Hoe pakken jullie het straks aan met kraamvisite?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assi, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Bij ons zijn de oma's, opa en de twee zussen (evt. met aanhang) welkom de eerste dag. Uiteindelijk hebben ook zij 9 maanden moeten wachten haha. Als ze maar geen uren blijven plakken, maar daar kun je zelf gewoon heel duidelijk in zijn. Verder zijn de eerste week echt heel goede vrienden welkom en de rest plannen we in zoals het ons uitkomt. Je moet maar onthouden dat andere mensen niet in jouw agenda kunnen kijken dus maak een planning waar jullie je goed bij voelen. Plan ook meerdere mensen in op 1 avond (geef dit wel even vantevoren aan je bezoek aan dat ze niet de enigen zijn). Daarbij staan bij ons de rusttijden op het kaartje en het verzoek om te bellen voordat ze komen. Hopelijk loopt het allemaal los, maar ik begrijp je zorgen ik heb dat zelf ook wel een beetje hoor. Maar probeer op een nette manier duidelijk te maken wat jullie wensen zijn.

2. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Nou, ik heb geleerd van de vorige keer. Ik spreek echt alleen af als het me uit komt, en zeg ook af als ik me niet goed voel, klinkt heel onaardig maar op mijn ouders en schoonzus na, kan het me niet zoveel schelen. Ik heb me de vorige keer veel te druk gemaakt en was veel te snel op.

Daarnaast wil ik niet dat ze met mn kindje gaan lopen slepen en van hand tot hand geven. Gewoon kijken met je ogen en lekker laten slapen als ie slaapt. Ik voel me echt een kreng zoals ik het zeg, maar pech! Ik doe het zoals ik het wil, en wat een ander ervan vind kan me geen reet schelen. Als ik bijgekomen ben en ons kindje ietsje ouders is, zijn er nog genoeg knuffels over voor iedereen.

Gr, Manon

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik geef je groot gelijk manon! ook hier blijft de baby straks lekker slapen hoor en niemand maakt hem wakker om ff te knuffele ofzo!
    zoals je al zei, als ie wat groter is dan zijn er inderdaad genoeg gelegenheden om de baby vast te houden enzo. die eerste weken is gewoon lekker voor ons zelf als nieuw gezinnetje heerlijk bij elkaar.

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik wil als er ooit een tweede mag komen dus echt een kraamfeest. ik heb nu bij marinte bijna 7 weken elke dag met visite gezeten en dat wil ik dus echt niet meer. de eerste dag was ik s'avonds kapot!!! heel mijn huis zat vol. ouders, schoonouders. oom en tante met 2 drukke kinderen, schoonzus en haar dochter. mijn hemel wat was ik blij dat iedereen op een gegeven moment opgehoepeld was. dus de volgende keer. alleen ouders en schoonouders op de eerste dag. naaste familie VERDEELD over de rest van de kraamweek en de rest? mag lekker na een paar weken op het kraamfeest komen.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik woon niet bij mijn ouders/schoonouders in de buurt, dus het duurt sowieso een paar uurtjes of een dag voordat de eerste familie aankomt! Ligt er natuurlijk een beetje aan op welk tijdstip de baby wordt geboren.

Ik ben wel blij dat het ziekenhuiskamertje zo lekker klein is. Er passen 3/4 mensen in, maar meer ook niet. Zo kunnen we mijn ouders (+ zusje) en mijn schoonouders (+ schoonzusje) een beetje splitsen en zijn ze er niet allemaal tegelijkertijd. Er is een groot park naast het ziekenhuis langs de Rijn, dus ze kunnen lekker even het park in, of de stad. Ze komen hier helaas niet even een uurtje langs (aangezien het 3 uur rijden is), maar ik stuur ze zeker tussendoor even weg!

Wij hebben geen kraamzorg, maar mijn moeder komt een paar dagen. We zijn dan helaas ook weinig alleen, maar mijn moeder weet heel goed haar afstand houden. Ze is zo een paar uurtjes weg als wij daar behoefte aan hebben.
    Ik merk wel dat ik onwijs veel moeite heb met het afstaan van mijn kindje. Iedereen mag hem/haar wel even vasthouden, maar alleen voor de foto ;) Het is wel MIJN kindje (zelfs mijn man kijkt soms een beetje beteuterd).

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    @ Gentle,

begrijpelijk dat je je kindje niet aan iedereen wilt afstaan!
    Sterker nog, hier gaat dat dus mooi niet gebeuren. Het lijkt me alleen maar stressvol voor zo een kleintje, iedereen die aan haar wil frunniken en wil vasthouden.

Voor een foto wil ik wel een uitzondering maken, maar dat geldt alleen voor directe familie zoals de oma's en zijn zusje, mijn broertjes en zus.

Misschien denk ik er straks anders over, maar op dit moment leef ik echt met het gevoel: BLIJF VAN MIJN KIND AF! GRRRR!

Echt erg hahaha. Zal er wel bijhoren denk ik?

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik ben gisteren op kraamvisite geweest bij een vage kennis. Ik was er samen met nog 4 meiden. Kindje was 5 weken oud en ik mocht het kindje een uur vasthouden en de anderen ook nog allemaal en ik mocht zelfs de luier verschonen. Ik vroeg haar wel of ze het echt niet erg vond, maar ze zei dat ze het juist wel lekker vond. Ik maak me nu wel druk, maar als ik haar zo met haar kindje zie dan voelt dat ook wel weer heel relaxed. Ze maakte zich echt helemaal niet druk en pakte het kindje alleen even om borstvoeding te geven waar wij bij waren (wat heel goed ging). Na 3 uur gingen we weg (om half 11 s avonds) en ze vond het zelfs jammer wilde dat we niet nog langer bleven... ik hoop dat ik ook zoiets kan opbrengen want het voelde wel heel relaxed en ze was echt supertrots en ze vond het leuk om mij alles uit te leggen enzo hoe alles moet.

Deel Deze Pagina