Hoe pakten jullie kraambezoek aan?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Annelies26, 26 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vekl

    Vekl Actief lid

    26 nov 2022
    244
    158
    43
    Vrouw
    Zijn er mensen die tegenwoordig nog zomaar op kraamvisite komen?
    Ik wou alleen het telefoon nummer van mijn man op de kaart zetten. Verder geen tekstje van dat ze moeten bellen ofzo.

    Bij ons komt er sowieso nooit iemand zomaar aan deur, zelfs familie niet. Tegenwoordig is een appje oid toch snel gestuurd?

    Of is het echt noodzakelijk dit op het kaartje te vermelden?
     
  2. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.060
    2.195
    113
    Wij hadden er niet zoveel last van. Ik vond het wel leuk als mensen op bezoek kwamen, trots om mijn baby te laten zien. Bij de tweede was het sowieso al veel minder en bij de derde kwam er nauwelijks meer iemand buiten familie en goede vrienden.

    Wij planden na de kraamweek maar 1 bezoek per dag, bij voorkeur als mijn man ook thuis was. En de meeste mensen bleven uit zichzelf niet veel te lang. Als ik moe was of het zat was ging ik boven de baby voeden.
    Wat echt wel werkt is na de koffie niets meer te drinken aanbieden. Als je inderdaad begint met een biertje, dan is dat bijna een vrijbrief om er een hele avond van te maken.
     
    Annelies26 vindt dit leuk.
  3. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    We hadden een kraamverzorgster wie aangaf dat ik rust nodig had. Ze heeft het prima geregeld omdat ik het niet aangaf.
     
  4. MamaSofie1

    MamaSofie1 Fanatiek lid

    18 jun 2023
    1.711
    1.162
    113
    Vrouw
    Wij gaan nu ook kraambezoek krijgen voor ons pasgeboren zoontje. Hebben op voorhand gezegd dat we niet iedere dag en teveel bezoek willen op een dag. Dichte familie mag wel komen wanneer ze willen. Tenslotte gaan zij meezorgen voor hem. Zoals ouders/schoonouders/zussen/broers. Vrienden enkel op ‘afspraak’ en ook niet altijd in de avond zodat wij onze routine kunnen behouden. Verder moeten we het een beetje bekijken hoe we het bezoek gaan verdelen.
     
  5. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.240
    368
    83
    Hier elke keer op het kaartje gezet. Een dat gaan we nu weer doen.
     

Deel Deze Pagina