Hoe pap van bord eten met bijna 1 jaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jerami, 20 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi,

Mijn ventje is over 1½ week 1 jaar maar weigert nog altijd zijn pap met lepel te eten. Elke keer proberen we het weer, maar hij slaat de lepel weg en elke hap die er wel ingaat komt er net zo makkelijk weer uit omdat hij dan mega gaat kokhalzen. Geef ik de pap via een fles dan gaat hij schoon leeg!
    Zijn fruit en prakje eet hij wel gewoon goed met lepel/vork, dus daar ligt het naar mijn idee niet aan.

Hoe krijg ik hem aangeleerd dat hij de pap niet meer via de fles hoeft?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Waarom persee pap? Ik zou een boterham geven..

Onze dochter heeft nooit pap met een lepel gewild...

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Dit dus...

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me bij m'n vorige aan: Waarom moet hij perse pap. Het hoort blijkbaar in de fles en níét in een bord, voor hem. Deze pap tenminste.
    Mijn oudste weigerde tot haar 2 jaar melk uit een beker te drinken. Zemoest het gewoon écht niet. Alleen uit een flesje. Nou prima. Melk uit een flesje en de rest dronk ze keurig uit een beker.

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hij kreeg altijd een flesje van 150+5 en een boterham, maar de fles ging dan maar voor de helft leeg en de boterham maar een paar stukjes, een papfles van 200ml gaat wel helemaal leeg.
    Uit een tuitbeker drinkt hij ook nog niet, moet er niks van weten. het is echt een flessenkind.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik denk dat je er niet te moeilijk over moet doen.
    Gewoon uit de fles blijven geven. Je zoontje vind dat blijkbaar lekker en geniet ervan. Niets mis mee toch? Er komt vanzelf een moment dat hij het anders wil.

Hij is bijna 1, ik ken genoeg kindjes die op deze leeftijd nog een papfles kregen 's ochtends.

Volgens mij maakt het trouwens niet uit of kinderen nou pap op brood eten. Als het maar niet zo'n kant en klaar zoet papje is, want daar zit erg veel suiker in. De combinatie van brood en pap zou ik dan niet aanbieden.
    Als je hem dan toch van de papfles af wilt, dan zou ik alleen een boterham neerzetten en daarna een flesje melk.

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze kleine wilde ook alleen pap uit een fles. Absoluut niet uit een bord. Toen ze niet meer genoeg leek te hebben aan haar ochtendfles pap (ze had daarna nog honger), zijn we overgegaan op brood met melk.
    Ze drinkt nu ongeveer 100cc melk met 1-2 boterhammen 's (zonder korst) 's ochtends.

8. adi

adi Niet meer actief

Eet hij tussen de middag wel goed zijn brood? Dan zou ik sochtends nog lekker papfles geven. Anders toch aan brood gaan wennen en flessen afbouwen.

9. adi

adi Niet meer actief

Voor een kind van (bijna) 1 vind ik wel een verschil tussen brood en pap. Pap doet niks voor de mondmotoriek en brood eten wel.

10. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Ik zou ook gewoon pap uit een fles blijven geven en af en toe proberen met een lepeltje.
    Hier geef ik 's ochtends ook altijd pap en geen boterham. Dat is voor tussen de middag. Mijn dochter geniet van haar pap dus zie geen enkele reden om daarmee te stoppen.
    Bovendien zijn er heel wat volwassenen die 's ochtends brinta of iets dergelijks eten, helemaal niks mis mee!!!

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

ja dat is natuurlijk waar, maar ik doelde voornamelijk op voedingswaarde.

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Drinkt hij zijn melk ook niet uit een gewone beker? Hier ook geen papeter en melk uit een tuibeker wou hij ook niet, maar uit een gewone beker ging prima en dan ging de boterham er ook een stuk beter in..

Deel Deze Pagina