Hoe pakken jullie je baby op?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door croky, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

knap hoor...!
    Vind het altijd knap dat mensen met een "handicap"... toch zo makkelijk sommige dingen doen....

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    sta er soms ook van te kijken

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Goed/Fout...hihi

Volgens mij is zelfs hoofd billen niet de beste manier!

Als je kindje op zijn/haar rugje ligt "rol" je hem/haar om tot het buikje op je hand ligt!
    Vind het moeilijk uitleggen....Je kindje ligt dan dus uiteindelijk op zijn buikje op je hand/arm. Net zoals je loopt als de kleine krampjes heeft!

Maar dit schijnt de beste, meest vertrouwelijke gevoel maniet te zijn om je kindje op te tillen!

Maar ach, denk dat alle drie de manieren geen kwaad kunnen, gewoon doen wat het pretigste voelt..zolang het hoofdje maar goed ondersteunt is!

als ze eenmaal wat ouder zijn dan pak je ze onder de oksel op. Niet met je handen bij de ribbenkast onder de oksel, maar je handen over de armpjes heen, bij de oksels, en dan omhoog, dan schuiven je handen automatisch goed onder de oksels. Zo doe je ze geen pijn bij het tillen!

Beetje moeilijk uitleggen zo! hahaha

kus miek

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    hier ook de foute manier hoor... ik wissel vaak af maar toch pak ik hem vaak 'fout'

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik deed het ook al snel op de "foute" manier die in mijn ogen helemaal niet fout is aangezien alle drie mijn kinderen na n maandje of 2 al redelijk beweeglijk waren en mocht ik ze dan op de "goede" manier optillen ze kans hadden van mn handen af te rollen en op de grond te vallen.
    Bovendien is de "goede" manier volgens mij voor een veilig gevoel EN om meteen het hoofdje te ondersteunen maar dat kan ook als je je kind op de "foute manier op pakt door je vingers uit te steken en zn hoofdje van onder te ondersteunen.
    Daarbij heb ik het idee dat als je het kind minimaal ondersteunt het nekje het hoofdje sneller zelf moet gaan ondersteunen. Natuurlijk niet daarin doorslaan en het kind oppakken zonder ondersteuning de eerste 2 a 3 maanden! Ligt er sowieso een beetje aan hoe stevig je kindje is!

6. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Mijn yogadocente heeft mij ook verteld dat het te maken heeft met een veilig gevoel geven aan je kleintje.
    Senna vond dat ook altijd de prettigste manier van optillen, maar nu ze ouder is merk ik dat ze het onder de oksels optillen ook prima vind.
    Ze begint al met haar benen te spartelen zodra ze in de gaten krijgt dat ik haar optil (hihi).

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik doe het dus ook "fout" :rolleyes:

Maar wat nou veilig gevoel? Het is niet zo dat ik uren lang door het huis loop op die manier :( Ik doe het vooral als ik hem uit zijn bedje pak om hem daarna op zijn commode te leggen. Dat gaat over 3 seconden ofzo? En hij geeft er geen kick om. Dus ik geloof echt niet dat dat nou zo'n wereld van een verschil is qua veilig gevoel hoor...

8. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    heb het met beide kids "fout"gedaan...

9. honeybee1983

22 jul 2008
    60
    1
    8
    hier ook de foute manier...maar ze vind t helemaal geweldig om vliegtuigje te spelen met papa of mama. was ook al heel vroeg sterk in dr nek en rug

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt mij dat de manier die je geleerd hebt, geldt voor de eerste tijd, wanneer ze nog niet zelf het nekje op kunnen tillen. Zodra ze dat kunnen, kun je ze rustig oppakken onder de okseltjes hoor! ;)

11. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    hihi snap het dus niet :rolleyes: blond hè... :oops:

Maar de trap op lopen doe ik ook met 1 hand aan de leuning, maar de baby houdt ik vast met mn arm achter het nekje/ruggetje langs, en met mn hand houd ik z'n bovenbeentje vast. Hoeft dus niet perse onder de oksel.

12. baranne

baranne Lid

30 jan 2009
    29
    0
    0
    ik pak de kleine nu ook meestal onder de oksels- ze is bijna 4 maanden.

als die kleintjes nog zo'n slap nekkie hebben dan pak je ze automatisch toch al anders op..
    ondersteuning vh hoofd bedoel ik dan.
    :oops: ;)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb haar de eerste manieren wel zo opgepakt met mijn arm onder haar hoofd en de andere onder haar kont tot haar hoofd stevig op haar nek stond. Daarna meestal gewoon onder haar armpjes.
    Wat bezoek nog wel eens wil doen, is haar aan haar (boven)armen optillen en daar zeg ik wel wat van.

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik pak hem ook op op de ""foute"" manier, mijn ouders doen dat ook en mijn kraamhulp deed het zo, in het ziekenhuis deed de verpleging dat ook zo.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er zit nogal een verschil of je het over een pasgeborene hebt of een wat ouder kind. Met 6 maanden maakt het niet zoveel uit hoor... zolang je een kindje maar niet bij de bovenarmpjes pakt.. dat doen veel mensen maar onder de oksels kan nu prima hoor. Het advies wat je VK en kraamjuf je hebben gegeven is bedoeld voor jonge kindjes die hun hoofd niet kunnen rechten

Deel Deze Pagina