Baby vast laten houden

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Caithxxx, 1 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Hoi!
    Mijn dochter is met 33 weken geboren. De artsen verwachten dat ze vrij snel naar huis mag. Super nieuws dus.
    Maar.. dan word t langzaam tijd voor kraambezoek. Nu houden we dat bijna volledig af, maar zometeen wordt dat lastiger. Maar ik vind dat eigk geel heftig. Ze ligt nu in een steriele omgeving. Zelfs een knuffel die op de grond valt moet linea recta de was in. Ik merk dat ik haar zometeen wil beschermen, dat ze de eerste tijd door helemaal niemand vastgehouden wordt buiten onszelf en grote zus. Maar hoe vertel ik dit onze omgeving? Veel zullen hier begrip voor hebben, maar m'n schoonfamilie helaas niet. Hoe ga ik hiermee om? Het is nog niet zover, maar ik wil niet overrompeld worden als het wel zo ver is.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.957
    15.002
    113
    Sorry door dr vroeggeboorte is ze enorm kwetsbaar, we doen ff niet aan rondgeven. (Desnoods: "advies artsen")

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Gewoon aangeven zoals je het nu zegt. Of beter: laat je partner het zeggen. Zijn familie doet moeilijk immers

Lara123, Caithxxx en Trirani vinden dit leuk.
  4. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Gewoon zoals het is en helemaal in deze grieptijd… een verkoudheidje kan voor haar al anders zijn..

Spectre, citroenrasp, Caithxxx en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat ze het goed doet!!

Ik zou idd het "advies artsen" gebruiken. Doe wat goed voelt. Ik houd mijn dochter ook liever zelf vast dan dat ik haar uit handen geeft en zij is op termijn geboren. Heel gewoon maar in jouw geval nog een stukje logischer en begrijpelijker.

Caithxxx vindt dit leuk.
  6. Zuremat

Zuremat Bekend lid

5 jan 2021
    502
    730
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat ze waarschijnlijk gauw naar huis mag ♡ En onwijs logisch dat je haar bij je wil houden en niet wil laten vasthouden nog. Sluit me aan bij 'advies van de artsen'. Kan ook nog werken om haar ten tijde van het bezoek in de draagdoek te doen.

Caithxxx vindt dit leuk.
  7. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Volg je gevoel, en het helemaal uitleggen hoeft echt niet - ik zou inderdaad ook zeggen;’Omdat ze te vroeg is geboren, is ze nog erg kwetsbaar, daarom doen we voorzichtig en rustig aan.’ Als je het idee hebt dat het beter overkomt als je erbij zegt dat dat het advies van de arts is, dan zou ik dat ook gewoon erbij zeggen.
    Je kan ook gerust nog kraambezoek uitstellen als je eerst rustig thuis wil wennen samen, en bijvoorbeeld bezoek beperken tot jullie naaste familie (en ook dan niet te lang).

Caithxxx vindt dit leuk.
  8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Draagdoek is inderdaad ook heel slim! En heerlijk om zo dat contact met je babytje te hebben na zo’n periode in het ziekenhuis.

Caithxxx en Zuremat vinden dit leuk.
  9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wat fijn dat ze naar huis mag.
    Je weet precies wat je wil eigenlijk, dus de boodschap op zich is duidelijk. In het geval van schoonfamilie mag je het zeker ook je partner het laten aangeven.
    Dat zij er geen begrip voor zullen hebben, mag je echt bij hen laten, dat is niet jouw probleem ♡.
    Jij wil het zo, op advies van artsen, en zo gaan jullie het doen. Een baby mogen vasthouden is sowieso geen recht ofzo.

Lara123 en Caithxxx vinden dit leuk.
  10. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.181
    1.983
    113
    Je zou het eventueel ook al vooraf kunnem zeggen als je kraambezoekjes inplant. Bijv. Leuk dat jullie langskomen en haar komen bewonderen. Fijn om bij te praten. We doen nog wel even rustig aan door haar vroeeggeboorte en de artsen hebben het advies geheven enz enz.

Dan wordt je tijdens het kraambezoek niet overvallen met de vraag 'mag ik haar even pakken? ' oid.

Caithxxx vindt dit leuk.
  11. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Wij zeiden bij A ook niet te lang ect was snel overprikkeld omdat hij dysmatuur geboren was. Dus ook niet vasthouden door anderen, vonden ze dat leuk nee maar dat vonden ze bij H ook niet hoe toen ging… maar i dont care!
    Gezondheid ect kleintjes gaan voor alles.

Caithxxx en Trirani vinden dit leuk.
  12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Ik zou zeker de artsen erin betrekken. Als sommige mensen naar jouw verwachting geen respect zullen hebben voor jouw wens, dan zullen ze misschien ook je tegen spreken als je het hebt over "gewoon rustig aan" en iets zeggen als: maar we doen heus wel rustig hoor. Eigenlijk gewoon nee, dat adviseren de artsen ook. Geen grote toelichting verder. En zeker je man erin betrekken!

En super fijn dat ze het al zo goed doet dat ze bijna naar huis mag ♡

Caithxxx vindt dit leuk.
  13. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie dochter!

Als je bang bent voor discussies of onbegrip zou ik het simpel houden. Niet zeggen dat jullie het rustig aan willen doen oid maar het volledig bij de artsen leggen.
    Dus: Op advies van de artsen laten we haar nog niet door anderen vasthouden. Mochten mensen toch doorzeuren zeg je dat ze haar als het goed is nog een leven lang kunnen zien/knuffelen dus dat ze voor nu maar even geduld moeten hebben.
    En laat vooral je man het woord doen als het zijn familie is die moeilijk doet.

Caithxxx vindt dit leuk.
  14. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Kreeg geen meldingen meer, super irritant. Maar we hebben goed nieuws, de monitor is uit en vrijdag mag ze als alles goed gaat mee naar huis ❤️

We hebben jullie tips meegenomen en gezien we bij het geboortekaartje een begeleid kaartje hebben gedaan dat er geen kraambezoek mogelijk is, gaan we nu een algemeen bericht opstellen met bij griep/verkoudheid/alles wat besmettelijk is we vragen om ze weg te blijven en dat vanwege haar kwetsbaarheid ze alleen in onze armen ligt. Die versturen we pas zodra we eraan toe zijn. Bij vragen en opdringerigheid gaan we idd schuilen achter dokters advies. Denk dat ik/we zo die overrompeldheid voor blijven. Draagdoek is idd ook een goede. We willen sowieso eerst samen landen en wennen voor we überhaupt bezoek gaan toelaten, mijn gezondheid heeft een enorme klapper gemaakt (longembolie), dus gezin gaat nu voorop.

Lara123, Oilell, Maryelle en 10 anderen vinden dit leuk.
  15. Zuremat

Zuremat Bekend lid

5 jan 2021
    502
    730
    93
    Vrouw
    Yessss ♡

Caithxxx vindt dit leuk.
  16. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Fijn dat ze na huis mag en eerst lekker genieten samen weekje of twee!

Caithxxx vindt dit leuk.
  17. Knut10

Knut10 Bekend lid

16 mrt 2022
    993
    1.198
    93
    Vrouw
    Fijn. Wij moesten de eerste maand thuis ook voorzichtig zijn ivm onderdrukte weerstand van baby. Dus weinig mensen langs gehad, geen kinderen (vaak permanent verkouden), en iedereen met een kriebel/hoest/snot etc was gewoon echt even niet welkom. Videobellen is dan een prima alternatief ;)

18. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Ze is thuis ❤️ sinds vrijdag al :)

@Knut10 dat zijn idd ook onze voorwaardes. Gelukkig reageerden de eersten dat ze het logisch vinden. Wat dat betreft is dit gewoon een lastig seizoen ook

Oilell, Maryelle, JupitR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat ze thuis is.

En heel slim dat je een bericht gedaan hebt dat je heel voorzichtig bent en dat je jullie dochter nog niet uit handen geeft.

Geniet van jullie lieve kleine meid en heb lak aan wat anderen vinden.

Caithxxx vindt dit leuk.
  20. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Dank je wel❤️

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina