Volgende week hebben we onze vuurdoop, het alle eerste kinderfeestje. We hadden een leuke buitenspeeltuin uitgekozen met een kinderfeestje arrangement. Je hoeft het niet vooraf te reserveren dus dat was handig.aar nu is er ineens heel slecht weer voorspelt! Wat nu doen met 7 kleuters? .... Ja een binnenspeeltuin kan maar dat is wel meteen 2x zo duur. Wie heeft er ideeën?
Wellicht vallen de voorspellingen mee, maar ik snap dat je een alternatief wilt. In welke regio zoek je iets?
Als een binnenspeeltuin te duur is zou ik gewoon hele leuke spelletjes bedenken voor binnen. Bijv knutselen (iets maken met playmais?), koekhappen, zelf taartjes versieren, bingo (met kadootjes die vooraf ingepakt zijn, zodat ze allemaal een verrassingsprijsje kunnen winnen).
Schatkistjes beplakken Een teiltje water en dan snoepjes happen, vond m'n neefje ooit heel spannend op z'n feestje. Al durfde de allerkleinsten dit niet. Cakejes versieren Masker maken Bij action hebben ze abc stickers superleuk want dan zouden ze hun naam op bijv het schatkistje kunnen doen.
Als je toch niet hoeft te reserveren zou ik kijken wat het weer volgende week echt doet. Wie weet valt het reuze mee, dan kun je gewoon naar die speeltuin. Is het weer niet zo best, dan zou ik eerst thuis cadeautjes uitpakken, cakjes versieren en eten en daarna door naar een indoor speeltuin. Geen arrangement, alleen spelen en dan haal je een kan met drinken voor als ze dorst hebben. Dan valt de prijs wel mee denk ik.
O en kadootjes verstoppen, zodat de jarige ze moet zoeken. Als ze allemaal gevonden zijn mogen ze uitgepakt worden.