Hej dames, Er zijn zoveeel boeken die je kan voorlezen voor je kindje.. En die zijn ook allemaal zo leuk Maar welke moet je nou écht in de kast hebben staan? Ben benieuwd naar jullie ideeën. Hier is Tip de muis, en Ik wil een knuffel van David Melling populair
Dikkie Dik Jip en Janneke Pluk Mama kwijt Waar ben je kleine Beer Zijn hier favorieten in onze dikke boekenkast.
De kleine mol, die wil weten wie er op zijn hoofd heeft gepoept. We hebben heel veel boeken, maar deze vind de oudste erg leuk.
Hier staat met stip op nummer 1...Monkie. Ook leuk vinden ze Welterusten...kleine beer en Slaap zacht kleintje.
Jip en Janneke Wat Nijntje boekjes (dreumes/peuter, de nijntje sprookjes zijn leuk voor kleuters) Peuters: Eric Carle (rupsje nooitgenoeg, de kakelbonte kameleon, de spin die het te druk had) Guido van Genechten, boekjes over zindelijkheid (Mag ik eens in je luier kijken, grote billenboek) Hier nu populair (kleuter): Hoera, ik geef een feestje Het muisje zonder staart (met cd) Boekjes over prinsessen, deze heeft ze met haar verjaardag gekregen: 16 verhalen uit Prinsessenland | Bart Smit
De kleuters op het werk zijn weg van: Oma Krullebol gaat op zwemles van Ellen Tijsinger Nog een nachtje slapen van Jacques Vries Bij de peuters is 'het grote Liselotje voorleesboek' (Marianne Busser en Ron Schoder) elke keer weer een succes. Gemeenschappelijk deler: Herkenbare situaties, op een leuke goed toegankelijke manier omschreven, met kinderen in de leeftijd van de doelgroep in de hoofdrol.
Hier zijn nu populair; Jip en Janneke, voorleesboek van Marianne Busser, Mama Kwijt, Knofje... Rupsje Nooitgenoeg was ook lang een succes, nu vraagt ze er minder vaak om.
De gelukkige olifant van Youp van't Hek staat hier stipt op nummer 1 Verder Tip de muis, Trippel de muis (en de rest van die serie), Rupsje nooitgenoeg, Dikkie dik, Hazelijntje gaat op reis, Barbapappa.. Vindt ze ook allemaal leuk.
Hier alles van Marianne busscher en Ron Schröder. Wij hebben het grote avonturenboek voor peuters en kleuters maar E hebben echt zooo veel leuke boeken... Verder hier ook altijd populair.... "Mag ik mijn blootje aan" over Thomas die geen kleren aan wil. En wat ik nog mis in de bovenstaande Posts... - Kolletje - Nijntje - kleine huppel.
Onze dochte van 3,5 is dol op het boek over de kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft, Nijntje, raad eens hoeveel ik van je hou Pieter konijn en kleine huppel Onze oudste is momentel dol op borre boekjes
Deze inderdaad, al onze kinderen vonden deze prachtig!! Verder nog rupsketting nooitgenoeg.. Zijn de twee favorieten hier.
De succesnummers hier: Rupsje Nooitgenoeg Ik zou wel een kindje lusten Nijntje Jokie Een bos vol enge wilde beesten Ik blijf liever thuis-muis De Gigantosaurus Tyrannosaurus Drup Draak Dries Dikkie Dik En gouwe ouwen: die rode lekturama sprookjesboeken uit de jaren 80.
de knorreborreboerderij is hier één van de favorieten van Yara. verder de boeken over Elmer, de kleurtjesolifant
Hier sluit ik me helemaal bij aan de kinderen vinden het leuk en mama en papa ook! Ik vind de verhaaltjes zo leuk geschreven. In gewone taal en leuke herkenbare dingetjes en er zit gewoon veel humor in.
De kleine mol net uit de bieb gehaald, vindt hij helemaal geweldig! Verder Dikkie Dik, Nijntje, Muis, Rupsje Nooitgenoeg En nog tig andere boekjes die we in de kast hebben liggen... Echt een boekenkind hier!
Veel leuke boeken komen hier al voorbij zie ik. Welke ook leuk is : de wiebelbillenboogie van guide van gnechten