huis kopen?hypotheek vraag?

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik vroeg me iets af:

3 jaar geleden hebben mijn vriend en ik een huis gekocht op basis van 2 lonen zonder kinderen.
    Intussen ben ik huismoeder en heb 1 kind...
    zouden we een ander huis kunnen kopen op basis van mijn vriends loon wat toendertijd niet ging?

Ik bedoel we redden het nu en met een nieuw huis ook maar krijg je dan die hypotheek makkelijker dan als je voor het eerst een huis koopt, omdat je je nu bewezen hebt op 1 loon?

ben benieuwd of iemand dit weet?

2. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Volgens mij gaan ze gewoon uit van het huidige bruto jaarsalaris van een of jullie beiden.
    Hoe de situatie 3 jaar geleden was doet er niet meer toe.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee, daar kijken ze niet naar, je kan wel gewoon ene huis kopen en je hypotheek laten overzetten, heof je niets te bewijzen ook.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nee hoor, of je je bewezen hebt heeft er niks mee te maken.
    De eisen zijn nu ook strenger dan 3 jaar geleden, de rente is ook hoger, dus de kans is groot dat jullie nu een lagere hypotheek kunnen krijgen dan toen.

5. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Je kan op de website van de Hypotheker een proefberekening maken. Dan weet je ongeveer wat je kunt lenen aan hypotheek.
    Helaas boeit het banken en hypotheekverstrekers totaal niet of jullie je 'bewezen' hebben of niet. In tegendeel, de hypotheekrente's zijn gestegen en daardoor zal je eerder een lagere hypotheek krijgen dan drie jaar geleden.

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    ze rekenen het gewoon uit van zijn brutoloon. Dus als hij niet veel meer als toen verdiend dan is die mogelijkheid er ook niet.

kikkervisje heeft gelijk je krijgt nu minder geld voor een huis door die rente.

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    heb gister nog even gebeld...het beste is een afspraak maken maar als je zo iets wil weten dan kunm je je bruto jaarloon maal 4,5 doen en dat is dan je leenbedrag + evtuele overwaarde

nou keek ik ook op de hypotheker en daar werd ik veel vrolijker van! dat was 30.000 meer ofzo haha
    maja kijk wel of we een keer een afspraak maken ofzo!

badankt voor de tips iig!

8. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Ja, je moet vooral je eigen overwaarde niet vergeten, want dan kan je meestal weer iets meer!

Deel Deze Pagina