hoe pijnlijk vonden jullie de weeen?

Discussion in 'De bevalling' started by Gusam, Mar 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoe pijnlijk vonden jullie de weeen?

1. viel mee

2. zeer pijnlijk

3. goed vol te houden

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goed vol te houden.

Het ging dan ook wel in een rap tempo bij mij...
    Kreeg om 11.30 uur m'n 1e wee(dacht eerst dat het gewoon kramp was...) Heb dat tot 13.00 uur afgewacht, maar het kwam steeds om de 3 minuten...(niet pijnlijk op zich) VK was er om 13.45 uur en toen zat ik al op 6 cm ontsluiting, en dat dus eigenlijk zonder echte pijn.
    vliezen zijn toen gebroken door de VK en toen ging het rap1 Om 14.50 uur kreeg ik persweeen, maar zat op 8-9 cm dus moets het even tegenhouden en dat was wel pijnlijk vond ik. om 14.58 uur mocht ik mee persen en dat was een opluchting! Om 15.18 uur was Kyra er!

2. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik vond het heel erg pijnlijk.

Overdag viel het reuze mee, heb nog vrolijk zitten sms-en en bellen met mensen, onderweg naar het ziekenhuis ging het ook nog heel goed alhoewel de weeën wel wat heftiger werden, tot hier zou ik stemmen op 'goed vol te houden'.

Toen ik in een uur tijd van 2 cm naar 10 cm ging, buik-, rug- & beenweeën had en mijn persweeën MOEST wegpuffen trok ik het even niet. Achteraf denk ik: Nouja zeg, wat is dat ene uurtje nou? Maar ik kan me nog herinneren dat ik van gekkigheid niet wist hoe ik moest gaan zitten, staan of liggen van de pijn. Maar als soms verhalen van andere vrouwen lees besef ik me weer wat een mazzel ik eigenlijk gehad heb.

Dus ja, het was pijnlijk, maar ik ken me de pijn eigenlijk niet meer zo goed herinneren :oops:

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    verbazingwekkend (en moed gevend) dat toch 45% gestemd heeft dat het goed vol te houden was of meeviel!
    ik hoop dat ik dezelfde ervaring krijg als kalush had bij de 2e :D

4. dolfijn81

dolfijn81 Lid

Sep 25, 2006
    52
    0
    0
    Ik vond de weeen wel goed vol te houden.
    Gewoon een kwestie van goed ontspannen zijn!

Dolfijn 81

5. Esk

Esk Actief lid

Jul 16, 2006
    197
    0
    0
    Wat dolfijn81 zegt heb ik precies zo ervaren: ontspannen blijven, niet "vechten" tegen de pijn, en dat zorgde er bij mij voor dat het reuze meeviel. :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,073
    113
    Ik viel ook niet flauw, verder hetzelfde. Zeer pijnlijk en niet vol te houden.

7. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Pijnlijk, op het einde amper weg te zuchten. Vooral, toen de OK werd klaargemaakt nadat werd besloten dat het een ks werd. Toen mocht ik niet meer persen - heb 24 uur lopen zuchten en puffen.

Het deed zeer, ja ;)

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Nou overdag viel het eigelijk wel best mee.
    Kon ze allemaal netjes weg zuchten en tussen de weeën door me dingen doen.
    Maar om een uur of 8 werden ze heftiger maar ook te doen, en dacht als dit het is dan vind ik het prima.
    Ja maar mooi mis en kreeg toen een weeën storm overal, benen, rug noem maar op.
    Toen de vk kwam had ik 4 cm, en ze zou om half 2 (in de nacht terug komen) maar op 11 uur heb ik weer laten bellen. om kwart over 11 was de vk er en had 10cm. en uit eindelijk om 1.47 onze zoon geboren met vacuum mijn god wat deden die weeën pijn zeg!
    VIel regelmatig weg, en onderweg naar het ziekenhuis mocht ik niet persen. aarggggggg

9. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Bij de eerste vond ik het wel meevallen. Alleen het laatste half uur, tot de persweeen, was heel heftig.

Bij de tweede was het niet te doen. Ik ben toen bevallen in 50 minuten en had buik,rug,been en persweeen tegelijk.

Bij de derde heb ik geen pijn gehad. Het was dat ik krampen had om de 4a5 minuten die een minuut duurde waardoor ik het herkende als weeen. Pas in het zh bleek dat ik al 10cm ontsluiting had.

10. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    ik had rugweeen, vond het niet te doen

11. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik vond het wel mee vallen. De laatste 2 cm waren heftig maar achteraf wel te doen.

12. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    Het begon s;ochtends tegen vijfen ,begon ik op me zij een beetje buikpijn aan het voelen(twijfels waren het me darmen).
    Want als ik recht op zat voelde ik niets.
    Ik ging weer op me zij liggen en ja weer dat gevoel ,en zo zat ik een paar keer rechtop en ging weer liggen ,ik wauw zekerheid!
    Ja dit moest het zijn ,ik kreeg het op eens ook toen ik recht op zat ,en zelfs als ik liep ,ze namen geleidelijk op rond 3 uur s'middags kwam de verloskundige ,ik nog ergens nerveus met de gedachten ,dit zijn toch wel weeen.
    Wij dachten dat ik 2 cm ontsluiting had ,de verloskundige verbaasde ons toen ze zei: mooi je hebt 5 cm ontsluiting nog 5 te gaan!
    Vanaf die tijd zei de verloskundige ook tegen ons dat de weeen nu heftiger zouden worden.Ze was de deur uit en ze volgde hevig ernaar de weeen ,ze waren behoorlijk pijnlijk zodat ik eigenlijk niet meer kon zitten.
    9:00 uur regelmatig om de 5'
    15:00 uur 4-5 cm ontsluiting
    18:00 uur 8 cm ontsluiting
    18:30 start persen
    19:13 Felicity daar was ze dan eindelijk! :D
    Ontsluitings periode 9 1/2uur
    Ik heb gekozen voor goed vol te houden!...maar dan had het ook niet echt langer moeten duren haha. :D

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik heb neergezet dat het meeviel. vond het ook meevallen.

totdat het ziekenhuis de vk maar niet belde en ik met persweeen lag. die waren echt niet weg te puffen. Maar tot die tijd was het goed te doen

14. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik moet zeggen dat het me over het algemeen meegevallen is. De weeen waren goed te doen, alleen na het breken van mijn vliezen, werd het heftig. Ik had het idee dat er toen een trein over me heen reed. Maar deze pijn heeft niet superlang geduurd, ongeveer een uurtje of twee. Het persen vond ik heerlijk! :p

15. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik vondt de weeen echt heel erg meevallen....ben nogal kleinzerig ingesteld dus was erg bang dat het heel veel pijn zou doen. maar ik vondt het werkelijk een eitje :D

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn was anders, maar ik had het me veel erger voorgesteld.
    Ik vond het alleen zo vreselijk dat het alsmaar door ging, en geen tijd had om even rustig uit te rusten. Was ik net weer een beetje onstpannen, kwam de volgende alweer. Ik vond de pijn van de weeen wel te doen, alleen dat het zo lang door bleef gaan :rolleyes: . Dat viel eigenlijk ook best mee hoor donderdag avond rond 18.00 werden de weeen wat regelmatiger en kwamen wat vaker, rond 22.00 werden ze echt pijnlijker en harder/steviger/vervelender en heel regelmatig. Om 6.35 mocht ik gaan persen, dat was het allerpijnlijkst vond ik. Uiteindelijk is om 7.03 is ons dochtertje geboren en om 7.29 is ons zoontje geboren.

17. valhalla

valhalla Niet meer actief

Meeste reacties zijn eigenlijk best opbeurend voor iemand die er ook aan moet geloven binnen nu en een paar weken :thumup:

18. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    de voorweeën tot 5 cm ontsluiting waren prima te doen tot 4 cm heb ik ze zelfs nauwelijks opgemerkt.

Maar toen kreeg ik een weeënstorm met voornamelijk weeën in mn benen, bekken en heupen. Wist niet dat je daar ook weeën kon hebben, en kon ze ook niet opvangen.
    Uiteindelijk pijnbestrijding gevraagd. Was om medische redenen al in het z.h.

Hoop dat de 2e x beter gaat ;)

19. minniemouse

minniemouse Actief lid

Mar 11, 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    De begin weeen vond ik prima te doen, heb nog staan stofzuigen en dweilen....

Toen kwam de vk, heeft onderzoek gedaan en ik had toen bijna 3cm...

Door dat gepiel daar beneden en benauwdheid kindje ging het rap...

kreeg toen vreselijk gemene weeen. 2 uur acher elkaar, bijna geen pauze ertussen...

Die weeen vond ik zwaar ellendig...bijna niet te houden....

Ik had toen bijna 10 cm trouwens....

Persweeen vond ik minder erg, omdat je dan je krachten kwijt kunt...

20. Helena1

Helena1 Lid

Mar 26, 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    Mijn weeen begonnnen om 19.45 meteen heftig en binnen een half uur zat ik in een weeenstorm zat nog niet eens 5 sec. tussen en de andere kwam al weer en ze bleven zowat 2 min aan houden. maar goed om 23.05 mocht ik persen en om 23.08 was de man er. Wel met knip en pomp.
    Maar ik vond vanaf dat mijn vliezen waren gebroken (door vk) dat ik het niet meer uit kon houden bijna. Op een gegeven moment dacht ik van ze gaan niet meer weg.. en dat was ook zo.
    ja erg pijnlijk. Maar doe het zo weer.
    Groetjes

Share This Page