Hoe peuter en kleuter mee op de fiets

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Twoflowers, 28 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twoflowers

    Twoflowers Actief lid

    20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    Hoi Allemaal,

    Heeft iemand voor mij een gouden tip?:) Ik zou graag mijn peuter(3 jaar) en kleuter(5 jaar) meenemen op fiets. Zelf naar school fietsen voor de oudste is te ver weg, omdat school verder weg zit. Ik vroeg mij af of er mogelijkheden zijn om dit te kunnen doen?
    Ik zag wel een soort extra zadel voorop voor oudere kinderen, verder dan dat kom ik niet. Iemand hier ervaringen mee?

    Dankjewel!
     
  2. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.552
    1.483
    113
    Wij hadden idd zo'n zadeltje voorop en het andere kind dan achterop in een stoeltje.

    Werkt voor ons prima!
    Ik vind het ook lichter fietsen als het kind voorop zit. Komt denk ik doordat het zadeltje op de stang zit.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.019
    113
    noord holland
    #3 spruitje80, 28 mrt 2024
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2024
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.320
    3.558
    113
    Als het voorzitje niet meer past zou ik inderdaad ook kijken voor zo'n zadeltje voorop, zie ik hier bij school ook regelmatig.
    Anders als je veel fietst en de verwachting is dat de komende tijd naar school fietsen voor de oudste te ver is dan zou ik ook een aanhangfiets overwegen. Ik weet niet hoe groot je oudste is, maar mijn dochter van 6 gaat al een poos niet meer achterop, vond het echt te zwaar worden, maar zij is vrij groot.
     
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Die 2e zou ik eerlijk gezegd niet doen! Een bagagedrager kan helemaal geen 2 kids ‘dragen’. Ik zou eerder voor een zadeltje gaan en anders toch zelf laten fietsen en regelmatig duwen!
     
  6. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    353
    490
    63
    Vrouw
    Hoe ver is het fietsen? Als je kind al 5 is zal het vast wel snel die afstand kunnen fietsen misschien, dus om dan te investeren in allemaal dingen terwijl het maar voor kort is? Mijn 4 jarige kleuter fietst altijd 3 km naar school en gaat prima, 5 km had hij ook wel gekund als het moet.
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  7. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.583
    7.104
    113
    Aanhangers, dat vond ik ideaal bij de tweede en derde. Sowieso wilde liever geen kind voor op de fiets, dus ging het oudere kind al best snel op de aanhangfiets.
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.019
    113
    noord holland
    Daar zijn zelfs verstevigde bagagedragers voor.
    Ik ken iemand die het had toen haar kinderen op de basisschool zaten, de fietsenmaker had het voor haar erop gemaakt. Het was ook zeer stevig. Uiteraard moet het bij je fiets passen, je hebt slappe bagagedragers maar ook hele stevige.
    Bij ons fietste de 5 jarige in die tijd zelf. Ik heb echter toen zoveel oplossingen voorbij zien komen van mensen, bakfietsen, fietskarren, aanhangfietsen, extra zadeltjes, en dus ook dubbele achterop zitjes. Ik zou kijken wat er het beste bij je past. Niet iedereen heeft ruimte of geld voor bakfietsen of fietskarren. Soms wil iemand alleen een optie die je kan gebruiken als het nodig is maar niet standaard elke dag voorkomt.

    Ik zat vroeger thuis ook op een extra zadeltje bij mijn vader op de fiets. Dat kon toen alleen bij een herenfiets, op de stang. Wat leuk dat ze tegenwoordig ook zadeltjes hebben voor op fietsen zonder stang.
     
  9. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.928
    3.498
    113
    Ja ik liet m'n oudste (en nu jongste) ook gewoon fietsen... Op haar tempo 20 minuten ;) Maar als het nog verder is snap ik wel dat het wat te ver wordt.
     

Deel Deze Pagina