Hoe pakken jullie het straks aan met kraamvisite?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assi, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    Hallo.

Ik zie er ook tegenop...

Ben uitgerekend voor 07/08/2009... Maar een deel van de naaste schoonfamilie vertrekt 09/08/2009 op reis... En eigenlijk hoop ik een beetje dat ons boelie tot 09/08 volhoudt...

Wat mij opgevallen is, dat zodra ze weten dat iemand bevallen is, dat iedereen er staat...

Van de schoonfamilie is dat (nu moet ik effe tellen)
    Schoonouders (2 pers)
    Tantes en nonkels (6 pers)
    Nichtje (13 jaar)
    Neefje (10 jaar)
    Neefje (4 jaar)
    Nichtje en neefje (1 jaar)...

En dan nog mijn familie...
    Mijn ouders
    Tantes en nonkels (4 pers)
    2 nichtjes (6 en 10 jaar)

en dat op 1 kamer...

Wanneer die op reis zouden zijn, dan is er al een heel deel die niet kunnen komen... m.n.
    Tantes en nonkels (4)
    Nichtje (13 jaar)
    Neefje (10 jaar)
    Neefje (4 jaar)
    Neefje(1 jaar)...

En het zijn die waar ik juist niet goe meer overeenkom... met de rest wel en daar maak ik mij zo geen zorgen over...

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij de eerste lagen we de eerste dagen in eht ziekenhuis en zijn alleen mijn ouders meteen savonds geweest (die wonen in de buurt) mijn schoonma en neefie zijn 2 dagen later geweest met de trein want wonen en dik uur rijden.

we kwamen maandag weer thuis. en hebben toen nog geen visite gehad pas paar dagen erna en alleen mijn eigen opa en omas en de broers en zussen. de rest kwam allemaal een mnd later op ons kraamfeest en dat vond ik echt super zo. ben namelijk ook nog eens flinnk ziek geweest in de kraamweek dus voor mij was dit ideaal. en doe eht zo echt weer dit keer. al wil ik nu neit zoalng in eht zieknhuis blijven maar jah dat ligt er maar aan hoe het dit keer gaat natuurlijk hihi.

wij hebben dus een voordeel dat we in dld wonen en de fam en vrienden dus een dik uur rijden hiervandaan wonen. aleen mijn ouders wonen hier. daar gaat ons meisje dus dit keer ook heen samen met de hondjes.

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Toen Ruben was geboren kwamen de 1e dag ook allebei de opa's, oma's en 3 oom's en 2 tantes langs.
    Vriendinnetje van me wilde ook langskomen maar zelf vond ik het fijner als mijn zusje de kleine eerder zou zien dan haar dus zij is de volgende dag gekomen.

Niet meer dan 2 hooguit 3 stelletjes per dag.
    (op de opa's en oma's na)

4. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Bij ons zal het ook druk worden de eerste dagen. Ik wil graag aan iedereen mijn kindje laten zien dus iedereen is welkom die dicht bij ons staan. Als niemand komt dan vind ik het ook niks. Ik ben baas van onze agenda en plan niet elke zondag vol! Bij ons is het ons derde kindje dus zal het niet zo druk worden als bij de eerste denk ik.
    Geniet er op je eigen manier ervan!!!

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Wij zetten op het kaartje wanneer we rusten en dat ze moeten bellen.
    Waarschijnlijk sturen we de kaartjes pas later op, want als de kraamhulp weg is neemt mijn man nog een week vrij.
    Ik ga er ook niet echt van uit dat er veel mensen komen van ooms en tantes etc.
    De directe familie ouders, broers en zussen en goede vrienden die willen we in de kraam week laten komen.(Er na mag natuurlijk ook)
    Mijn ouders en broer en zus wonen 100 km hier vandaan, dus ik weet niet of die meteen komen ligt er ook aan wanneer ik beval.
    Mijn man wil misschien 's avonds geen visite doen zodat we dan lekker alleen zijn met de kleine, maar dat moeten we nog ff zien.

6. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Dezelfde dag heb ik mijn ouders (geen problemo) en zijn ouders laten komen. Zijn vader is een ongelooflijke ***. Ik had hem ook tevoren gezegd GEEN foto's of filmpjes van mij te maken.
    Dat heeft hij wel gedaan en geloof me ik zie er niet uit zo nog onder behoorlijke verdoving na de kS. Enfin is een heel gedoe geworden. Hij laat de filmpjes echt aan iedereen zien.
    Hij is over mijn grenzen heen gelopen. En dat is niet de eerste keer!
    HIJ komt dus maar mooi een uurtje en wel de 3e dag. Wat een ***.
    Van mij hoeft hij eigenlijk helemaal niet te komen.. Het is die ene keer en dan nooit weer.
    Foto's neem mijn man maar voor hem.

Mijn ouders komen zoiezo de eerst dag. Mijn schoonmoeder mag ook komen, maar moet ze niet ongevraagd HEM meenemen. Zij weet dat ik hem niet moet en ik ben niet de enige die daar hetzelfde over denkt. Toch heeft zij hem toen tot twee maal toe meegenomen. Zij heeft mijn EERSTE momenten verpest door hem mee te nemen. (Zij zijn gescheiden).

De dag dat ik uit het ziekenhuis kwam (4 dagen later), zouden mijn man en ik een dag voor ons drietjes hebben. We hebben gezegd deze dag geen bezoek te willen hebben en geen telefoontjes te krijgen.
    Mijn schoonmoeder belde vlak voor we het ziekenhuis gingen verlaten.
    Een uurtje nadat we thuis waren stond zij ook nog eens aan de deur.
    Nou ik kon haar wel haar keel om draaien. Ik heb haar ook weggestuurd.
    Maar helaas verliep de dag dus gefrustreerd i.p.v. in de wolken te zijn.
    ONZE momenten zijn gewoon afgenomen.

Op de kaart was uiteraard vermeldt dat mensen op afspraak kunnen komen.
    Mijn schoonmoeder dacht dat zij daar niet onder viel, terwijl het juist voor haar is bedoeld zeg maar. Zij wil overal bij zijn met haar neus.

Ik ben nu weer zwanger. Ik ga het nu dus anders doen. Zoals ik al zei, alleen mijn ouders en mijn schoonmoeder op de eerste dag. Die *** de 3e dag een klein uurtje.
    Bij thuiskomst een week met ons viertjes dan. (noujaa, ,met z'n vijven dus, want de kraamzorg komt ook. Echter komt deze maar een dag later vind ik.
    En gewoon een week geen bezoek.

Het is onze tijd en er is nog genoeg tijd over!

Houd dus rekening met wat jullie willen en bepaal/bespreek hoe jullie willen dat het verlopen gaat.
    Geef je grenzen DUIDELIJK aan. Doen hoor.
    Het is JULLIE moment. Laat het je niet afnemen.
    Terug draaien kan je het niet.

Heel veel plezier met jullie kindje.

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

de opas en oma en overgrootoma.(jaaa die is er ook nog) zijn meteen van harte welkom. die hoeven wat mij betreft niet eens te bellen voordat ze langskomen zelfde voor de broers en zussen.

maar tante ooms nichten neven enz enz die heb ik liever iets later en wel even bellen vantevoren. en daar heb ik wel bezoekuurtjes voor.. van 12 tot 4 doen we een dutje. voor 12 uur heb ik liever geen bezoek (maar goed dat hebik er niet bij vermeld) na 16.00 mogen ze allemaal weer komen bewonderen maar dan ook max 3 uurtjes.

en dan hoop ik dat ze in groepjes komen want dan heb ik dat gedonder niet van elke dag visite een week of 2 lang.

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    We hebben t er samen nog neit echt over gehad.. Wel weet ik dat ik geen zin heb om alleen emt de visite te zitten.. Mijn man is boer, dus t werk bij huis.. Als t tegenzit moet ie keihard aan de bak op t land..

's Avonds wil ik in principe geen bezoek meer.. Voor dat we er aan toe zijn is t al half 9 en rond tien uur gaan meestal de luikjes dicht hier..

Wel zit ik met mn schoonfamilie.. pa&ma kunnen zelf niet rijden, dus komt er sowieso al 1 extra mee.. maar dan gaat de partner ook mee.. dus zijn ze al met zn 4-en.. En omdat er ook nog een oom is, zal die waarschijnlijk ook meteen meekomen.. dus 5 man in 1 keer..

Tegen mijn eigen familie durf ik best wel te zeggen "jongens.. leuk dat jullie er zijn, maar ik heb t wel gehad op dit moment.."

Bezoek prima.. maar graag als de kraamhulp er ook is.. Die zien vaak snel genoeg aan je waneer t teveel word en zij staan in een makkelijker positie om mensen de deur te wijzen..

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    De eerste dag hebben we bezoek gehad van mijn ouders, de ouders van mijn man, mijn broers en zussen en hun kinderen en onze beste vrienden. Intotaal dus een man of 11. Dat zijn wel veel mensen, maar ik vond dat niet erg. Ik lag heerlijk gedouched in bed ( we hebben iedereen pas een uurtje of 5 na de geboorte gebeld) en vond het juist heerlijk om iedereen Emme te kunnen laten zien. Na ruim een uurtje is iedereen weer gegaan en gingen we heerlijk rustig de avond/nacht in.

Zeker de eerste week hoef je echt nog geen gastvrouw te zijn hoor. Ik lag veel op bed en tuttelde lekker aan.

Pim

10. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Kraamborrel max 6 weken na geboorte kleine...
    We hebben wel mensen die we daar niet op uitnodigen, maar dat zijn ook mensen die we niet gauw hierthuis verwachten..
    Natuurlijk komen de ouders/zusjes/vrienden meteen de 1e dagen, dat hebben we ook ingecalculeerd. Verder denk ik dat je zelf gewoon goed moet plannen, 1 bezoekje per dag ofzo...

11. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Dag 1 wil ik niemand zien. Maar beide families kennende doen ze dat uit hun zelf al niet.
    Dag 2 zijn de ouders van mijn vriend en mij welkom.
    Dag 3 zijn de ouders van onze ouders welkom.
    Dag 4 t/m 14 niemand. dan willen wij ritme opbouwen met de kleine.
    dag 15 en daarna ( op een zaterdag of zo)
    ** Familie dag, dan mag de hele familie ineen keer komen. voordeel iedereen die wil is geweest en 1x maar zooi.+ je hebt je voor kunnen bereiden.
    ** Vrienden dag, er zijn zoveel vrienden dat het wel opgesplits moet worden met de familie.
    voordeel iedereen die wil is geweest en 1x maar zooi.+ je hebt je voor kunnen bereiden.

als ik elke dag of elk weekend bezoek moet hebben wordt ik zelf gek, ik ben al een persoon erg op me zelf en totaal geen familiemens, dus daarom zou ik het zo doen.
    Mochten op de 2 geplande dagen alsnog te veel mensen willen komen dan misschien nog extra dag inlassen. Daarna komen mensen toch wel. De meeste vrienden en ook1 nichtje zijn allemaal zelf net bevallen of gaan bevallen dus al die kids bij elkaar is alleen maar leuk.

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Als ik dit allemaal zo lees ben ik heel blij dat ik in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling!
    Daar hebben ze bezoek uren en mogen ze het mt mn mannetje uitzoeken!

13. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik vind dat je het gewoon moet zeggen als je moe bent. Zo van, ik vind het leuk dat jullie er zijn, maar ik ga nu even een tukkie doen. Als jullie willen blijven stel ik voor dat jullie naar beneden gaan.
    Of dat laatste zeg je gewoon niet.

Ik vind het vreemd dat je vriend niet voor je opkomt. Jij bent degenen die een bevalling heeft moeten doen en zwanger heeft moeten zijn. Neem jezelf serieus. Zeg dat je het zo wilt en dat dit gewoon gerespecteerd moet worden. Ik vind twee uur al vrij lang moet ik zeggen.

14. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss

nou ja ik weet niet van te voren hoe het gaat lopen maar wie weet eindigt het daar ook wel voor mij , stiekum is het wel lekker :p

15. marijke25

marijke25 Actief lid

27 mrt 2007
    266
    0
    0
    administratief medewerkster
    wezep
    hoi,

ik zou zeggen bepaal wat JIJ wilt!
    ik heb geen fijne kraamtijd gehad (vooral door mijn schoonfamilie)
    en familie die niet belden maar gewoon op visite kwamen.
    ik wilde heel graag een tweede erbij maar door al wat er gebeurt is twijfel ik daar ontzettend aan.
    het is een lang verhaal dus die zal ik jullie besparen.
    maak duidelijk wat jij wilt en hoe je het wilt. jij bent namelijk degene die er na een week kraamhulp alleen voor staat. en dan is het niet de bedoeling dat je instort zoals ik...

groetjes marijke

16. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    hey als jij een de wil , dan ga je er toch voor. dan zeg je gewoon tegen de kraamhulp dat niemand welkom is mits telefonisch afgesproken , en zet dat ook op geboorte kaartje of zo.. heeft een vriendin van mij ook gedaan , had soort gelijke vervelende ervaring..

stond iets op in trant van " indien niet gebeld om af te spreken wanneer te bezoeken bent u ook niet welkom. dit inverband met het respect voor de rust van moeder en kind.".

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoe doen jullie het met jullie ouders/schoonouders na de eerste dag? Komen die dan daarna iedere dag/om de dag? Ik weet niet of ik wel zin heb om mijn schoonmoeder zo vaak over de vloer te hebben eigelijk...

18. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    tja het hangt ook wel een beetje af van je band met je schoonouders.
    ik heb hele lieve schoonouders en ouders. en gezien mijn schoonouders niet in de buurt wonen zullen ze er echt niet elke dag zijn. Ze zullen de 2de dag komen en daarna net zoals he tnu ook gaat soms weekend een dagje daar heen en andersom. niet anders dan anders. eenige verschil is dat ons ukkie er dan bij is. waarom zouden we dat anders doen omdat het ukkie er bij komt.... zij snappen echt wel dat als nieuw gezien je tijd voor elkaar wilt hebben

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ja, mijn band met mijn schoonmoeder is niet heel slecht, maar ook niet super. Zij woont hier ongeveer 2 en een half uur rijden vandaan en ze red het vaak niet (vanwege ziekte) om op 1 dag heen en weer te rijden. Ik denk dat ik het maar gewoon aanzie, ik begrijp dat zij haar kleindochter ook graag wil zien natuurlijk.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Nou, dat gaat tegenvallen hoor. In veel ziekenhuizen hebben ze tegenwoordig op de kraamafdeling wat minder strenge regels wat betreft bezoekuren. Bij mij stonden ze een uur te vroeg op de stoep, was geen enkel probleem. Mijn man was er niet en ik was toen niet assertief genoeg om ze weg te sturen. Ga ik dit keer echt wel doen.

Deel Deze Pagina