hoi hoi, ik ben nu ruim 12 weken zwanger, en kan niet wachten totdat ik de kleine mag gaan voelen,ik ben benieuwd vanaf wanneer jullie je kindje zijn gaan voelen? liefs maris.
Ikzelf vanaf week 14, kleine plopjes, soort knappende zeepbellen. En manlief vanaf week 15 a 16 ongeveer, nu is hij duidelijker te voelen en schrikt manlief er soms zelfs van haha. Geniet er van meis! In het begin denk je dat het je darmen zijn maar daarna merk je dat het je kindje is
Gefeliciteerd! Mijn oudste tussen de 14-15 weken Mijn middelste met 11 weken Mijn jongeste met 10 weken
Hier was ik me er ook van bewust rond 18 weken dat hetgeen ik voelde de kleine was - maar de plopjes waren er al rond week 16/17 M'n vriend heeft de kleine rond 20 weken gevoeld. Veel hangt natuurlijk ook af van de ligging van de placenta...
Ik ben in mijn 20ste week maar ik voel nog niks...of ik denk telkens dat het mijn darmen zijn Maar ik heb de placenta voor dus ik weet dat het wat langer duurt om het te voelen helaas
Mijn placenta ligt voor...voelde vanaf 16 rare plopjes...heel af en toe maar...en vanaf 19/20 echte schopjes, nu voel ik em zo vaak...tis heeerlijk!
Met 17 weken en 5 dagen voelde ik de eerste beweging, wist eigenlijk gelijk dat dat het was. Werd met de dag sterker en met ongveer 21 weken kon je het vanaf buitenaf voelen.
Ik was juist 20 weken als ik mijn klein ventje voelde. S'avonds als ik lang stil zit, voel ik hem het best.
Sinds deze week iedere avond dus vanaf 17 weken. Onze dochter pas met 22 weken maar toen had ik de placenta voor en nu achter.
Met 20wk +5 dagen voelde ik de eerste duidelijker beweging. Sinds die dag voel ik het meteen dagelijks.
Bij de 1e wist ik pas met 17 wkn zeker dat ik de baby voelde, daarvoor dacht ik het wel, maar durfde ik het nog niet met zekerheid te zeggen. Deze zwangerschap voelde ik de kleine beeb al met 12 weken, ik denk dat je bij een 2e het gevoel ook eerder herkent
Bij 16 weken voelde ik plofjes en ik denk een week of 2 weken erna voelde ik de schopjes. M'n man heeft de schopjes op 20 weken voor het eerst gevoeld.
Voor de 18 weken is vrij vroeg, maar kan goed. Eerst voelt het als je darmen maar ergens weet je gewoon dat het je beebje is! Ik voelde (achteraf gezien) met 15 weken af en toe een plopje, maar met 19 weken dagelijks en duidelijk. Nu met bijna 31 weken is het zoooo duidelijk dat ik ook voel welk lichaamsdeeltje beweegt of in de weg zit haha! Manlief voelde m'n buik bewegen met 20 weken...ik heb de placenta wel voor liggen...
Hier idd vanaf wk 16/17 af en toe een gek ploje. Tegenwoordig noemen we hem trappedoelie omdat ie enorm kan stampen en soms de hele dag door en dat begon ong. vanaf de 21 weken.