goeie die ga ik toepassen die kan ik dan heel makkelijk weghalen als ze er niet is
    en dan kan ik haar toch veilig wegleggen
    boven plassen is ook een optie ;) haha

en kinderstoel heb ik ook, nu klimt ze nog niet, maar voor je t weet klimmen ze daar ook uit vind ik soms wel eng

Ik ga em weghalen! dank jullie wel!

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik zat met hetzelfde dilemma maar heb toch besloten om, voor de veiligheid van de kleinsten, de box te laten staan.
    Het is wel een groot rotding, maar je hebt er toch wel gemak van.
    Uiteindelijk zal ik ook wel blij zijn als ik hem over een jaar of 1,5 weg kan doen hoor.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe zit het met reglementen enzo? Mogelijk staat er ergens, dat je toch een box moet hebben?

16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.798
    7.390
    113
    In ons vorige huis waren we aan het verbouwen toen we de box wegdeden (hij was toen net 1 jaar, en zat er nooit meer in), ik heb toen een hekje gekocht voor tussen de keuken en woonkamer. Zo kon hij veilig in de woonkamer kruipen, maar niet de keuken in waar verbouwd werd.
    Van die hekjes kun je ook een 'box' maken, en zo weer uit elkaar halen als het kindje er niet is.
    BABY-DAN Configuratiehek FLEX L - online bestellen! - babywalz

We gebruikten het in ons vorige huis om rond de houtkachel te plaatsen als er kleine kinderen op bezoek kwamen.

17. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ik gebruik zelf ook een campingbedje als box. Ideaal; als de gastbaby komt kan ze daar in zodat het veilig is en na afloop berg ik hem zo weer op.

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dit dacht ik ook!

19. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou hem gewoon weghalen, en vind het idee van het campingbedje wel een goed idee.

Als ik weleens even naar de wc moet, dan zette ik mijn dochter vaak even in de kinderstoel voor de tv, kon ik even mijn gang gaan, al moet je je kind daar niet te lang alleen in laten natuurlijk....

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ben zelf ook go en heb de box vrij snel weer weg gehaald. mn jongste gastkindje zat er bijna niet meer in en thuis ook niet. Ik had wel een campingbedje staan voor als ik even naar de wc moest. smorgens zette ik hem op en savonds als ze naar huis was ruimde ik hem weer op.
    Als ik die mogelijkheid niet had gehad dan was de box wat langer blijven staan.

Deel Deze Pagina